Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Boroskov schreef:
FELIX schreef: Trouwens zijn de Marrokanen in Marroko, veel aardiger en beschaafder dan die hier.
Trouwens, de Nederlanders die ik 3 jaar geleden in de zomer in Benidorm zag, waren een stuk minder beschaafd dan de Nederlanders hier in Nederland :wink:
Dat is goed mogelijk :evil:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

Hoe nederlands is iemand die 2 nationaliteiten heeft? Veel marrokanen hebben een dubbele nationaliteit. Nu zeg ik niet dat ze allemaal maar op moeten pleuren, maar ik bedoel het volgende:
het is een feit dat veel marrokanen zich geen nederlander voelen, ze hebben weinig met de nederlandse cultuur etc. Maar deze zelfde mensen voelen zich ook geen 'echte' marrokaan als ze op bezoek gaan bij familie in marroko. Nu geldt eigenlijk ook: Hoe marrokaans is iemand die 2 nationaliteiten heeft?
Deze mensen hebben het erg lastig, maar dit betekent natuurlijk niet dat ze rotzooi mogen trappen. Nogmaals, we snijden hier een erg moeilijk probleem aan.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nu weer die dubbele nationaliteit. Laten we zie er weereens bijslepen. Zucht. Marokkanen zijn bij wet Marokkaan ongeacht hun andere nationaliteit en ongeacht waar ze wonen. Ze kunnen niet kiezen. De Marokkaanse wet staat niet toe dat ze hun Marokkaanse nationaliteit verliezen, zelfs al zouden ze geen Marokkaan willen zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

En nou ga ik lekker Nederlands eten!!

Grapje, grapje ik houd erover op!

ps. en ik hoef niet te horen dat Frans eten, of Marrokaans eten beter is :evil:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

www.ww-2.tk schreef:Hoe nederlands is iemand die 2 nationaliteiten heeft? Veel marrokanen hebben een dubbele nationaliteit. Nu zeg ik niet dat ze allemaal maar op moeten pleuren, maar ik bedoel het volgende:
het is een feit dat veel marrokanen zich geen nederlander voelen, ze hebben weinig met de nederlandse cultuur etc. Maar deze zelfde mensen voelen zich ook geen 'echte' marrokaan als ze op bezoek gaan bij familie in marroko. Nu geldt eigenlijk ook: Hoe marrokaans is iemand die 2 nationaliteiten heeft?
Deze mensen hebben het erg lastig, maar dit betekent natuurlijk niet dat ze rotzooi mogen trappen. Nogmaals, we snijden hier een erg moeilijk probleem aan.
Was het laatst niet in het nieuws dat je vanaf nu maar één nationaliteit mag hebben? Kiezen voor Nederland is goodbye ander land en andersom.
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

ik heb het over gevoel. Ze voelen zich misschien nederlander noch marrokaan.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Marokkanen mogen niet kiezen, ook als ze wel willen. De Marrokaanse overheid mag ze vanwege de Marokkaanse wet niet uitschrijven. Zelfs als je uit Marokkaanse ouders in Nederland bent geboren heb je de Marokkaanse nationaliteit.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

www.ww-2.tk schreef:ik heb het over gevoel. Ze voelen zich misschien nederlander noch marrokaan.
Gevoel. Misschien. Wat weet je zeker?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Maar even héél erg serieus:

Marokkaanse soldaten in Franse dienst hebben wel een bijdrage geleverd aan de Nederlandse bevrijding he!!! Niet al te negatief over deze mensen :P
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

hoe bedoel je wat weet je zeker? Dit is in lijn met een NOVA uitzending van een paar maand geleden.
Ik zeg het nogmaals: dit is een groot probleem, die we niet kunnen oplossen door maar wat (persoonlijke statements) te schreeuwen op een forum.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

www.ww-2.tk schreef:hoe bedoel je wat weet je zeker? Dit is in lijn met een NOVA uitzending van een paar maand geleden.
Ik zeg het nogmaals: dit is een groot probleem, die we niet kunnen oplossen door maar wat (persoonlijke statements) te schreeuwen op een forum.
Omdat jij zei misschien...
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

jah klopt, maar ik zei misschien om niet een hele gemeenschap te generaliseren.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja als je in een NOVA uitzending die Michiel Smit gaat uitnodigen komt er ook een objectieve uitslag wou je zeggen :P



Schuttingstaal verwijderd
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

www.ww-2.tk schreef:jah klopt, maar ik zei misschien om niet een hele gemeenschap te generaliseren.
Ik vind het niet erg wat je zegt.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

gelukkig maar, Felix :wink: 8)
Plaats reactie