Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

start maar op google
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

k98s schreef:Komt ie weer met zijn deporteren. Begin te lezen man. Deporteren = Ieder die je niet aanstaat afvoeren. En heb het over bepaalde figuren.
'De Vandaele' schreef:de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen
En trouwens als je niks had gezegd was dit zo niet uit de hand gelopen dus begin niet met 4 mei als jouw excuus.
Over meningen mag gediscussiëerd worden, en als je iets als onterechte aanval beschouwt, geef dan gewoon goede argumenten.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen

En dat is dus niet wat ik zeg!
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

'De Vandaele' schreef:
de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen

Daar staat dus niet: Deporteren is iedereen die niet in bepaald straatje past (vanwege snor oid) afvoeren
Hic manebimus optime
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

k98s schreef:de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen

En dat is dus niet wat ik zeg!
Echt wel.. je wilt ze naar een ballingsoord of te wel naar een ander land uitzetten.. want het zijn geboren en getogen nederlanders die jij het uit wil hebben!!
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Tegen wie heb je het Bob? Sorry, zie het al
Laatst gewijzigd door Boroskov op 04 mei 2005, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hic manebimus optime
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Maarja ik kap hier. Mijn MENING is hier duidelijk. Zijn genoeg die het er mee eens zijn en ook genoeg van niet. Dat hou je altijd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies. K98s, hou eens op met zeiken over mijn "gedrag" terwijl alles wat je hier doet is het gedachtengoed van de nazi's nog eens dunnetjes overdoen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

k98s schreef:de·por·te·ren (ov.ww.)
1 naar een ballingsoord, strafkolonie, concentratiekamp brengen

En dat is dus niet wat ik zeg!
k98s schreef:Ik heb duidelijk gezegd dat dit me stoort en dat als ze zo doen er maar uit gezet moeten worden.
'De Vandaele' schreef:bal·ling (de ~ (m.), ~en)
1 iem. wie bij vonnis verboden is binnen een bepaald gebied te verblijven => banneling

bal·ling·schap (de ~ (v.), ~pen)
1 toestand van balling, het leven als balling => deportatie, exil, exilium
Laatst gewijzigd door Peter M op 04 mei 2005, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Volgens mij is K98s zich behoorlijk klem aan het lullen. Maar het zal welweer mijn schuld zijn :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Harro schreef:Precies. K98s, hou eens op met zeiken over mijn "gedrag" terwijl alles wat je hier doet is het gedachtengoed van de nazi's nog eens dunnetjes overdoen.
Als jij je stil houd over mij zal ik me ook stil houden. Is duidelijkd at we geen vriendjes worden dus..
Dat over nazi's is weer zon reactie.... maarj alaat maar
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Precies. K98s, hou eens op met zeiken over mijn "gedrag" terwijl alles wat je hier doet is het gedachtengoed van de nazi's nog eens dunnetjes overdoen.
Sorry Harro, maar we zitten hier in een discussier topic. Dat wil zeggen dat een ieder zijn mening mag geven, mits die onderbouwd is natuurlijk.

dis·cus·si·ë·ren (onov.ww.)
1 van gedachten wisselen, een discussie voeren => bomen, discuteren, disputeren, parlementeren, redekavelen, redetwisten, twisten

Dus je post vind ik persoonlijk nergens op slaan, omdat jij nu reageerd zoals hitler zelf deed nl. Alleen eigen mening is belangrijk de rest is niet belangrijk. Dit slaat natuurlijk nergens op, maar komt op hetzelfde neer!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Harro schreef:Volgens mij is K98s zich behoorlijk klem aan het lullen. Maar het zal welweer mijn schuld zijn :mrgreen:
Dan is het toch deporteren. Laat mij me ook eens vergissen. Zoek google af over de deportaties en daar staan andere dingen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bob, iedereen mag zijn mening geven. Ik dus ook. Het vervelende is dat wij de mening van K98s voor hem onderbouwen. Iets wat hij zelf niet met zinnige argumenten kan doen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

K98s, wanneer je een definitie van een woord gebruikt, zorg dan dat dit een juiste definitie is (geen aanval, maar een tip!) Dit kan een hoop misverstanden voorkomen. Blijkbaar versta jij iets anders onder deporteren dan dat het woord volgens het woordenboek inhoud, geeft niks, maar let er dan op in het gebruik van het woord.
Hic manebimus optime
Plaats reactie