Zoektocht met metaaldetector met forumleden - deel 2

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Zijn er mensen die in west-brabant wonen en zinnen hebben om met de detector te zoeken?
Aude Audenda
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Wat valt er nou in WB te vinden?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Overal ligt WO II spul hoor dutchknive..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Fijnaart, vlakbij Standaardbuiten, en Moerdijk, nou daar is wat afgeknald. Vanuit Oud Gastel zijn de beschietingen richting Standaardbuiten flink geweest, en terug. Heb daar eens vele, en vele scherven en hulzen gevonden. is in de polder, achter het zwembad, op de weilanden. Verder is er in de Mark veel gedumpt. Als je daar eens bij wat boeren navraagt, weet je zo een stek. Verder is bij Moerdijk flink geknald. Bij de voet van de oude brug hebben we eens een duits gasmasker gevonden. Verder weet ik (nog) niet zo veel, maar dat vind ik wel uit. Als je trouwens eens mijn verzameling wilt zien, ik woon in Zegge, is vlakbij, stuur maar een PM. (in Zegge stond altijd een bunker), Heb daar een flinke duitse mortieren gevonden, vol, en daarna direct afgeleverd op het politiebureau, toen was ik een jaar of 14, en had dat ding achter op de fiets. Toen ik binnenkwam , verschoot de dinaar in alle kleuren blauw, want ik legde de mortier (ongeveer 75 mm!) op zijn tafel.

In mijn tuin hab ik onlangs nog enkele 20 mm hulzen gevonden, die zijn destijds tijdens aanvallen op de spoorweg uit de vliegtuigen gevallen. zo zie je, overal is wel wat te vinden.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

schaarleider schreef:Zijn er mensen die in west-brabant wonen en zinnen hebben om met de detector te zoeken?
Ik woon in Zuid-Brabant (omgeving Helmond/Eindhoven), maar ik heb wel een keer zin om mee te gaan! :)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

In zuid brabant valt toch wel wat te doen? zo rond Best langs het kanaal, tijdens de bevrijding lagen aan de ene kant de Duitsers, en aan de andere kant de rest.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Neem aan dat bij jullie geen APV verbod is?
Gebruikersavatar
Gregster
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2005, 23:58
Locatie: Uithoorn

Bericht door Gregster »

ik ben niet zo slim :( maar is er in de omgeving amsterdam ook wat te vinden?
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

APV verbod?
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Yep Algemene Plaatselijke Verordering, waarin staat dat men geen metaal detector in de desbtreffende gemeente mag vervoeren
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Stuur me ffff een pb tje dan 101ste fff kijken wat we kunnen doen
Aude Audenda
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Philip. Dat zal wel, maar ik had die dingen gewoon in de sloot, zonder enig hulpmiddel gevonden, behalve laarzen dan. En wat denk je van de volgende detector: briefje in alle lokale supermarkten en postkantoren, mag wel,kost niets, en wie weet?
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Het zou best kunnen dat er bij jullie geen APV geldt hoor, dat is verschillend per gemeente, dat briefje gaat in deze omgeving niet op, te veel kapers op de kust
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik zou best u verzameling wel eens willen zien dutchknive :) Misschien kunnen ik, philip en u samen zoeken? :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ducknive wat is er precies bij de Brabantse wal gebeurt?
Aude Audenda
Gesloten