Mijn verzameling (+ update op pag. 6)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Hoelang heb je hierover gedaan?, lijkt me wel een hele poos:P
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

n2 schreef:Hoelang heb je hierover gedaan?, lijkt me wel een hele poos:P
Verzamel nu bijna 10 jaar. Begon op me 11e. :)
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Klinkt wel interessant! Altijd leuk zulke dingen, zeker als ze nog uit je omgeving komen! Neem aan dat ze bij Oosterbeek vandaan komen? Schoonmaken dat doe ik wel, houdt je van de straat he.

Oke spreken we wel een keer iets af
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nico Roelofs schreef:
SiNiStEr schreef:
Nico Roelofs schreef: Ja en niet alleen de bandolier. Je kist staat er ook al! :) Ik bracht die kist gister naar zolder en moest er eerst even rustig voor gaan zitten. Kon geen plek bedenken waar ik hem kwijt kon. Dus na een tijdje en flink wat zitten schuiven is het uiteindelijk wel gelukt. :)
Owkay, leuk. Is het de kist waar die Duitse helm opligt of zie ik dat nu verkeerd? Kun je je voorstellen nu die van zand ontdaan is herken ik hem helemaal niet weer. :P ;) :lol:
Jah dat is hem! Heb ook al me deksel van die 6 pdr kist erop liggen. Hij ziet er nu een stuk beter uit met al die grote brokken roest aan de buitenkant.
Je bedoeld zeker ZONDER al die brokken roest. :) ;) Maar ziet er goed uit met die deksel erop, daardoor herkende ik hem misschien niet meer, ik ben niet gewend dat er een deksel op zit. Zit er goed uit zo. Well done m8! :yes: :cheer: _/-\o_
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zeer indrukwekkend Nico!! Kost veel tijd om die poppen te maken! Mooie collectie!!!!!!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

zeker heel mooi
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Gregster
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2005, 23:58
Locatie: Uithoorn

Bericht door Gregster »

hele mooie verzameling.complimenten
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Dank voor de leuke reacties!!



Oke spreken we wel een keer iets af
Ja doen we!



Peter schreef:Zeer indrukwekkend Nico!! Kost veel tijd om die poppen te maken! Mooie collectie!!!!!!
Jah voor iedere pop ben ik 1 a 1,5 dag bezig met knutselen. Maar het is wel heel leuk om te doen. Voor de gene die ook zelf een pop willen make kunnen in dit topic een beschrijving vinden: http://www.forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6680&start=0 :)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik heb geluk gehad mijn begin verzameling koste nix.
Mijn opa was sloper en vond in een huis in een kelder een doos vol badges,ijzerenkruizen ,luftwaffe schuitje leren riem holster ik heb alles gehad.


1 ijzerenkruis 2e klasse ww2
1 ijzerenkruis 2e klasse ww1
infanterie badge
tank badge
sa sport badge
general aussault badge
luftwaffe schuitje
verwonde badge
flak badge
holster
kriegsverdienste kruis 2 klasse met zwaarden 2 x
kriegsverdienste kruis 2 klasse zonder zwaarden
luftschutzwarndienst medaille.

Aaridg begin toch? mvg schaarleider
Aude Audenda
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

dat is inderdaad een geweldig begin van je verzameling. Heb je foto's?

Greetz
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik heb hier geen fototoestel maar ik neem het hele zwikkie wel een keer mee naar me ma dan kan je het zien .Hoe ben jij begonnen dan>?
Aude Audenda
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Willen jullie daar dan in een andere topic over beginnen/verder gaan? Maak anders een eigen topic aan met je eigen collectie. Dit topic gaat speciaal over Nico zijn collectie.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jah vind ik ook, beetje raar om dan over je eigen spullen te praten..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Heb hier nog een aantal foto van wat pappier werk. Dit is allemaal spul wat normaal in mappen ligt opgeslagen. Want lang niet alles kan ik in me collectie kwijt. Heb daar gewoon weg geen ruimte voor.

Dit zijn wat verzetskrantjes die allemaal betrekking hebben op Arnhem, Nijmegen en de Betuwe.
Afbeelding

Dit zijn wat kranten die ook betrekking hebben op Arnhem, Nijmegen en Betuwe. Maar deze zijn of in het Duits of zijn in bezet Nederland uitgegeven.
Afbeelding

Hier zijn 2 Duitse stafkaarten van vrijwel hetzelfde gebied. Alle 2 van de Betuwe. De hele grote is een ingetekende kaart waar veel eenheden op aangegeven staan. Aan de posities te zien waar ze zijn ingetekend gaat het om een kaart die eind april 1945 is ingetekend.
Afbeelding

Dit zijn nog diverse dingen. Het meeste heeft ook weer betrekking op mijn omgeving.
Afbeelding

Dit is een ingetekende Duitse vliegeniers kaart. Er staan allemaal vliegzones op. De naam en eenheid van deze majoor staan er ook nog op.
Afbeelding

Hier nog wat foto's en anzichtkaarten. De meeste zijn allemaal weer van mijn omgeving. Van 3 is niet duidelijk waar ze gemaakt zijn.
Afbeelding

Dit zijn nog een aantal bidprentjes van mensen die hier in mijn omgeving zijn omgekomen. Zitten ook een paar bekende families tussen uit mijn plaats.
Afbeelding
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Zeker zeer mooi Nico! Al is het niet mijn gebied van verzamelen (documentatie dan)
Plaats reactie