Jouw droom item?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ja is ook, maar om toch eerlijk te zijn waren ze wel de top van US army maar je hebt ook de SAS byv die waren net zown ruige kerels ect ect.. maja amerikanen met hun hollywood ect dan krijg je dit soort onzin
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

meu eige museum met stuk of 100 wapens buite wa shermans enzo
zie da wel zitte :D
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Een Pré 1940 uniform van het NL leger incl. wapen,
Een compleet SS Dirlewanger uniform ( Die hadden voor zover ik weet géén distinctieven en een blanco gesp. )
Een willy's jeep zou leuk zijn! :P Maar ja, het leuke van verzamelen is het zoeken en dromen!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dat NL pre 1940 bedoel je manschappen of officiers?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Manschappen én officiers
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

officiers is nog wel aantekomen
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik heb pas nog een vooroorlogse Nederlandse officierspet van 80 tot 100 jaar oud voor 4,50 euro gekocht op een rommelmarkt. Het embleem is verkeerd, het is iets communistisch. Dit is ie: http://www.picturetrail.com/gallery/vie ... id=1751129
Maar die doe ik niet weg, mss tegen een heel goede ruil
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Mijn droomitem op dit moment is toch wel een MP 40 denk ik, alhoewel ik een MG 42 ook erg mooi vind, net als de MG 34 :oops:
Eigenlijk vind ik haast alle Duitse Tweede Wereldoorlog wapens mooi, behalve dan de Styr m 1912 Duits dienstpistool, dat vind ik toch zo'gek ding.
Het magazijn zit vast en je moet het pistool laden door middel van zo'n ladestreifen(sorry, ik ken het woord in het Nederlands niet :? ).
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Na een bezoek aan een medeverzamelaar ben ik beginnen dromen van: een Verdinaso-uniform, een uniform van de Vlaamse Wacht en van de DM/ZB....
Wie denkt dat hij iets wil dat NOG moeilijker te krijgen is, laat maar horen! :lol:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Stijn schreef:Mijn droomitem op dit moment is toch wel een MP 40 denk ik, alhoewel ik een MG 42 ook erg mooi vind, net als de MG 34 :oops:
Eigenlijk vind ik haast alle Duitse Tweede Wereldoorlog wapens mooi, behalve dan de Styr m 1912 Duits dienstpistool, dat vind ik toch zo'gek ding.
Het magazijn zit vast en je moet het pistool laden door middel van zo'n ladestreifen(sorry, ik ken het woord in het Nederlands niet :? ).


moet je maar in Belgie gaan wonen want al die spullen die je opnoemt zijn zeer illegaal!
David
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:52

Bericht door David »

Guido schreef:
Stijn schreef:Mijn droomitem op dit moment is toch wel een MP 40 denk ik, alhoewel ik een MG 42 ook erg mooi vind, net als de MG 34 :oops:
Eigenlijk vind ik haast alle Duitse Tweede Wereldoorlog wapens mooi, behalve dan de Styr m 1912 Duits dienstpistool, dat vind ik toch zo'gek ding.
Het magazijn zit vast en je moet het pistool laden door middel van zo'n ladestreifen(sorry, ik ken het woord in het Nederlands niet :? ).


moet je maar in Belgie gaan wonen want al die spullen die je opnoemt zijn zeer illegaal!
ja dat vertel ik hem ook al jaren... maar hij wil maar niet luisteren
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ghehe zo is stijn.. ik ken hem onderhand wel een beetje
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Hehehehe, word er zomaar over mij gepraat :P
Ik weet het, ik ben onverbeterlijk 8)
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

..
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 01 aug 2009, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ok, die wens is NOG onrealiseerbaarder :lol:. Ik denk dat die standarte ergens bij een gelukkige Russische veteraan of zijn nabestaanden ligt, met wat pech is hij natuurlijk op die stapel gegooid tijdens de overwinningsparade in Moskou...
Plaats reactie