Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Wetsvoorstel van bijna jaar oud, mijn vader werkt toevallig op het gemeentehuis en weet dat het wet binnenkort daadwerkelijk wordt aanpast.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Ik kan niet zo goed quoten als jij maar ga het toch ff proberen....

[quote="Harro"]En dat bereik je door ze naar Marokko te deporteren?[quote="Harro"]

Wie weet, weet jij een beter oplossing? Die gasten luisteren absoluut niet naar wat hen wordt voorgeschreven.

[quote="Harro"]Maar de meeste wel.[quote="Harro"]

Maar toch hebben de meeste 2 verschillende paspoorten.

[quote="Harro"]Deporteren lost het probleem op?[quote="Harro"]

Ik weet wel dat als die lui naar marokko gaan op vakantie, dat ze zich dan wel weten te gedragen. Dan is het toch ook niet zo moeilijk om je in Nederland te gedragen lijkt me. Dus als ze zich daar beter kunnen gedragen en zich daar wel aan de regels kunnen houden

[quote="Harro"]Dus allleen Nederlanders die de boel lopen te verzieken? Of moeten we de Nederlandse grondwet wijzigen omdat de ene Nederlander voortaan minder rechten heeft dan de ander?[quote="Harro"]

Lijkt me toch best logisch dat we alleen de lui aanpakken die het lopen te verzieken.

[quote="Harro"]Volgens de Nederlandse grondwet mag je bij het straffen voor hetzelfde vergrijp geen onderscheid maken, ook niet naar afkomst. Dus als jij voorstelt om raddraaiers voortaan naar Marokko te deporteren dan moeten dat alle raddraaiers zijn.[quote="Harro"]

Ik mijn ogen zijn mensen met een Morakkaans paspoort toch Marokkanen?

[quote="Harro"]Het is goed met je. 1933-1945. Dat excuus kennen we: alle joden zijn rotjoden, behalve natuurlijk mijn joodse buurman.[quote="Harro"]

Volgens mij leven we in een heel andere tijd. Dit is toch niet te vergelijken met toen lijkt me :? Maar goed als jij denk van wel
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

aan het einde van de zin waar je dus [quote] schrijft moet zijn [ /quote] zonder die spatie
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Harro schreef:
779 schreef:Je mag geen twee paspoorten meer hebben. Ze worden voor de keuze gesteld: Óf het ene inleveren of die andere inleveren.
Is die wet er al door dan? Opmerkelijk, gezien het feit dat Marokkanen niet mogen kiezen.
779 schreef:Het is alleen mogelijk in Noorwegen of Zweden (één van die landen) om mensen uit te zetten die geboren zijn in noorwegen of Zweden zelf, maar dat is toch ziekelijk.. stel je voor dat jij Marc uitgezet wordt vanwege je opmerking die je net maakte... Ik kom je wel opzoeken in Siberie een keertje :P
Nee, het voorstel was deportatie naar Marokko!
:D
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

779 schreef:aan het einde van de zin waar je dus
schrijft moet zijn [ /quote] zonder die spatie
Ahh oke thanx! Volgende x proberen of t me gaat lukken...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

ironmarc schreef:Wie weet, weet jij een beter oplossing? Die gasten luisteren absoluut niet naar wat hen wordt voorgeschreven.
Nou, om te beginnen zou een oplossing die niet strijdig is met de Nederlandse grondwet en met internationale mensenrechten handiger zijn.
ironmarc schreef:Maar toch hebben de meeste 2 verschillende paspoorten.
Ze hebben allemaal twee paspoorten. Ze hebben hierin namelijk geen keuze.
ironmarc schreef:Ik weet wel dat als die lui naar marokko gaan op vakantie, dat ze zich dan wel weten te gedragen. Dan is het toch ook niet zo moeilijk om je in Nederland te gedragen lijkt me. Dus als ze zich daar beter kunnen gedragen en zich daar wel aan de regels kunnen houden
Maar de vraag was: is deporteren dan de oplossing?
ironmarc schreef:Lijkt me toch best logisch dat we alleen de lui aanpakken die het lopen te verzieken.
Maar wat stel je dan voor? Een grondwetswijziging waardoor we voortaan in gelijke gevallen met twee maten meten? Of deportatie van alle lui die de boel verzieken?
ironmarc schreef:Ik mijn ogen zijn mensen met een Morakkaans paspoort toch Marokkanen?
Niet als ze hier geboren zijn en ook een Nederlands paspoort hebben.
ironmarc schreef:Volgens mij leven we in een heel andere tijd. Dit is toch niet te vergelijken met toen lijkt me :? Maar goed als jij denk van wel
Dat is zeker wel te vergelijken. Of is de ene gedwongen deportatie de andere niet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Is deze discussie nu nog steeds gaande ?? :frownno: :W
Hic manebimus optime
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

oke Bob, eens kijken of t lukt :P
Harro schreef: Nou, om te beginnen zou een oplossing die niet strijdig is met de Nederlandse grondwet en met internationale mensenrechten handiger zijn.
Ja dat ben ik met je eens, maar wat als er binnen de Nederlandse wet nu geen oplossing gevonden kan worden?
Harro schreef:Ze hebben allemaal twee paspoorten. Ze hebben hierin namelijk geen keuze.
Maar hier is dus een wetsvoorstel over..
Harro schreef:Maar de vraag was: is deporteren dan de oplossing?
Ik zou het niet weten, er zal dan natuurlijk eerst wetenschappelijk onderzoek moeten volgen en uitwijzen of dit dan daadwerkelijk het geval is. Maar aankondiging van zo'n maatregel werk natuurlijk wel afschrikkend waardoor die gasten aan het denken wordt gezet en zich misschien weten te verbeteren, daar gaat het uiteindelijk om lijkt me.
Harro schreef:Maar wat stel je dan voor? Een grondwetswijziging waardoor we voortaan in gelijke gevallen met twee maten meten? Of deportatie van alle lui die de boel verzieken?
Als het om mensen met 2 paspoorten gaat misschien wel ja
Harro schreef:Niet als ze hier geboren zijn en ook een Nederlands paspoort hebben.
Maar als ze zich dan meer Marokkaan voelen dan Nederlander?
Harro schreef:Dat is zeker wel te vergelijken. Of is de ene gedwongen deportatie de andere niet?
Daar heb je gelijk in. Maar je moet toch ook toegeven dat het niet zo kan doorgaan met die gasten toch? wat nu als je het zo doet dat ze 2 kansen krijgen. Dus laten we bijv stellen dat 2x overtreding van de wet is 'normale procedure' is en wordt afgehandeld en geregistreed, wanneer ze op vrije voet komen begelijd worden in de samenleven en bij de 3de x de fout in gaan is het over
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Je komt echt met het ene idiote standpunt na het andere. natuurlijk moet je geen wetenschappelijk onderzoek doen naar de haalbaarheid van deportaties. Het idee alleen al is walgelijk. Wil je amnesty international en alle andere mensenrechtenorganisaties op je dak? Wil je Nederland in het lijstje landen dat mensenrechten schendt? Je moet je niet verschuilen achter een oneerlijk wetsvoorstel: hoe kun je van een Marokkaan verlangen te kiezen tussen twee nationaliteiten? Hoe ga je dat praktisch uitvoeren als hij die ruimte helemaal niet heeft? Met welke gasten kan het niet langer doorgaan? Over hoeveel mensen hebben we het nu eigenlijk? Hoe groot is het probleem? En Hoeveel Nederlandse jongeren met één paspoort vertonen hetzelfde gedrag? Waarom hoor ik nooit een moment iemand over die groep? Hoe ga je dat dan oplossen? B.v. die jongeren in Uden, wat heb je daarvoor in gedachten?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:Hoe kun je van een Marrokaan verlangen te kiezen tussen twee nationaliteiten?
Dat is denk ik wel makkelijk (mijns inziens)... Een persoon die van Marokkaanse afkosmt is en woonachtig is in Nederland met ook de Nederlandse nationaliteit (in 99% van de gevallen gaat het dus om mensen die hier in de jaren '60 en '70 hier gekomen zijn) worden in hun geboorteland met de nek aangekeken en zijn niet langer welkom! Zij hebben het eigen land niet helpen opbouwen en men hekelt deze mensen in Marokko! Dit is geen geintje. Dus het kiezen lijkt mij vrij duidelijk...
Laatst gewijzigd door 779 op 04 mei 2005, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Volgens mij snap je er echt niets van. Goed lezen:

Een Nederlandse Marokkaan heeft twee nationaliteiten. Dat komt doordat de Marokkaanse wet ieder kind geboren uit twee ouders van Marokkaanse komaf de Marokkaanse nationaliteit geeft. Ook als dit kind in het buitenland geboren wordt. En dit kunnen ze niet veranderen.

Een dergelijke wet geeft dus een onmogelijke keuze. Ze mogen geen twee nationaliteiten hebben en de Marokkaanse nationaliteit raken ze sowieso niet kwijt vanwege de wet in Marokko. Zegt een Nederlandse Marrokaan dus: vanaf nu ben ik alleen Nederlander, dan zegt de Marokkaanse overheid, nee hoor, je blijft ook Marokkaan. En dus blijft de dubbele nationaliteit.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Gelukkig geld hier ALLEEN de Nederlandse wetgeving en hebben wij niets te maken wat die oliesjeiken daar beslissen. Als we met zulke dingen moet gaan rekening houden, kan je net zo goed alle hoofddoeksjes, petten, keppeltjes gaan verbieden omdat dat in Frankrijk ook zo is...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Gelukkig geld hier ALLEEN de Nederlandse wetgeving en hebben wij niets te maken met wat die oliesjeiken daar beslissen. Als we met zulke dingen moet gaan rekening houden, kan je net zo goed alle hoofddoeksjes, petten, keppeltjes gaan verbieden omdat dat in Frankrijk ook zo is...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Gelukkig geld hier ALLEEN de Nederlandse wetgeving
Zo makkelijk is het dus niet. Daar zijn internationale regels over. Als iemand van nationaliteit wil veranderen of een nationaliteit wil opgeven moeten beide overheden (oude en nieuwe) dit goedkeuren. En dat die regels er zijn is maar goed ook. Zoals ik al zei: je snap het echt niet.
779 schreef:en hebben wij niets te maken wat die oliesjeiken daar beslissen.
Oliesjeiks in Marokko? Mijn God wat een onbenul.
779 schreef:Als we met zulke dingen moet gaan rekening houden, kan je net zo goed alle hoofddoeksjes, petten, keppeltjes gaan verbieden omdat dat in Frankrijk ook zo is...
Nee, want daar zijn geen internationale afspraken over.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Barry de Breker
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2005, 00:29
Locatie: Nederland

Bericht door Barry de Breker »

Harro schreef:
779 schreef:Gelukkig geld hier ALLEEN de Nederlandse wetgeving
Zo makkelijk is het dus niet. Daar zijn internationale regels over. Als iemand van nationaliteit wil veranderen of een nationaliteit wil opgeven moeten beide overheden (oude en nieuwe) dit goedkeuren. En dat die regels er zijn is maar goed ook. Zoals ik al zei: je snap het echt niet.
779 schreef:en hebben wij niets te maken wat die oliesjeiken daar beslissen.
Oliesjeiks in Marokko? Mijn God wat een onbenul.
779 schreef:Als we met zulke dingen moet gaan rekening houden, kan je net zo goed alle hoofddoeksjes, petten, keppeltjes gaan verbieden omdat dat in Frankrijk ook zo is...
Nee, want daar zijn geen internationale afspraken over.
Hey linkse rakker, jij denkt volgens mij echt dat je de lieve Heer zelf bent??? Kom dan zelf eens met oplossingen i.p.v. dat eeuwige laffe gediscussieer...........
Plaats reactie