Je nieuwste aankoop - Deel 2

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zeer leuk Sander! Gefeliciteerd met je mooie aankoop !! :) Hier nog een pic van mijn 20mm hispano band die vandaag is gekomen.

Afbeelding

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

RelicHunter44 schreef:Foto ? :)
Zijn verstuurd
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Weer een hoop erbij relichunter! :)
Hoe zaten die eigenlijk in het vliegtuig? zat dat verwerkt in de vleugels? of zat het in een soort kist achtig iets onder de vleugel?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

RelicHunter Zeer leuk Sander! Gefeliciteerd met je mooie aankoop !! :) Hier nog een pic van mijn 20mm hispano band die vandaag is gekomen

vliegtuig was zeker net neergestort, ze glimmen nog zo mooi :lol:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zaten in een magazijn met een capaciteit van 75-100 patronen!!! Verwerkt in de vleugels jah, in een kist.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

vielen echter met schakel en al uit het vliegtuig, al vind je meer hulzen (ik dan) dan schakels
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

vliegtuig was zeker net neergestort, ze glimmen nog zo mooi :lol:
Haha jah, was wel een werk om die vleugels open te krijgen :) en die Luftwaffe soldaten vonden het ook niet zo leuk :evil:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jah ik vind NOOIT 20mm Hispano schakels... .50 wel eens, maar 20mm nooit.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Goedkoop!!!

edit: oeps sorry voor de onduidelijkheid ik had het over sinister's BD...
Laatst gewijzigd door Simon op 13 mei 2005, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

RelicHunter44 schreef:Jah ik vind NOOIT 20mm Hispano schakels... .50 wel eens, maar 20mm nooit.

Ik heb er tot nu toe 3 a 4 gevonden, als het goed is heb ik er nog eentje ergens die was nog in aardige conditie, is zeker 20mm, want de .50 is er te klein voor, mot je zeker ook weer een foto van hebben :P
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Als dat zou kunnen... :lol: Zou je trouwens de markeringen van je 20mm hispano's kunnen benoemen? Mijn pa en ik doen namelijk onderzoek naar de fabrieken van 20mm hispano munitie. Enkele die we al kennen zijn: Bmarc, RG, K2, K, K4, DAC, ST, RH, ^.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Duik ik even de schuur in ogenblik
Gebruikersavatar
jwolsink
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2005, 18:59

Bericht door jwolsink »

SiNiStEr schreef:Ik heb ook nog een nieuwe aankoop gedaan. En ik ben er echt gigantisch blij mee. Dit is echt een van mijn mooiste aanwinsten tot nu toe. :D:D:D Het zijn alleen veel foto's dus ik geef jullie even de link van de ebay actie. De 2de Canadese divisie hebben ook Doetinchem, Terborg, Zelhem, Hengelo en nog een boel andere plaatsen bij mij in de buurt bevrijd.(In Doetinchem ga ik naar school)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1
Erg gaaf SiNiStEr!!! :)

btw: Heeft het 2de Canadese ook Doesburg bevrijd?
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

RelicHunter44 schreef:Als dat zou kunnen... :lol: Zou je trouwens de markeringen van je 20mm hispano's kunnen benoemen? Mijn pa en ik doen namelijk onderzoek naar de fabrieken van 20mm hispano munitie. Enkele die we al kennen zijn: Bmarc, RG, K2, K, K4, DAC, ST, RH, ^.
Meeste RH 1944,sommige 1944 ST, 1943 H, 1943 K4
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooi jasje Sander!! Je hebt ook al een mooie Canadese helm die er perfect bij past! :)
Gesloten