Width in Pixels van Forum postings

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Width in Pixels van Forum postings

Bericht door Ernst-H »

Misschien een gekke vraag

Als ik een topic open krijg ik een forse schuifbalk onder in mijn scherm Dit heeft er denk ik mee te maken dat de Width van de Topic frame/table... te breed staat.

Het gevolg is dat als ik een discussie wil lezen (zonder gebruik van horizontale scrollbar) ik het venster op de volle 1600 pixels breed (ik gebruik schermresolutie 1600x1200) moet zetten.
Dit leest niet prettig.

kan dit worden aangepast? Ik denk namelijk dat het niet aan mijn browser ligt.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dat heeft te maken met een "mod" die in actie komt bij grote plaatjes e.d.

Het script "leest" je resolutie en plaatst schuifbalken pér post indien noodzakelijk. Helaas gaat het script wel uit van volledig schermgebruik en is de width van de thread dus vastgelegd.

Meer over het script:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1226
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Dank je voor je antwoord.

Je geeft aan dat dit script in werking treed bij grote afbeeldingen. Zou het enkel dan moeten werken?

Ik merk namelijk dat dat script ook in actie komt/is bij topics zonder afbeeldingen (zoals deze topic)

mvg
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik zie bij dit topic geen balken, resolutie is 1024 bij 786
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik ook niet,misschiens heb je de favorieten aan de linkerkant nog aanstaan ?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Als ik dit venster full screen zet is inderdaad de horizontale scrollbar weg.

Ik draai mn scherm op 1600*1200 en werk bijna nooit met vensters fullscreen. Dit omdat ik altijd teveel zaken tegelijk aan het doen ben op mn compu.


Het lijkt mij dat wanneer afbeeldingen worden gepost die te groot zijn voor een schermbreedte dat dit dan automatisch toch wel goed gaat? De horizontale scrollbar zal dan vanzelf verschijnen.
Nu is het zo dat dit forum fullscreen bekeken MOET worden wil het leesbaar zijn. Ik heb zelf best wat ervaring met website-bouw en nog veel meer met gebruiksvriendelijkheid van producten en websites......en dit lijkt me niet de bedoeling.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik heb hem bij mijn resolutie niet fullscreen staan hoor!
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

hmmm........dat is gek....... :shock:

nou ja........het is natuurlijk wel te overleven maar ik vraag mij toch af waar het aan zou kunnen liggen.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

zet je resolutie eens heel even op 1024 en kijk of het dan nog zo is?
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Roel,
Ik heb het even geprobeerd maar ook dan hetzelfde als eerder omschreven. breedte van de forum content staat dan vast op 1024 (de zojuist geteste schermresolutie) als ik het venster anders heb dan fullscreen krijg ik die scrollbar onder in beeld.

thnx
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als je nou nóg een resolutie hoger gaat dan 1600, dan heb je die schuifbalken niet meer, denk ik, want ik heb geen configuraties voor hogere resoluties toegevoegd.

Het werkt in alle threads, ook in threads zonder afbeeldingen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie