Vondsten stoffelijke overschotten; hoe ga je er mee om?

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Vondsten stoffelijke overschotten; hoe ga je er mee om?

Bericht door Mattie »

Enkele dagen geleden was op het tweede duitse televisienet; ZDF, een documentaire over recente vondsten van stoffelijke overschotten in de voormalige DDR.

Wat zou jij doen als je met detecteren stoffelijke overschotten zou vinden?

Geheel aangeven? ID-Tag erop laten en aangeven? Of alle interessante spullen eraf halen en niks aangeven?

Mensen die echt resten gevonden hebben, gelieve ook te reageren.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Voor mij is dat duidelijk .

ID-Tag erop laten en aangeven


Adrian
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb nog nooit met een dectector gelopen,maar als ik zo iets zou vinden zou ik hetzelfde doen als Adrian.



Robin
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Verder zoeken en de polititie inlichten dat er een stoffelijke overschot gevonden is. En vragen of de spullen gehouden mag worden. (helm, sieraad)

Dat zou ik doen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Mingning
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2003, 20:47

Bericht door Mingning »

Probleem met het vinden van historische vonsten is dat je er eigenlijk ontzettend hebberig van wordt en je het liefst alles wilt houden. In dit geval ben ik het met Adrian, Robin & Willem eens. Vaak kleven er aan de voorwerpen ook emotionele waarden voor de achtergebleven familieleden van het stoffelijke overschot.
"Elk tijdperk heeft duizenden helden die in geen enkel geschiedenisboek staan vermeld."
(Otto Weiss)

A good bookshop is just a genteel Black Hole that knows how to read.
(Terry Pratchett)
Backfire
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2003, 14:34
Locatie: Veenendaal

Bericht door Backfire »

hmmm.. Het licht er ook maar net aan wat erbij licht hoor..
ik denk dat als je het aangeeft, je niets mag houden..

maar ik weet er nix vanaf natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ik zou zeker de ID-tag eraan laten maar mss zou ik wel wat kogels meeneme:) en dan aangeve
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

kogels meenemen zij gijt gek, kogels zijn levensgevaarlijk blijf er ins goedsnaam vanaf
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik zou het aangeven ik zou natuurlijk wel kijken welke nationaliteit deze had en als het kan mischien een identificatie meenemen van de soldaat (helft van duitse dogtag etc. die je kon knakken) zodat er toch 1 op het lichaam blijft en 1 die je dan kan meenemen zodat ze weten wie je aangeeft i.v.m. familie enz.. en dan aanvraag doen of je de bodemvonsten mag houden helm uitrusting etc, EN goed de vindplaats noteren
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik zou ervanaf blijven (ben veels te bang dat er iets ontploft of afgaat) en de politie bellen. En dan kijken vanachter het lint dat ze vast ophangen.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Ik zou het ook laten liggen, ik ben in Verdun wel eens botten tegengekomen van mensen, is wel bizar hoor...geen hele skeletten maar toch is het heel bizar. We kwamen een stuk scheenbeen met kuitbeen tegen in een loopgraaf en, volgens mij, een stukje onderarm. Niet op dezelfde plaats trouwens hoor.
Plaats reactie