Dagje uit in Westerbork

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

De mensen die hier serieus oproepen tot deportaties moeten zich diep en diep gaan schamen en eens proberen te gaan leren van de geschiedenis. Een onderdeel van de geschiedenis waar ze gezien hun aanwezigheid op dit forum toch interesse in moeten hebben.

Ironmarc, in een ander topic schrijf je over Adolf Eichmann schrijf je het volgende:
Ironmarc schreef:mmm... zit te twijfelen of ik het ga kijken, ik raak altijd zo opgefokt van die oorlogsmisdadigers!!!!


Weet jij hoe het werk van Eichmann begonnen is? Met exact dezelfde maatregelen als die jij nu hebt voorgesteld. Joden waren niet meer gewenst in de Duitse samenleving en het was aan Eichmann de taak om hier een oplossing voor te zoeken. Het begon namelijk met emigraties, want van fysieke vernietiging was nog geen sprake. Hoe het afgelopen is, weet je vast wel...

Bestudeer de geschiedenis eens goed. Leg verbanden en vergelijk heden met het verleden. Bekijk op welke wijze de onderdrukking van joden begonnen is in Duitsland en trek daar lering uit.

Oproepen tot deportaties van mede-Nederlanders is dan echt het allesdomste wat je op een forum als dit kunt zeggen. Het spijt me dat ik je zo persoonlijk hierop moet aanvallen, maar ik kan niet begrijpen dat je op dit forum deze mening verspreid.
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Barry de Breker schreef:Hey linkse rakker, jij denkt volgens mij echt dat je de lieve Heer zelf bent??? Kom dan zelf eens met oplossingen i.p.v. dat eeuwige laffe gediscussieer...........
Wanneer je het niet eens bent met een ander, betekend dat niet dat je zelf de juist oplossing in huis moet hebben. Zo ben ik het bijvoorbeeld niet eens met de manier waarop er nu om wordt gegaan met de Palestijnse-kwestie, maar een oplossing heb ik er niet voor. Het feit dat ik bereid ben daarover te discussiëren maakt mij niet laf, maar eerder verstandig, daar ik op die manier op de hoogte wordt gebracht van andermans meningen en standpunten. Een discussie laf noemen vind ik van kortzichtigheid en dommigheid getuigen.
Daarnaast geloof ik niet dat Harro zichzelf ziet als de lieve Heer. Zoals ik het opvat, is Harro iemand met een mening waar hij sterk in geloofd. Daar is niks mis mee! Het feit dat hij, wanneer anderen hun mening uiten, zegt wat hij ervan vind, maakt hem niet tot een lieve Heer- wanne be.
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

KevinP schreef:Bestudeer de geschiedenis eens goed. Leg verbanden en vergelijk heden met het verleden. Bekijk op welke wijze de onderdrukking van joden begonnen is in Duitsland en trek daar lering uit.

Oproepen tot deportaties van mede-Nederlanders is dan echt het allesdomste wat je op een forum als dit kunt zeggen. Het spijt me dat ik je zo persoonlijk hierop moet aanvallen, maar ik kan niet begrijpen dat je op dit forum deze mening verspreid.
_/-\o_
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Barry de Breker schreef:Hey linkse rakker, jij denkt volgens mij echt dat je de lieve Heer zelf bent??? Kom dan zelf eens met oplossingen i.p.v. dat eeuwige laffe gediscussieer...........
Sinds wanneer is het laf om uit te uitleggen dat bepaalde voorstellen inhumaan en illegaal zijn? Waarom ben je links al je het niet eens bent met het deporteren van landgenoten? Denk ik dat ik de lieve Heer ben als ik uitleg dat Nederland geen internationale afspraken kan opzeggen? Nou, dan wil deze D66'er wel als linkse rakker door het leven hoor :roll:

En oplossingen daar hebben we het al over gehad. Dat ik zelf geen pasklare oplossing weet betekend niet dat ik mee ga huilen met de wolven die met oplossingen komen die simpelweg volgens normale internationale waarden en normen en volgens internationale afspraken niet niet kunnen.

Overigens, "Barry de Breker", zet je jezelf wel op een dubieuse manier neer in je eerste en enige post op dit forum.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

wacht wacht wacht effe! Wij zeiken over 50kutkinderen, die niets te maken hadden met Westerbork, terwijl wij lieve hollandse anti-Duitsers: De joden, verzetstrijders zaten te verlinken! Zitten deze kneusjes simpelweg alleen te lachen en te brullen en te intimideren. Wat zeiken wij nou, als de Nazi-Regime er nog was hier in Nederland: Zouden wij allemaal wel roepen ''Heil Hitler'' Sieg Heil ditjes en datjes! Voelt lekker effe Marrokanen meteen voor oorlogsmisdadigers uit te maken...
-Hi im high-
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Jammer, gister was er nog gezeur dat er op 4 mei perse werd gediscusieerd. Het is nu 5 mei, een misschien nog wel belangrijkere dag dan gister en het gaat gewoon verder. Niet zo snugger.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik heb nergens gezegt dat je op 4 mei niet mag discussiëren. Ik sta alleen op het standpunt dat het extra idioot is om nota bene op 4 mei op te roepen tot het deporteren van landgenoten die ons niet bevallen. Niet dat ik op andere dagen milder ben over zo'n belachelijk voorstel maar op 4 mei is werkelijk het toppunt van onfatsoenlijk gedrag.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

180cc schreef:wacht wacht wacht effe! Wij zeiken over 50kutkinderen, die niets te maken hadden met Westerbork, terwijl wij lieve hollandse anti-Duitsers: De joden, verzetstrijders zaten te verlinken! Zitten deze kneusjes simpelweg alleen te lachen en te brullen en te intimideren. Wat zeiken wij nou, als de Nazi-Regime er nog was hier in Nederland: Zouden wij allemaal wel roepen ''Heil Hitler'' Sieg Heil ditjes en datjes! Voelt lekker effe Marrokanen meteen voor oorlogsmisdadigers uit te maken...
Beste 180cc,

heb je het hele topic wel doorgelezen? In dit hele topic is er niemand die deze jongeren voor oorlogsmisdadigers uitgemaakt heeft. (Er is overigens noujuist wel gezegd dat ook dankzij de marokkanen in dienst van de geallieerden wij hier nou zitten.) En er is ook helemaal niemand die zeurt over de situatie 60 jaar geleden, een situatie die je niet echt meer kunt vergelijken met die van nu.
Het gaat over deze jongeren, vandaag de dag, in kamp westerbork. Niet over of de Nederlanders (en marrokaanse nederlanders die er toen ook al wat waren hier in nederland hoor) zich wel of niet nejes gedragen hebben tijdens de tweede wereldoorlog.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Barry de Breker
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2005, 00:29
Locatie: Nederland

Bericht door Barry de Breker »

Boroskov schreef:
Barry de Breker schreef:Hey linkse rakker, jij denkt volgens mij echt dat je de lieve Heer zelf bent??? Kom dan zelf eens met oplossingen i.p.v. dat eeuwige laffe gediscussieer...........
Wanneer je het niet eens bent met een ander, betekend dat niet dat je zelf de juist oplossing in huis moet hebben. Zo ben ik het bijvoorbeeld niet eens met de manier waarop er nu om wordt gegaan met de Palestijnse-kwestie, maar een oplossing heb ik er niet voor. Het feit dat ik bereid ben daarover te discussiëren maakt mij niet laf, maar eerder verstandig, daar ik op die manier op de hoogte wordt gebracht van andermans meningen en standpunten. Een discussie laf noemen vind ik van kortzichtigheid en dommigheid getuigen.
Daarnaast geloof ik niet dat Harro zichzelf ziet als de lieve Heer. Zoals ik het opvat, is Harro iemand met een mening waar hij sterk in geloofd. Daar is niks mis mee! Het feit dat hij, wanneer anderen hun mening uiten, zegt wat hij ervan vind, maakt hem niet tot een lieve Heer- wanne be.
De discussie zelf ben ik geen tegenstander van. Alleen de manier waarop hij de discussie voert is laf. Telkens maar weer met dezelfde argumenten aan komen draven. Zich neerleggen bij de huidige situatie en het over zich heen laten komen, zonder ook maar een mogelijke oplossing naar voren te brengen.

Kortom: Harro doet zichzelf voorkomen alsof hij alles zo goed weet, kom dan ook met oplossingen denk ik dan.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Barry de Breker schreef:
Boroskov schreef:
Barry de Breker schreef:Hey linkse rakker, jij denkt volgens mij echt dat je de lieve Heer zelf bent??? Kom dan zelf eens met oplossingen i.p.v. dat eeuwige laffe gediscussieer...........
Wanneer je het niet eens bent met een ander, betekend dat niet dat je zelf de juist oplossing in huis moet hebben. Zo ben ik het bijvoorbeeld niet eens met de manier waarop er nu om wordt gegaan met de Palestijnse-kwestie, maar een oplossing heb ik er niet voor. Het feit dat ik bereid ben daarover te discussiëren maakt mij niet laf, maar eerder verstandig, daar ik op die manier op de hoogte wordt gebracht van andermans meningen en standpunten. Een discussie laf noemen vind ik van kortzichtigheid en dommigheid getuigen.
Daarnaast geloof ik niet dat Harro zichzelf ziet als de lieve Heer. Zoals ik het opvat, is Harro iemand met een mening waar hij sterk in geloofd. Daar is niks mis mee! Het feit dat hij, wanneer anderen hun mening uiten, zegt wat hij ervan vind, maakt hem niet tot een lieve Heer- wanne be.
De discussie zelf ben ik geen tegenstander van. Alleen de manier waarop hij de discussie voert is laf. Telkens maar weer met dezelfde argumenten aan komen draven. Zich neerleggen bij de huidige situatie en het over zich heen laten komen, zonder ook maar een mogelijke oplossing naar voren te brengen.

Kortom: Harro doet zichzelf voorkomen alsof hij alles zo goed weet, kom dan ook met oplossingen denk ik dan.
Hij (wij) wil vooral duidelijk maken dat deporteren van landgenoten gewoon geen juiste, geen goede, geen humaanse manier is van "aanpakking". Een oplossing is in dit geval compromissen sluiten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Barry de Breker schreef:De discussie zelf ben ik geen tegenstander van. Alleen de manier waarop hij de discussie voert is laf. Telkens maar weer met dezelfde argumenten aan komen draven. Zich neerleggen bij de huidige situatie en het over zich heen laten komen, zonder ook maar een mogelijke oplossing naar voren te brengen.
...Wat een gezwets. Hoezo steeds dezelfde argumenten? Mijn argumenten zijn zeker niet steeds dezelfde, al komen ze wel steeds op hetzelfde neer: je moet een klein probleem (want we hebben het over een relatief kleine groep jongeren) niet tot enorme proporties opblazen en dan zeggen dat we mensonterende maatregelen moeten treffen die tegen internationale afspraken over mensenrechten, tegen onze grondwet en tegen onze waarden en normen ingaan. Bovendien reageer je in je eerste post op mijn uitleg over de dubbele nationaliteit. Dat argument gebruik ik simpelweg omdat onwetende forumbezoekers niet snappen dat onze overheid zich aan regels heeft te houden en niet zomaar een deel van de Nederlanders en de rest van de wereld aan haar laars kan lappen.
Barry de Breker schreef:Kortom: Harro doet zichzelf voorkomen alsof hij alles zo goed weet, kom dan ook met oplossingen denk ik dan.
Tsja, als je de thread niet leest dan lees je ook mijn opvattingen over een oplossing niet :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Barry de Breker schreef:Kortom: Harro doet zichzelf voorkomen alsof hij alles zo goed weet, kom dan ook met oplossingen denk ik dan.
Barry, ik heb een tip voor je: lees mijn, door jou geciteerde, bericht nog eens door...
Vooral de eerste zin!
Hic manebimus optime
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Misschien is dit de oplossing?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Overigens is het wel ernstig dat sommige mensen, en de Breker is zeker niet de enige op dit forum, deportatie van Nederlandse staatsburgers en het afpakken van hun Nederlandse paspoort verantwoorden door te zeggen dat ik dan maar met een betere oplossing moet komen. Dat is nogal een verantwoording die ze bij mij neerleggen: Harro, als jij geen mildere oplossing kunt bedenken dan moet je niet zeuren dat wij de mensenrechten van probleemjongeren willen schenden.

Want zetten we deze standpunten op een rijtje dan krijg ik koude rillingen:

Nederlandse probleemjongeren met Marokkaanse voorouders krijgen een status aparte binnen het Nederlandse recht. Die mag je deporteren naar het land waar hun voorouders vandaan komen, ookal zijn ze zelf in Nederland geboren en getogen. Deze regelgeving geldt niet voor andere Nederlandse probleemjongeren.

Om deze betrekkelijk kleine groep probleemjongeren te kunnen aanpakken zetten we een aantal radicale stappen:

1) We zeggen eenzijdig alle internationale verdragen over bescherming van staatsburgers op en aanvaarden dus ook de consequenties die dit kan hebben voor Nederlanders in het buitenland.

2) We breken met internationale wetten betreffende de mensenrechten in het algemeen en de rechten van het kind in het bijzonder.

3) We wijzigen onze grondwet en nemen afscheid van onze grondbeginselen betreffende gelijke berechting in gelijke gevallen en van onze grondbeginselen over niet discrimineren op grond van afkomst.

4) We negeren de kritieken van internationale mensenrechtenorganisaties en zonder twijfel de kritiek van de Verenigde Naties en de Europese Unie.

Treuriger nog is het gegeven dat bovenstaande argumenten worden afgedaan als laf en "steeds dezelfde argumenten".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Inhoudsloze posts verwijderd, pb's verstuurd.
Plaats reactie