Mijn verzameling (+ update op pag. 6)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Mijn verzameling (+ update op pag. 6)

Bericht door Nico Roelofs »

Het leek me wel weer leuk om mijn collectie aan jullie te laten zien. Het is weer aardig veranderd en er is ook weer een hoop bij gekomen.

Links staat mijn Britse motorrijder. Rechts mijn Lance Corporal van het Hampshire Regiment van de 50th Northumbrian Division. Hij draagt nog het vroege model gasmasker (met slurf). De Hampshires waren 1 van de weinige regimenten die in 1944 nog met zulke maskers rond liepen.
Op de voorgrond zit mijn 2e Luitenant van het Leicestershire Regiment van de 49th West Riding Division.
Afbeelding

Dit is het bureau van me offcier.
Afbeelding

Links staat me Canadese tanker van het Ontario Regiment van het 1st Independent Armoured Brigade. Rechts op de knie zit mijn Canadees van het 8RCA Regiment van het 1st Canadese Leger.
Afbeelding

Hier nog wat spul. Ik blijf maar grote dingen kopen en het lukt me nog steeds om alles steeds een plekje te geven in die kleine ruimte die ik heb. Rechts nog wat burger materiaal.
Afbeelding

Dit is mijn burger. Het pak is van mijn overgroot opa geweest. Die trouwde in 1906 in dat pak. Er naast staat me Duitser. Nog niet af maar schiet al aardig op.
Afbeelding

Weer me Duitser maar ook 3 embleem borden van de Wessex Division, Northumbrian Division en de Guards Armoured Division.
Afbeelding

Dit is me Canadees van het Westminster Regiment van de 5th Canadian Armoured Division.
Afbeelding

En nog een vitrine met veel klein spul.
Afbeelding

Hier nog een andere foto van mijn bureau.
Afbeelding

Hier nog een paar stafkaarten van mij. De eerste 3 kaarten passen precies aan elkaar en geven een mooi beeld van de gehele Betuwe. De rechter kaart is een ingetekende kaart van Arnhem. Is gebruikt door de bommenwerpers die op 17 sept Arnhem nog hebben gebombardeerd.
Afbeelding

En als laatste nog me bord van me 49th West Riding Division.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 24 aug 2005, 17:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Ronduit schitterend!!!!

:shock:

m'n felicitaties!

posse
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

komt wel al bekend voor maar ziet er nog steeds even indrukwekkend uit! petje af!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zeer leuk!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

echt prachtig!!! vooral de Duitser is heel mooi met de zelt, ik hoop dat je snel een m43 pet, een side cap of een helm vind!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Bedankt voor de complimenten! :D


sander vw schreef:echt prachtig!!! vooral de Duitser is heel mooi met de zelt, ik hoop dat je snel een m43 pet, een side cap of een helm vind!!!
Ik ga voor een helm. Pet is ook leuk, maar wil op me eerste Duitser toch wel een helm. Is toch herkenbaarder bij de mensen. :)
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

nice niko 8)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Erg mooi Nico, zie dat mijn bandoleer ook een plaatsje heeft gekregen. Maareh je weet dat ik vind dat je een geweldige collectie hebt en ga vooral zo door. :D ;) :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jwolsink
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2005, 18:59

Bericht door jwolsink »

_/-\o_ Erg mooi Nico!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

SiNiStEr schreef:Erg mooi Nico, zie dat mijn bandoleer ook een plaatsje heeft gekregen. Maareh je weet dat ik vind dat je een geweldige collectie hebt en ga vooral zo door. :D ;) :cheer:
Ja en niet alleen de bandolier. Je kist staat er ook al! :) Ik bracht die kist gister naar zolder en moest er eerst even rustig voor gaan zitten. Kon geen plek bedenken waar ik hem kwijt kon. Dus na een tijdje en flink wat zitten schuiven is het uiteindelijk wel gelukt. :)
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Het blijft er goed uit zien Nico,

Maar je zolder wordt een beetje klein :P
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Mooie spullen nico:)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Wederom bedankt voor de complimenten!



Hell-Fire schreef:Het blijft er goed uit zien Nico,

Maar je zolder wordt een beetje klein :P
Haha jah wordt steeds voller daar. Ik heb uitgerekend dat ik nog 3 poppen kwijt kan. Maar dan moet ik nu wel gaan afleren om steeds van die grote munitie kisten te kopen. Maarja zal wel niet lukken en meer ruimte krijg ik niet van me ouders. We gaan gewoon door en zien wel wanneer ik dingen in kasten moet opbergen. :P
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Erg mooi allemaal. Complimenten !
My story & collection http://www.ww2-militaria.nl
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Indrukwekkend, hoeveel poppen zijn het ondertussen? (en ja, ik kan niet goed tellen :wink:)
Plaats reactie