Verzameling Darryl

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Mooi zo!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Boroskov schreef:Ziet er goed uit Darryl! Waar boekenkasten al niet goed voor zijn :wink:
Thanks :)
Jah alleen staan al die Roman's van mijn moeder nu op mijn kamer!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Speciaal voor Nico:

Close-up van de Baret:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Leuke verzameling Darryl!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heel mooi en leuke parachute. B.t.w. ff een vraagje, je hebt toch niet dat Zweedse SS-jasje weggegooid en alleen de insignes bewaard?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Leuk Darryl!!!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Darryl ik ben voor 90% wel zeker dat jou baret na oorlogs is. Kun je misschien een foto maken van de onderzijde van de baret. Dan kan ik er nog iets meer over zeggen.

Maar het gene waardoor ik denk dat hij na oorlogs is vooral door het stiksel om de gaatjes voor de capbadge. Dit zat er niet bij een oorlogse baret. Want alle baret emblemen hadden verschillende afmetingen. Dus de oogjes zaten steeds op een andere plaats. Maar men kende ook die baret emblemen die je erop moest schuiven. Dus men gaf gewoon een baret zonder die voor gemaakte gaatjes, die moest men zelf maken.

Ook de stempel in de baret zelf vind ik niet kloppen. Als ik kijk naar de stempels in mijn Canadese baretten dan is deze geheel afwijkend. Ook In het boek The Canadian Soldier staat een dergelijke stempel als deze niet afgebeeld. Ik denk dat deze stempel er met de hand in is gezet, want vind teveel dingen aan de letters en tekens niet kloppen zoals ik die ken van het Canadese materiaal. Vooral die Canadese pijl met C klopt niet.

Ik kan eventueel een paar foto's plaatsen van mijn Canadese baretten. Dan kun je ze vergelijken.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Bedankt voor de reacties!
SiNiStEr schreef:Heel mooi en leuke parachute. B.t.w. ff een vraagje, je hebt toch niet dat Zweedse SS-jasje weggegooid en alleen de insignes bewaard?
Ik heb het jasje nog, want dat ga ik ooit nog een gebruiken voor onder een zeltbahn.

Nico, kun je die foto's plaatsen? Dan kan ik idd vergelijken. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Lijkt me idd een na-oorlogse KL baret als ik is naar die dingen kijken wat Nico zei. De Landmacht gebruikte deze kleur tot 2000 (nu nog steeds maar er word overgestapt naar een andere baret), ook die embleem gaatjes zijn zo gemaakt zodat daar de KL baret emblemen in passen ik zal wat foto's maken van een moderne KL baret in die kleur...
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik bedoel trouwens niet meteen na-oorlogs, zeg alleen dat ie redelijk veel op een moderne kl baret lijkt.

Hierbij de foto's van een moderne Landmacht baret:
1. Links een gebruikte en rechts een nieuwe,
Afbeelding

2. Een modern baret embleem met de gaatjes in de baret,
Afbeelding

Zoals je ziet lijkt het redelijk veel op elkaar, misschien is de binnenkant van de baret er uit gehaald? En heeft het een zwart leren rand?

NOTE: Even snel de foto's gemaakt dus de kleuren kunnen afwijken...
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

De rand is donkerbruin. Maar de gaatjes op mijn baret staan verticaal dus dan komt een NL embleem toch op zijn kop te staan?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Nee op alle KL baretten zitten de gaatjes ook verticaal
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ik vind vooral de C/|\ en 1944 raar. De C staat verkeerd om de pijl en de C is niet helemaal afgemaakt. 1944 Lijkt mij wel geschreven met de hand :?

Dus kortom eigenlijk wat Nico zegt.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Dat is wel jammer al zou die niet origineel zijn :( Heb het idee dat er veel canadees naoorlogs/repro in omloop is..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

RelicHunter44 schreef:Dat is wel jammer al zou die niet origineel zijn :( Heb het idee dat er veel canadees naoorlogs/repro in omloop is..
Canadese repro valt reuze mee. Je moet alleen bij emblemen wel erg oppassen, maar een repro zie je best snel. Alleen bij echte zeldzame stukken kom je repro's tegen, maar ook vaak niet van een super kwaliteit.
Plaats reactie