Opmerkelijk....

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mamartijn
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 okt 2004, 21:22
Locatie: nijverdal

Opmerkelijk....

Bericht door mamartijn »

Tijdens het surfen stuitte ik op deze pagina....

http://www.dewaarheid.nu/okt01/prescott.htm

Is het lezen waard en naar mijn mening zeer opmerkelijk.
Had ik nog nooit eerder van gehoord, jullie??

Groeten Martijn
Gebruikersavatar
mamartijn
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 okt 2004, 21:22
Locatie: nijverdal

Bericht door mamartijn »

Oh ja er is ook nog een deel 2
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Hbe ik eens een topic over geopend!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja had er ook al eens iets over gelezen.
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Was deze week ook in Netwerk een reportage over te zien...
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ik had er ook al eens iets over gehoord, maar hier staat het nog eens goed uitgelegt bedankt! :wink:
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Idd erg interessant!!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik zou toch graag een nuance bij deze link willen plaatsen.

'De Waarheid' is eigenlijk de nederlandse Pravda. Het is een blad met een vrij communistische/linkse inslag. Op zich niets mis mee, maar als je artikelen uit dit blad vergelijkt met artikelen over hetzelfde onderwerp in andere kranten/tijdschriften, worden in dit blad de zaken vaak heel anders uitgelegd. Probeer dus altijd bij artikelen/theoriën uit dit blad wederhoor te vinden in andere bladen, en stel dan pas je mening samen.
Neem in elk geval niet alles klakkeloos voor waar aan.

Toen ik op het HBO zat heb ik van een docent ooit eens drie artikelen over hetzelfde onderwerp gekregen, namelijk die toestand toendertijd met die blanke boeren in Zimbabwe die van hun land werden verdreven. We kregen een artikel uit de Waarheid, ééntje uit de Telegraaf en ééntje uit het NRC.
Het waren drie artikelen over hetzelfde onderwerp, met drie maal een verschillende uitleg.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Bizar he?
Ik neem aan dat het verhaal klopt; a;hoewel je gegevns ook kunt aanpassen natuurlijk...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Allereerst is de Waarheid al lang niet meer de Nederlandse Pravda en heeft deze internetsite niets te maken met de Waarheid zoals we die kenden in de vorm van de krant van de Communistische Partij Nederland.
Waarheid in het russisch betekend Pravda. En daar houd ieder vergelijk mee op.

Dit bericht is niet nieuw en klopt helemaal. Uiteraard zitten er wat nuances in de tekst als je het vergelijkt met andere nieuws gevers. ZO zal je net zo veel verschil zien tussen de tekst over dir bericht in de Telegraaf als je het vergelijkt met hetzelfde bericht in de Volkskrant.
Dat geld voor iedere krant, heeft dus niets met de gegeven link te maken. Dit even omdat ik de nuance van Roel wat misplaatst vind. DI enuance moet je immers met ieder nieuwsbericht uit iedere krant of uit ieder tijdschrift maken en niet alleen bij deze link.

Dan het bericht. Inderdaad was er op TV een uitgebreid verslag hierover. Het blijkt inderdaad waar te zijn dat Bush zijn opa voor Wo2 geld heeft verdiend aan Nazi Duitsland. Maar laten we eerlijk zijn, dat hebben ook Fokker, KLM, Phillips, IG Farben, Volkswagen, Opel enz. enz. enz.

Historisch ivnd ik het een interessant verhaal, maar ik snap totaal de ophef niet.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,

Met een foto van Che erbij is mijn goesting al over.


Mvg,

Paul Siemons
Plaats reactie