PRDV:Partij voor rechtvaardigheid, daadkracht en vooruitgang

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Gelijk gebleven niet, maar ze waren minder sterk gestegen als nu het geval is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Nu ik denk wel degelijk dat de rijzen door de Euro flink gestegen zijn..
Ik heb een eigen bedrijf en als ik zie wat ik inkoop meer moet betalen sinds de komst van de Euro,opvallen veel dingen die al meer dan 20 jaar niet in prijs zijn veranderd en dan nu sind de invoering van de Euro bijna verdriedubbeld zijn in prijs !
En dan praat ik niet over een artikel maar over hele artikelgroepen !
En als je dan vraagt aan de fabrikant hoe dat kan zeggen ze niets of je krijgt een vaag verhaal over de enorme stijging van de kostprijs van de grondstoffen....(die ineens de laatste 5 jaar flink gestegen zijn in Nederland !)
:shock:
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tsja, die fabrikant betaalt zijn grondstoffen ook in Euros. Dus waarom is het dan zo onwaarschijnlijk dat zijn kostprijs zo gestegen is?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Nee,maar dat onderstreept toch wel de stelling dat de Euro de prijzen heeft opgedreven.....!
Ook een of andere hoge pief bij de Nederlandse Bank heeft dat nu bekendgemaakt.
Blijkbaar doordat de gulden te goedkoop is geruild tegen de Euro volgens die man....... :?
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar volgens mij zitten we nu behoorlijk off-topic. Onderwerp is de partij van Peter R. de Vries.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Even back on topic:

Harro; je zegt dat petertje iets naar links neigt, dat zal dan wel, maar ik vind zijn oplossingen vrij rechts hoor. Hij pakt dingen vaak hard aan en misschien is dat soms ook wel nodig hoor, maar jezelf als een klootzak opstellen naar anderen is gewoon niet goed..hoe groot die andere klootzak dan ook is...maar ja..zoals jullie vast wel weten ben ik een hopeloze, linkse, idealist.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Een voorbeeld van een standpunt van de Vries: de belasting moet omhoog omdat we meer geld moeten uitgeven aan ontwikkelingshulp.

Rechts?

(bron: Buitenhof, 1 mei 2005)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Overigens denk ik dat de peilingen die hem zoveel zetels geven vooral drijven op rechts (teleurgestelde LPF'ers, etc.) die helemaal niet weten dat hij niet rechts is 8)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Harro schreef:Een voorbeeld van een standpunt van de Vries: de belasting moet omhoog omdat we meer geld moeten uitgeven aan ontwikkelingshulp.

Rechts?

(bron: Buitenhof, 1 mei 2005)
Nee, dom.

Meer belasting betekend minder geld voor de bevolking en dus minder geld in de omloop en ervan uitgaande dat de btw 19,5% is en geld gemiddeld 56 maal rondgaat voordat het weer bij de staat uitkomt is er dus minder belasting in de staatskas terecht gekomen.
Dus minder geld voor ontwikkelingshulp.

Sowieso kun je mensen niet dwingen om goed te doen...iedereen moet kiezen om goed te doen. Anders versla je jezelf.

Doet me ook een beetje aan Hitler denken: het eigen volk zo veel helpen dat ieder ander volk verdrukt werd...en zelf de eigen bevolking...

Maar goed..ik zie dingen anders dan de meeste...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Meer geld uitgeven aan ontwikkelingshulp = het eigen volk zoveel helpen dat ieder ander volk verdrukt wordt?????? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik moet wat vollediger zijn he?

Het punt was dit: wat hitler deed deed hij (misschien onder het mom van:) het eigen volk eerst. Zo dwong hij uiteindelijk andere volkeren opzij om plaats te maken voor "zijn" volk. Ook dwong hij zijn eigen volk mee te werken aan zijn plannen om de wereld te veroveren voor het derde rijk en zo onder druk van boven dat te doen wat "juist" was.

In dit geval zouden we dan door dhr de vries gedwongen worden om meer te betalen en zo te doen wat goed is...volgens hem...alhoewel er ook oorlogen om ontwikkelings hulp gevochten worden her en der en veel van die hulp op de verkeerde plaatsen terecht komt...

Sowieso...je kunt mensen niet "dwingen" om te doen wat juist is, wel kun je mensen vragen om die keus temaken. En zodra mensen genoeg centjes voor zichzelf hebben zul je zien dat ze geld weg zullen geven...helemaal vrijwillig.

Maar zoals ikvroeger wel vaker placht te zeggen: ik ben maf natuurlijk...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De directe vergelijking tussen Peter de Vries en Adolf Hitler is wel wat crue, niet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Arjen schreef:Sowieso...je kunt mensen niet "dwingen" om te doen wat juist is, wel kun je mensen vragen om die keus temaken. En zodra mensen genoeg centjes voor zichzelf hebben zul je zien dat ze geld weg zullen geven...helemaal vrijwillig.
En daarom hebben we verkiezingen. Hij dwingt helemaal niemand.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Idd de vergelijking is wat crue..maar ik vind hem wel degelijk opgaan op een paar manieren...
Overigens vind ik dat wel degelijk een vorm van dwingen...hitler is immers ook gewoon gekozen...toch dwong ie zijn hele volk tot een aantal zaken...

Eventjes voor de goede orde: ik vind dhr peter r de vries geen nazi hoor. Maar ik vind dat in het licht van de toch al rare economie in ons land op het moment en in het licht van tekorten bij zowel ziekenhuizen als ouderen opvang meer geld weggeven wat raar. sowieso...als alle werklozen weer aan het werk geholpen zouden worden zou dat extra beetje geld al via de3 nromale belastingen binnen komen.

Het is door mijn ogen een wat kromme manier van omgaan met je financiën en je volk.

Maar ik geloof dat deze discussie wat naar economie gaat neigen nu..en ideologie steekt ook de kop op...
Sowieso wilde iknogmaals benadrukken dat ik dhr peter r de vries waarschijnlijk als mens wel zal mogen hoor, maar in de politiek lijkt hij me gewoon niet zo geschikt...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ouderenzorg, onderwijs, we moeten nu niet net doen alsof hij verder geen doelen heeft en alleen meer ontwikkelingshulp wil.

De Vries is vooralsnog helemaal nog niet gekozen, dus nu al de vergelijking trekken met de gekozen Hitler die daarna het volk tot vanalles dwong is zéér voorbarige, absurde stemmingmakerij.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie