PRDV:Partij voor rechtvaardigheid, daadkracht en vooruitgang

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik ben het volledig met je eens dat een ziekenhuis erbij alleen maar fijn en goed is, maar je moet goed begrijpen dat het hier om erg grote bedragen geld gaat.
Meestal meerdere miljarden euro's.
Voor een land dat zelf niet voldoende heeft is dit erg grof en het heeft zeker invloed op de wisselkoers van de munteenheid van dat land. Er komt namelijk opeens door helemaal geen reden een hoop bij wat dus ervoor zorgt dat de wisselkoers daalt.
Voor ons (met onze euro-tjes) houdt dit in dat onze wisselkoers stijgt (er verdwijnen euro-tjes). Wanneer onze munt meer waard wordt en hun munt minder kunnen wij weer voor minder geld wat grondstoffen ontginnen; waardoor de toegevoegde waarde die in het desbetreffende onwikkelingsland thuis horen in onze econmomie gegooid kan worden.

Het is die wisselkoers die een hoop van dit soort praqctijken mogelijk maakt.
Landen laten dit soort practijken vaak schoorvoetend toe omdat er dan in ieder geval werk is voor de mensen en er dus weer mensen kunnen eten.
Maar goed...dit is een tijdelijke oplossing...die eigenlijk het probleem in stand houdt...

Ik zat zelf te denken dat het enige dat je kunt doen is alle schulden kwijtschelden en lekker handelen met die landen.
Ofzo..
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Arjen schreef:Ik zat zelf te denken dat het enige dat je kunt doen is alle schulden kwijtschelden en lekker handelen met die landen.
Ofzo..
Jaja, en dan onze jaarlijkse begrotingen helemaal overhoop gooien en opnieuw gaan berekenen zeker? In onze (regering en de banken) begrotingen zitten ook de bedragen inberekend die we jaarlijks ontvangen van landen met schulden aan Nederland. Heb je énig idee hoeveel werk én geld dit kwijtschelden ons zou kosten?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

--edit--

Dit had ik anders moeten zeggen.

Laat ik het zo zeggen:

Ontwikkelingshulp is tof, als het idd een vorm aanneemt die wenselijk is.
Ik ken geen wenselijke vorm.
Er was een tijdje geleden in het nieuws..ik geloof op nova ofzo dat zelfs voedsel hulp gerooft wordt en dat er daar weer onderling ruzie over ontstaat en dat ze er daar zelfs kleine oorlogjes om vechten.
Wat moet je dan nog?

Het enoge dat je kunt is het dat land zo makkelijk mogelijk maken om ZICHZELF te helpen. Maar... Dat betekend oa. dat hun wisselkoers..die van alle ontwikkelings landen zeg maar..gelijk met de onze zou komen te staan; dat betekend weer dat wij onze computeres en 2e auto's enzo niet kunnen betalen.

En daar wringt hem de schoen, om echt te helpen moeten we echt dingen opofferen en wij nederlanders huilen al omdat we oa dankzij de euro "er op achteruit" zijn gegaan.

Maar goed... we zijn volledig offtopic gegaan geloof ik..
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie