DKG

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

DKG

Bericht door johan willaert »

German Cross in Gold in case of issue. No maker, 6 small rivets, pin replaced, in black case of issue. Lifetime guarantee !!!

Afbeelding

Other pics
http://img.villagephotos.com/p/2005-4/990539/g1.jpg
http://img.villagephotos.com/p/2005-4/990539/g2.jpg
http://img.villagephotos.com/p/2005-4/990539/garan.jpg


My price 1100 EUR ( 1410 USD ) include shipping.

Feel free to e-mail me ww2rare@yahoo.com


Toevallig gevonden....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik weet nog wanneer die verkocht werd door detlev niemann een paar maanden terug, en vorige maand werd hij op wh forum aangeboden. Wat ik even bij wou zeggen is dat de prijs natuurlijk zeer verleidelijk is ( en ook een zeer goede prijs), maar de waarde van een Duits kruis neemt enorm enorm af aan de kleinste dingen die mankeren, en in dit geval is het de schade op het doosje, en de herstelde pin. Maar ik blijf er bij dat 1100 euro zeker geen misse prijs is, maar je mag er van gerust zijn dat je dit stuk, aan iemand die iets meer weet van deze prachtige stukken niet zal kwijtegeraken voor enkele euro's meer. Natuurlijk voor iemand die dit niets kan schelen, en gewoon zo een mooi setje wil is dit de ultieme kans :!:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Inderdaad een zeer leuk ding!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Is eigenlijk aan zo'n kruis te zien van wie die was? Ik bedoel, zoveel zijn er nu ook weer niet uitgereikt en ze waren toch zeer persoonlijk voor de drager. Staat er normaal gesproken een naam in of een nummer?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Nee, de Duitse Kruizen werden niet uitgereiktt met een "serienummer" van de ontvanger ofzo. Wat sommigen wel deden was hun naam op de achterkant erin laten graveren.
Junior
Harro schreef:Is eigenlijk aan zo'n kruis te zien van wie die was? Ik bedoel, zoveel zijn er nu ook weer niet uitgereikt en ze waren toch zeer persoonlijk voor de drager. Staat er normaal gesproken een naam in of een nummer?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ook nog even bijzeggen dat dit een ongemarkeerd kruis van de fabrikant Descher of Godet is, ik ben het niet zeker, maar ik vermoed Godet.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Inderdaad, een mooi Deutsches Kreuz in Gold, beschadigt maar het blijft een interessante set.
Giel heeft gelijk wanneer hij zegt dat kwaliteit altijd weer verkoopt, mijn eigen DKG heeft ook enkele beschadigingen maar daar ik hem voor op de pop heb en niet in een vitrine bak/kast maakt mij dat persoonlijk niet uit.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Mooyman schreef:Inderdaad, een mooi Deutsches Kreuz in Gold, beschadigt maar het blijft een interessante set.
Giel heeft gelijk wanneer hij zegt dat kwaliteit altijd weer verkoopt, mijn eigen DKG heeft ook enkele beschadigingen maar daar ik hem voor op de pop heb en niet in een vitrine bak/kast maakt mij dat persoonlijk niet uit.
Wow een DK :evil: Show me giel66@gmail.com
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Giel schreef:
Mooyman schreef:Inderdaad, een mooi Deutsches Kreuz in Gold, beschadigt maar het blijft een interessante set.
Giel heeft gelijk wanneer hij zegt dat kwaliteit altijd weer verkoopt, mijn eigen DKG heeft ook enkele beschadigingen maar daar ik hem voor op de pop heb en niet in een vitrine bak/kast maakt mij dat persoonlijk niet uit.
Wow een DK :evil: Show me giel66@gmail.com
Show us:

http://forum.wo2.nl
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Giel schreef:
Mooyman schreef:Inderdaad, een mooi Deutsches Kreuz in Gold, beschadigt maar het blijft een interessante set.
Giel heeft gelijk wanneer hij zegt dat kwaliteit altijd weer verkoopt, mijn eigen DKG heeft ook enkele beschadigingen maar daar ik hem voor op de pop heb en niet in een vitrine bak/kast maakt mij dat persoonlijk niet uit.
Wow een DK :evil: Show me giel66@gmail.com
Je bent zeker vergeten dat ik geen digitale camera heb :wink: :) , hij heeft hier al eens op het forum gestaan, namelijk op een pop die ik eens heb getoond waarvan de kop is te zien als mijn avatar.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

*piep* :(

Misschien wil je hem eens opsturen naar België :yes:

Denk aan de jeugd van tegenwoordig, Michel ;)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Giel schreef:*piep* :(

Misschien wil je hem eens opsturen naar België :yes:

Denk aan de jeugd van tegenwoordig, Michel ;)
Ja zeker zal ik doen :bonk: , geef me je adres maar _/-\o- .

Quote ook even aangepast, Michel.
Collector of uniforms of the enemy
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Interessant!
My story & collection http://www.ww2-militaria.nl
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Even attentie heren! Dit kruis op allerlei militaria fora besproken (ik heb hem op 2 andere al voorbij zien komen), en naar het schijnt is dit inderdaad een kruis dat enkele maanden geleden (voor veel meer) door Niemann verkocht is. Voorts lijken deze foto's ook van Niemann af te komen. Het zou dus kunnen dat er hier sprake is van oplichting door iemand die de foto's heeft gekopieerd, ook al omdat het niet logisch is om zo'n voorwerp in zo'n korte tijd met zo veel verlies te verkopen. Ik weet er niet veel vanaf, maar er kan hier meer aan de hand zijn. Zie http://www.militariacollecting.com/inde ... ntry119896

Grtn

David
Plaats reactie