verzameling overnemen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hee

volgens mijn is een klapkolf inderdaad OOK WEER NIET TOEGESTAAN IN NEDERLAND !!!!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
peterb
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 mei 2005, 03:22
Locatie: Somewhere
Contacteer:

Bericht door peterb »

hij moet vast zitten, maar nergens staat dat is vastgelast moet zijn. ik heb de pin met veer (waarhij klapt) opgevuld met M6 ringen zodat hij niet kan klappen. Op politiebureau laten zien en was in orde.
dus dat is mogelijk. en zo zijn er wel meer wapens die je erop mag zetten. Alleen geen vol-automaten..
Op zoek naar T5 reserve chute.......
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Darryl schreef:Ik ben het helemaal met je eens (ondanks ik nog maar net verzamel). Politie is echt baggerzooi! Mijn maisschieter (PVC-buis met een ballon) werd een keer afgepakt! :x . Maar goed, het is idd slecht geregeld met die wapenwet. Maar je hebt het nog niet zo moeilijk als ik, ik moet nog elke koop met mijn ouders overleggen, en dan vooral met mijn moeder :r

Ik zou er wel goed over nadenken, want het ziet er wel geweldig uit in het museum...
Ik zeg het meestal pas als ik het binnen heb :lol:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

haha

bent niet de enige
laat mijn postook niet thuis aan komen ! :D

gr van niels
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Wij zijn wel eens aangehouden met onze jeep vanwege de bijl die aan de zijkant vast zit. Met gillende sirenes er achteraan, en toen we langs de kant stonden wist die smeris ook niet wat hij verder moest doen. Met de opmerking dat "hij het wel verder zou uitzoeken en dat we er nog wel van zouden horen" liet hij ons maar weer gaan. Nooit meer wat van gehoord natuurlijk. Afgelopen weekend werden we aangehouden vanwege de houten M1 Garand kolf die ik in een leren M1938 scabbard langs de ruit heb gehangen. Die agent wou alleen even kijken of er geen metalen delen opzaten en of de kolf goed vast zat (wat het geval was). Verder was er geen probleem, en mochten we gewoon doorrijden. :wink:

Grtn

David
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

killingspree schreef:haha

bent niet de enige
laat mijn postook niet thuis aan komen ! :D

gr van niels
Waar wel dan??
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

op men werk

er rust een vloek op mij

gisteren een ongeluk gehad met de bus van de zaak !
motorrijder in mij zijkant hangen
gelukkig was ik niet schuld

geen letsel schade

veel blik schade :(

gr niels
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Heb je al iemand gevonden Niels? Is apart verkopen geen optie?


...gezien het onderwerp hier wat aan het verschuiven is.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Over de wapenwet van Nederland wijdt ik me maar niet uit. Als ik daar aan begin is het einde zoek en daar wordt ik ook alleen maar aggresief van.
Ik heb indertijd wel eens wat mailtjes gestuurd naar justitie e.d. met vragen over de wapenwet. Ten eerste antwoorden ze nooit binnen de beloofde 48 uur maar altijd een week later of zelfs nog meer. Daarnaast geven ze totaal geen antwoord op je vragen maar zitten ze alleen maar te zeiken over dat ik mogelijk in het bezit ben van een verboden wapen welke ik onmiddelijk moet afgeven bij de politie. Jah sorry maar als ik de wapenwet niet ken, kan ik ook niet weten of ik in het bezit ben van verboden wapens(wat overigens niet het geval was) en geef iemand gewoon fatsoenlijk antwoord op z'n vraag daar had ik veel meer aan gehad. Heb vorige week ook weer een mailtje gestuurd naar justitie met een vraag. Stond met dikke letters bij: 'Antwoord binnen 48 uur'. NOT!!!! Een week verder en nog geen antwoord.
Bij justitie en politie zien ze maar een ding!!!!: Dit is fout, dat is fout... OH JAH!!! Dit is ook nog eens niet goed!!! Goede bedoelingen en vragen kennen zij blijkbaar niet. :frownno: :mad:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jwolsink
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2005, 18:59

Bericht door jwolsink »

killingspree schreef:op men werk

er rust een vloek op mij

gisteren een ongeluk gehad met de bus van de zaak !
motorrijder in mij zijkant hangen
gelukkig was ik niet schuld

geen letsel schade

veel blik schade :(

gr niels
He Niels,

Als ik jou was zou ik het ff rustig aan doen. Ga ff wat leuks met je vriendin doen ofzo. Even je gedachte ergens anders op zetten. Neem geen overhaaste beslissingen. Ik denk dat je er spijt van krijgt als je je verzameling weg doet. Kan me voorstellen dat sommige items ook een persoonlijke waarde hebben.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Killingspree heb je ook fotos van je verzameling?
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Tja, de overheid is hopeloos op het gebied van de wapenwet....ik denk dat we een keer met heel veel wo2 verzamelaars moeten gaan protesteren.....? (en dit meen ik serieus)

Michiel
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

mmm ikdacht dat er bij het verkoop gedeelte stonden van zijn mannequins
hij heeft een prachtige verzameling maar wij kunnen er niets aandoen of hij het wegdoet ofniet, hij heeft er waarschijnlijk al heel lang overnagedacht dus dat van denk er nog eens goed over na moet je hem niet gaan zeggen lijkt mij...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

precies denk ik ook gewoon even wat anders gaan doen. Dan komt het vanzelf weer
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Het gaat vanzelf weer kriebelen... eenmaal besmet.... :yes: *)
Hic manebimus optime
Plaats reactie