Simon Wiesenthal Centrum is twintig nazi-collaborateurs...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Arjen schreef:
Anyway...die mensen zijn waarschijnlijk in de 90 dus veel mensen zullen ze niet meer kwaad doen lijkt me zo.
Dat maakt toch niet uit ?!?!
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het gaat om verantwoording afleggen voor het kwaad dat ze al gedaan hebben. En dat ze dit 60 jaar niet hebben hoeven doen maakt dat ze er feitelijk mild mee afkomen als ze nu nog een paar jaar de gevangenis inmoeten. Levenlang was 60 jaar geleden een zwaardere straf voor ze geweest dan nu.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Sorry, ik wilde D. niet op die manier afschilderen...wegge-edit.
Overigens ben ik het wel met jullie eens dat die mensen gestraft moeten worden en dat ze er misschien nu licht vanaf zullen komen, maar er is nu gewoon geen kans meer dat ze een ander iets aandoen.
Dus eigenlijk is opsluiten nu veel minder belangrijk...sowieso..een mannetje van negentig voor zijn laatste levensjaren opsluiten....ik heb daar een te week hart voor...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

tja maar pedofielen als dutroux moeten wel levenslang, als die straks opeens vrij kan komen zijn we ook pissig!
Ik vind het veel erger als ik hoor dat een schoft zijn leven rustig heeft kunnen uitleven, zoals Mengele.
Liever dat ze alsnog hun straf uitzitten dan dat ze ongestraft blijven.
Hadden ze zich maar moeten melden toen ze nog jong waren.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Helemaal met je eens Marloes .... :lol:
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

marloes schreef:Hadden ze zich maar moeten melden toen ze nog jong waren.
Daar zit opzich best iets in eigenlijk.. :roll:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

Het is allemaal al zo lang geleden, inderdaad ....let it go.
Volgens mij zijn de meeste schuldige al gestraft, en de rest heeft mazzel.
Het is meer Wraakgevoel dan rechtvaardigheid volgens mij.
Laat die oudjes maar, als er een god is krijgen ze alsnog hun straf.

Laten wij ons maar bezig houden met "D" etc etc.
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Hangen die weglopers.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

nou marloes...

ik denk dat mensen zoals mengelen ook niet helemaal
in rust heeft kunnen verder leven aangezien hij goed geweten heeft
dat er veel mensen naar hem opzoek waren en als hij gepakt werd
toch nog zijn straf zou krijgen. Met dat in gedachten zopu ik toch niet
lekker rustig kunnen leven.
Hij zal zijn leven wel als een opgejaagde hond hebben geleefd.
Maar hij verdiende erger.

wittmann
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik vind dit dus zo zwaar overtrokken en belachelijk, werkelijk waar. Waarom, in godsnaam, zou je 60jaar (!!) na dato nog iemand opsporen en straffen voor iets wat hij misschien ooit heeft gedaan in tijden en omstandigheden die wij ons nooit, maar dan ook nooit kunnen voorstellen.. Dat diegene al die jaren in anonimiteit de lasten van deze misdaden met zich, en vooral in zich heeft moeten meedragen en verzijgen is al straf genoeg op zich. Dat een persoon na de oorlog nooit in een hok met tralies heeft gezeten betekent niet dat hij geen straf heeft gekend. Geloof mij, deze mensen zijn al zwaar genoeg gestraft.
Hou nou toch eens op, Nederland, België, SW-centrum, met het opsporen van deze mensen! Deze mensen zijn hoogbejaard, zoals ik al eerder zei zijn ze allang gestraft. Waarom verjaart een moord in nederland al na een paar jaar maar iets uit de oorlog na 60 jaar verd*mme nog niet? Het feit dat dit überhaupt mogelijk is vind ik nog altijd schokkend.

Straffen ze een Joegoslaaf 10 jaar na dato voor zijn grote aandeel in massamoorden, dan snap ik dat. Straffen ze Iraki's die tot 2 jaar geleden de Baath-partij op onrechtmatige wijze hebben gefinancieerd, dan snap ik dat. Maar 60 jaar na dato.. ik kan er werkelijk waar niet bij. Gun deze mensen asjeblieft die laatste paar maanden van hun leven, het zijn verd*mme geen Hitlers of Himmlers..!

Ja, hier kan ik me werkelijk kwaad over maken, voor mijn part gaat dat Simon Wiesenthal centrum na al die jaren goed werk nu eindelijk eens dicht. Op slot, klaar. Laten we ons nu liever richten op andere dingen...
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

Ben het met je eens , Sbf.
Het zijn de laatste stuiptrekkingen van het S.W.centrum.
Het is zelfs zo zielig dat ze 10.000 euro bieden.
Er zijn een hoop mensen die daar nog wel een "kriegsverbrecher"
voor vinden.
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Sbf.Koch schreef:Waarom, in godsnaam, zou je 60jaar (!!) na dato nog iemand opsporen en straffen voor iets wat hij misschien ooit heeft gedaan in tijden en omstandigheden die wij ons nooit, maar dan ook nooit kunnen voorstellen..
Opsporen kan mijns inziens zeker geen kwaad, dan kan men deftig beginnen uitzoeken of hij het al dan niet heeft gedaan.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

en wie beslist wanneer het lang genoeg geleden is?
wij toch zeker niet?
ik ken mensen die net zo oud zijn als die oorlogsmisdadigers en die vinden dat die er nog te goed vanaf komen als ze hun laaste jaren in de cel mogen doorbrengen.
In 1947 waren er al mensen die zeiden dat het allemaal vergeten moest worden en mensen zich er niet zo druk om moesten maken...

Persoonlijk mogen criminelen van mij de bak in, hoe lang het ook geleden is, of het nu oorlog was of gister gebeurd is.
Moord hoeft niet te verjaren, nooit niet.
Sommige mensen vinden het erg dat een bejaarde nog de bak ik moet, dat deze bejaarde vroeger zelf misschien bejaarden naar kampen of gevangenissen gestuurd werd vind ik ook meetellen.
Ja iemand de laatste jaren van zijn leven in het gevang door laten brengen is erg, maar zouden we dat ook vinden van moderne criminelen?
Mag dutroux er eerder uit of willen we die wel zijn hele leven in de bak laten rotten?

Soms zijn ze te zien op tv, soms nog net zulke vuile nazis als toen.
Wat ze gedaan hebben is in ieder geval anders, zijn ze onschuldig dan mogen ze weer naar huis.
Zijn ze schuldig aan de meest vunzige gruwelijke misdaden, dan mogen ze van mij rotten.

Mengele heeft zijn laatste jaren in een warm land doorgebracht met nazi vriendjes en is verzopen tijdens een dagje aan het strand.
Sommige mensen verdienen geen rustige laatste jaren.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Voor beide kanten van het verhaal valt wat te zeggen maar soms is het beter om de dingen te laten rusten
Plaats reactie