Je nieuwste WO II detectorvondsten (deel 1)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

RelicHunter44 schreef:Ok is goed, bij nieuwste aankoop?
Is goed
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Philip,ABRG"]Ga morgen weer eens snuffelen, verwcht niet veel te vinden, maar er vlakbij zit een boer die, nog wel wat wist, hij heeft een mooie kar achter zijn trekker, gemaakt van een V1 onderstel trekker

de boer was er niet toen maar even bij de schuilhut gaan kijken, waar para's in hebben gezeten na de Slag.

In de overblijfselen van de hut zelf lagen 2 9mm, stukje webbing en een hele fijne FOSFOR handgranaat.

zo'n 30 meter achter de hut in het bos ,moest ik eventjes scheppen, en put met zo'n 950 stuks 303 ik dacht dat er geen einde aankwam :?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Haha, met die .303's heb ik ervaring mee, ik vind ze ook met bakken in putten, neem ze ook niet meer mee.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

is lekker voor de EOD, samen met de No.77 handgranaat, die zijn zo link
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Haha geen idd, nog nooit gevonden, maar dat gespje is best apart :!:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

ik neem aan dat je weet hoe ze eruit zien, na 60 jaar in de grond zijn ze flinterdun, je steek er makkelijk met je schop doorheen en dan heb je een probleem.
De bakelieten dop ziet er altijd mooi uit, maar ik heb gehoord van mijn EOD kontakt dat het link is deze eraf te draaien omdat ze soms wel een geboobytrap werden door de engelsen, zodra je de kap los draait is het boem
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Oei, ja, ik ken het model, wist alleen niet dat het zulke klotedingen waren... en m'n volgende vraag kan je waarschijnlijk wel raden, heb je foto's gemaakt? :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Ja en nee, ja met de spiegelreflex, de digitale moest voor andere zaken worden gebruikt, helaas. ik ga denk ik een stukje schrijven voor de Nieuwsbrief van Ver Vrienden van het Airborne Museum, dus zal nog wel even terug gaan met de digitale
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Owja ok!! Maar was toch een leuk zoekdaggie zo lijkt me? Er is weer een handgranaat uit de grond iig :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Jawel, het was lekker weer, maandag nog eens een kijkje nemen, misschien dat de boer nu wel tijd heeft
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

kun je het niet met die boer op een accoordje gooien?
zo van: als ik jouw een nieuwe kar geef mag ik jouw oude dan
hebben?? Ik heb gehoord dat je dan veel vaker iets krijgt
dan als je er geld voor wil bieden. En eht is vaak nog goedkoper
dus blijheid voor beide :)

mar dat zul je waarschijnlijk wel weten.

ruud
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Heb ik nog niet gevraagd maar daar bij komt, ik zou niet weten, waar ik die kar zou moeten plaatsen, het is een aardige kolos
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

zijn wel weer leuke vondsten Philip. Heb het ook eens gehad met die .303 patronen, een stuk of 250 en toen al dacht ik van phoe phoe dat zijn er veel, maar das nog nix vergeleken met die 950 van jou!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Dat waren toch .30-06? :?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

zal je nogwel ff een pic sturen....
Plaats reactie