Rommelmarktvondsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
jwolsink
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2005, 18:59

Bericht door jwolsink »

SiNiStEr schreef:Dat zouden mijn woorden geweest kunnen zijn Pigy(welkom op het forum trouwens) en wat zou aan deze veldfles anders moeten zijn jwolsink?
Dat ik tot nu toe nog niet dezelfde ben tegengekomen op internet
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

jwolsink schreef:
SiNiStEr schreef:Dat zouden mijn woorden geweest kunnen zijn Pigy(welkom op het forum trouwens) en wat zou aan deze veldfles anders moeten zijn jwolsink?
Dat ik tot nu toe nog niet dezelfde ben tegengekomen op internet
Dan zou ik nog eens goed rondkijken :wink:
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

je hebt het over het tasje er om heen, of de kleur van de fles, of nog iets anders? Ik vat je namelijk niet echt.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jwolsink
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2005, 18:59

Bericht door jwolsink »

SiNiStEr schreef:je hebt het over het tasje er om heen, of de kleur van de fles, of nog iets anders? Ik vat je namelijk niet echt.
Ik heb het over het tasje er om heen. Qua vorm lijkt de veldfles heel veel op een engels model. Ik ben tot nu toe nog niet zo'n zelfde tegengekomen. Ben erg benieuwd wat voor een veldfles het is.
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

volgens mij lijkt hij wel op die van mij

http://img274.echo.cx/img274/9600/10044265bg.jpg

maar staat er niets meer op de hoes?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Het is gewoon een standaard Engelse/Canadese veldfles. Geloof dat de blauw geëmaileerde veldflessen gedragen werden door RAF personeel en de Canadezen. Maar volgens mij liepen er ook gewoon Britten mee.

Ook jou hoesje is gewoon een standaard Britse hoes. Alleen deze is geblancoëd. Ze hebben alleen een Brits riempje ingekort zodat je hem kan dragen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

En als je kijkt zie je aan mijn Engelse uitrusting ook zo'n veldfles hangen. Dit is gewoon een laat-oorlogse of na-oorlogse veldfles-hoes. Binnenin deze hoes zijn ze normaal gesproken wel gestempeld. Die van mij is overigens oorlogs. :)

Afbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

De Britten kende 2 standaard hoezen. De open hoes, deze had een paar simpele bandjes om de veldfles. En de dichte hoes zoals jij hebt. Alle 2 de hoezen zijn even makkelijk te vinden. Beide zijn ook gewoon oorlogse producties. Als je kijkt in het boek "Equipment of the WWII Tommy" dan zul je meer informatie tegen komen over de 2 hoezen en over nog wat andere modellen.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik heb weinig dingen gevonden op een vlooienmarkt, maar het was wel leuk om een origineel Amerikaans M3 gevechtsmes met een originele (unmodified) M8 schede te vinden voor 30 oude guldens op een onderdelenbeurs voor oldtimers in Den Haag. Van rommelmarkten heb ik alleen een paar gasmaskers (Frans en Duits met trommels), en wat klein spul zoals verband etc. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
jwolsink
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2005, 18:59

Bericht door jwolsink »

Nico Roelofs schreef:De Britten kende 2 standaard hoezen. De open hoes, deze had een paar simpele bandjes om de veldfles. En de dichte hoes zoals jij hebt. Alle 2 de hoezen zijn even makkelijk te vinden. Beide zijn ook gewoon oorlogse producties. Als je kijkt in het boek "Equipment of the WWII Tommy" dan zul je meer informatie tegen komen over de 2 hoezen en over nog wat andere modellen.
Mijn veldfles heeft een open (aan de onderkant) hoes. Bedankt allemaal voor jullie reacties. :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

jwolsink schreef:
Nico Roelofs schreef:De Britten kende 2 standaard hoezen. De open hoes, deze had een paar simpele bandjes om de veldfles. En de dichte hoes zoals jij hebt. Alle 2 de hoezen zijn even makkelijk te vinden. Beide zijn ook gewoon oorlogse producties. Als je kijkt in het boek "Equipment of the WWII Tommy" dan zul je meer informatie tegen komen over de 2 hoezen en over nog wat andere modellen.
Mijn veldfles heeft een open (aan de onderkant) hoes. Bedankt allemaal voor jullie reacties. :)
Met een open hoes bedoel ik die is afgebeeld op de volgende foto: http://www.grantsmilitaria.com/gall/pix/images/11.jpg

Met een dichte hoes bedoel ik die jij hebt.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

haha, Nico dat is een foto van WO1 uitrusting :P Maar inderdaad, zo'n hoes
Plaats reactie