Jullie Koninginnen/vrijmarkt vondsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Ik kom gewoon nooit iets tegen op rommelmarkten e.d. Jammer, want daar kun je nog je slag slaan. Wellicht bezoek ik de 'verkeerde' markten......
My story & collection http://www.ww2-militaria.nl
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Jacco1 schreef:Ik kom gewoon nooit iets tegen op rommelmarkten e.d. Jammer, want daar kun je nog je slag slaan. Wellicht bezoek ik de 'verkeerde' markten......

Heheh dat heb ik ook, ik woon aan de kust. En daar is alleen in 1940 hard gevochten bij de Duitse inval (fallschirmjagers bij vliegveld Valkenburg)

Maar op rommelmarkten is niks te vinden van militaria :cry: :cry:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Als je goed zoekt is er altijd wel iets te vinden ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

RelicHunter44 schreef:Als je goed zoekt is er altijd wel iets te vinden ;)
Kom maar eens zoeken dan op een rommelmarkt hier :o :lol: :lol: 8)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Inderdaad, elke rommelmarkt ligt wel iets :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jah, meestal ook mooie documenten!! Zoals een persoonsbewijs of een stel bonnenkaarten. En er ligt bij mij ALTIJD wel een huls WOII...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Dean- schreef:
Jacco1 schreef:Ik kom gewoon nooit iets tegen op rommelmarkten e.d. Jammer, want daar kun je nog je slag slaan. Wellicht bezoek ik de 'verkeerde' markten......

Heheh dat heb ik ook, ik woon aan de kust. En daar is alleen in 1940 hard gevochten bij de Duitse inval (fallschirmjagers bij vliegveld Valkenburg)

Maar op rommelmarkten is niks te vinden van militaria :cry: :cry:
haha jawel hoor dean :D
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Nico Roelofs schreef:Lijkt mij nou net andersom. Op een konningendag heb ik nog nooit echt iets bijzonders gevonden. Hier zitten vooral kleine kinderen die hun speelgoed verkopen.

Bij ons in de buurt wordt ook regelmatig een grote rommelmarkt geoganiseerd. Daar heb ik al aardig wat bijzondere dingen op de kop kunnen tikken, net als andere verzamelaars die daar ook rond lopen.
Zou je het me dan ook kunnen laten weten?? :lol: :P
Ben helaas nix mooi tegengekomen op de vrijmarkt, alleen maar meut en vooral 5de hands kleren :roll:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

ironmarc schreef:
Nico Roelofs schreef:Lijkt mij nou net andersom. Op een konningendag heb ik nog nooit echt iets bijzonders gevonden. Hier zitten vooral kleine kinderen die hun speelgoed verkopen.

Bij ons in de buurt wordt ook regelmatig een grote rommelmarkt geoganiseerd. Daar heb ik al aardig wat bijzondere dingen op de kop kunnen tikken, net als andere verzamelaars die daar ook rond lopen.
Zou je het me dan ook kunnen laten weten?? :lol: :P
Ben helaas nix mooi tegengekomen op de vrijmarkt, alleen maar meut en vooral 5de hands kleren :roll:
Jah moet je maar keer richting Huissen komen zodra die markt er weer is. Dan gaan we er wel heen. Ik heb daar onder andere al gevonden, een Nederlandse koppel uit 1916 voor 2 euro, Duitse stafkaart helemaal ingetekend van mijn omgeving, knijpkat, gestempelde 25pdr huls, Engelse bierflesjes en nog veel andere leuk klein spul.

Kennissen van mij hebben daar gevonden: Zeldzame Nederlandse huls, hembrug bajonet, zeldzame Canadese standaard voor een kijker en nog veel ander leuk spul.

Wij lopen daar altijd rond met een stuk of 4 a 5 verzamelaars en we hebben altijd wel iets bijzonders voor weinig.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

dat zijn mooie items!
Laat het me maar weten, lijkt me leuk!
Gebruikersavatar
Barto
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2005, 15:03
Locatie: Helden

Bericht door Barto »

Ik heb laatst in Cuijk op de vrije markt een helm van de Luftschutz voor €20,- op de kop kunne tikken, en een britse MKII helm voor n tientje, en nog wat ander klein spul...

Altijd wel leuk, zo'n markt... :) :D
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Niet slecht lijkt me! Jah koopjes zijn altijd erg leuk jah.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie