verzameling overnemen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

verzameling overnemen

Bericht door killingspree »

jungs listen up

stel ik besluit ( en ik ben er serieus over aan het denken ) mijn hele verzameling weg te nemen met 75% orgineel duits wo2 en 10% repro 10% engels 5% anders dingen !

stel ik besluit dat
zijn er dan mensen die alles in 1 keer van mij over zouden willen nemen ?

niels
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik niet maar ik zou er echt heel goed over na denken.... anders krijg je er later spijt van he. En je hebt al zo'n mooie verzameling...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Ernstig geld gebrek?? Ik zelf zal niet zo snel een hele verzameling overnemen. Het leuke van het verzamelen vind ik het 'zoeken' en het 'vinden' van items, dat wordt door in een keer een grote verzameling over te nemen natuurlijk te niet gedaan. Is het niet zo dat wanneer je je verzameling 'los' verkoopt, je er meestal meer voor krijgt, dan wanneer je het in een keer van de hand doet? Dit doordat verzamelaars naar bepaalde items opzoek zijn en dus bereid zijn er meer voor te betalen.
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

Ik heb wel belangstelling, maar dan moet ik wel ffe weten wat je precies hebt en wat dat geintje gaat kosten :)
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik denk niet dat er veel gewone verzamelaars kandidaat zullen zijn om een hele verzameling op te kopen. Zeker op dit forum waar veel jongeren zitten die er ook gewoon het geld niet voor hebben. Als je alles in één keer verkoopt zullen de dealers wel meer kunnen bieden denk ik, omdat zij er nog goed kunnen aan verdienen door ze per stuk te gaan verkopen.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

nou weet je wat het is en ik denk wat mensen mij dan meteen begrijpen

het geen wat ik WIL verzamelen MAG je hier in dat bagger nederland niet hebben (kijk naar de prachtige collectie van johan willaert ( johan petje af ) ) want zelf het minse wapen is uit den boze
het geen wat leuk is om te verzamelen wehrmacht en luftwaffe is te duur aan het worden (belachelijke prijzen, ik mag dan wel werken maar dan nog )
op het moment ik iets koop moet ik het duur betalen en als ik het verkoop zijn er altijd weer van die etters bij die het weer voor een knikker willen ruilen
word ik helemaal wild van !

ik ben het gewoon zat, die zeik allemaal
wo2 blijft mij hobbie maar ik heb er mooi genoeg van onder tussen !
wil wil wapens verzamelen maar ik MAG VERDOMME NIKS IN DIT BAGGERLAND BAH
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ik heb zoiets dus ook eens gedaan, het meeste van mijn verzameling verkocht. Toch wel spijt van gehad achteraf.
Maar ja als jij geen interesse meer hebt of bent uitgekeken op je verzameling moet je het gewoon doen..
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

nou het is absoluut niet dat ik uit gekeken ben op mijn verzameling want ik heb wat unieke stukken er tussen zitten

ik ben van plan me een ford mustang te kopen ( das nog altijd mijn wens ) ook daar zal ik voor moeten sparen maar dan ben ik eindelijk van het gezeik van die rot politie af met hun bagger regeles die veranderen en gewijzigd worden op het moment dat het hun uit komt

bij het museum waar we zitten hebben een museum verlof aan gevraagd

das nu +/- 3 maanden terug. toen zijn er 2 wouters gekomen om te kijken
ze kwamen er niet aan uit en moest er een of andere hoge pief van de marachusee bij komen dat duurder tussen 2 en 14 dagen
het is nu verdomme al een dikke 2 maand geleden en niets meer laten horen
tot dat die man is geweest moets alles achter slot en grendel blijven liggen in de kelder

JA DAG !!!!!!!!!!!!!!!

kijk politie is je beste vriend, jeah right als het hun uit komt ja

ik ben die regels gewoon moe, met een auto moet je je ook aan de snel heid houden maar das anders !die staan vast !
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Huisje kopen in België is misschien een oplossing :wink: Ik begrijp goed wat je bedoelt. Het is bijzonder frustrerend dat je in Nederland geen wapens mag verzamelen (zonder de benodigde papieren), zeker wanneer dit nu juist je 'verzamelaarsambitie' prikkelt. Maar of het verkopen van je verzameling daardoor een juiste keus is vraag ik mij af(maar dat zal je natuurlijk zelf moeten beslissen). Het is en blijft een dure hobby, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Als je engeltjes verzamelt kan je wel elke winkel inlopen om er een te kopen, maar daar gaat de lol ook snel vanaf, als je begrijpt wat ik bedoel...zoeken en vinden, dat maakt het leuk!
Hic manebimus optime
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja lekker weer dat die juten het komen verzieken!
Missch kan je je verzameling tijdelijk verplaatsen? Zodat ze je niet meer lastig komen vallen?
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

klopt

ben ik helemaal met je eens

maar zelfs met de benodigde papieren ben je er niet !
ik heb het zelf mee gemaakt
iemand had papieren voor wapens en munitie !
op een gegeven moment kreeg hij controle ( das normaal in mijn ogen ) en kwamen ze uit bij iets wat niet mocht. toen ging de bal aan het rollen !
bijna alles hadden ze mee genomen zelf een p38 met parelmoeren handvat ( die gewoon mocht )
later was iemand bij een politie man thuis geweest en had dat ding boven de haard gehangen !

ja en nu jullie weer :(

dat is toch niet normaal of wel
ik ben het gewoon zat. zo vaak dat ik iets kan krijgen wat ik dol graag wil hebben ! maar het mag niet omdat...................................................
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

killingspree schreef:nou weet je wat het is en ik denk wat mensen mij dan meteen begrijpen

het geen wat ik WIL verzamelen MAG je hier in dat bagger nederland niet hebben (kijk naar de prachtige collectie van johan willaert ( johan petje af ) ) want zelf het minse wapen is uit den boze
het geen wat leuk is om te verzamelen wehrmacht en luftwaffe is te duur aan het worden (belachelijke prijzen, ik mag dan wel werken maar dan nog )
op het moment ik iets koop moet ik het duur betalen en als ik het verkoop zijn er altijd weer van die etters bij die het weer voor een knikker willen ruilen
word ik helemaal wild van !

ik ben het gewoon zat, die zeik allemaal
wo2 blijft mij hobbie maar ik heb er mooi genoeg van onder tussen !
wil wil wapens verzamelen maar ik MAG VERDOMME NIKS IN DIT BAGGERLAND BAH
feel free to emmigrate :evil:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ja lekker weer dat die juten het komen verzieken!
Missch kan je je verzameling tijdelijk verplaatsen? Zodat ze je niet meer lastig komen vallen?
schiet ik niets mee op
ik kan wel stiekem zitten verzamelen maar wat heb ik er dan aan !
je kunt het niemand laten zien want niemand is te vertrouwen tegen woordig
en dan ergens op een oude zolder je geweren wat gaan laten verklooien door de vocht

nee dat is het plan niet !
ik ben het gezeik gewoon moe

ik houd niet van stiekum gedoe !

ik wil jullie ook graag alles laten zien als ik nieuwe dingen heb mer al zal weer net zo'n nazi op internet zitten kijken en bij mij aan kloppen !
ze mogen bij mij het hele huis overhoop halen ( en jullie nazi's mogen dit best lezen :D ) jullie vinden hoog uit een paar legen hulzen en een onklare k98 met papier werk er bij dus !!!!!!!!!!!!!

ik verzamel voor me zelf maar ook om anderen te laten zien wat er nog over is van een stukje geschiedenis
en die wapens maken een EXTREEM groot deel uit van onze geschiedenis DUS OOK DIE VAN NEDERLAND !!!!
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Maar wil je nu je verzameling wegdoen omdat je niet in je verzameling op mag nemen wat je graag zou willen hebben of omdat je een ford mustang wilt kopen?
Hic manebimus optime
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja ik snap het! Blijft gewoon kut met die gasten!
Plaats reactie