Wehrmacht broek ( mening )

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

killingspree schreef:ja kijk en dat is nu de bagger aan die rot replica !
je ziet nauwelijk verschil

nou ik heb contact gehad met mijn verkoper ( een heel betrouwbaar persoon met zelf ook een hele grote en mooie verzameling ) en deze heeft me er van verzekerd dat hij orgineel is en geeft hier garantie op
hij bied ook gewoon de mogelijkheid hem terug te nemen dus wat dat betreft is het geen probleem !

gr van niels
( wat dat betreft wil ik guido nog effe bedanken voor zijn mening hier )
Niels,

Je hebt 2 keuzes:
1. Je gaat uit van de 'kennis' van je betrouwbare verkoper en de 'garantie op originaliteit' en je houdt ze... In dat geval heb je de verkoper heel blij gemaakt want je hebt een broek gekocht (waarvan tot nu toe 100% van de reacties: "Janke Repro" is...) voor 500 euro...
2. Je geeft de twijfelachtige, superminte broek terug en je krijgt je 500 euro terug... In dat geval blijft de verkoper met een 100% twijfelachtige broek zitten...

De keuze lijkt mij heel eenvoudig... Maar... Wat verkies jij??? Verkies jij 500 euro te betalen voor een stuk waarmee je zelf niet 100% tevreden bent?? En die je ongetwijfeld nooit met grote zekerheid zal kunnen ruilen of verkopen?? (Jouw enige garantie zal zijn: "de verkoper heeft mij garantie gegeven..." Terwijl je goed genoeg weet dat iedereen zegt dat het een Janke repro is...)

Ik hoop dat de keuze voor jou even eenvoudig is...
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik had ook terug gegaan Niels!!
Soms maken je ogen je blij met iet's wat je heel graag wilt hebben maar achter af blijkt het toch iets waar je niet al te blij mee bent.
Een handelaar/verkoper is ook niet altijd voor 100% te vertrouwen tenzij die een supernaam heeft op Militaria gebied om hoog te houden!!
Als jij er zelf een rot gevoel bij hebt zou ik terug gaan naar de man met de argumenten die je op het forum heb mee gekregen!!
Ik hoop dat je eruit komt m8!!

Greets,
Maj.Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Maj.Cain schreef:
Een handelaar/verkoper is ook niet altijd voor 100% te vertrouwen tenzij die een supernaam heeft op Militaria gebied om hoog te houden!!
Ook al is het nog zo'n "grote" handelaar dan nog kan het zijn dat je repro koopt.
Ook mensen die jarenlang verzamelen en/of handelen beoordelen wel eens fout waardoor je iets koopt waar de meningen over verschillen.
Zaak is dat het netjes wordt opgelost en naar alle tevredenheid.
Als je zelf geen goed gevoel over het item hebt, gewoon terug zenden, als het goed is neemt de verkoper het item terug zonder "horten" of "stoten".
Collector of uniforms of the enemy
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Wehrmacht broek ( mening )

Bericht door johan willaert »

killingspree schreef:hij is in zo'n goede staat dat het bijna neit te geloven is vandaar nu dus mijn vraag. wat is jullie mening !
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook..... 8)

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Maj.Cain schreef:Een handelaar/verkoper is ook niet altijd voor 100% te vertrouwen tenzij die een supernaam heeft op Militaria gebied om hoog te houden!!
We zijn er weer.....

Hier één van mijn replies van dit topic: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=121 ... ht=#121607
Daar kwamen geen reacties meer... :?:
johan willaert schreef:En nog iets om over na te denken..........

Een handelaar verdient z'n brood met het kopen en verkopen van militaria.....
Op het einde van de maand liggen de rekeningen daar en die moeten betaald worden, ook al is er die maand geen militaria verkocht......
Hij heeft er dus alle belang bij om een vaste omzet te draaien en zo in z'n inkomen te voorzien....
Ik durf voor geen enkele handelaar m'n hand in het vuur steken omdat hij nog nooit iets repro voor echt heeft verkocht....
Om deze reden alleen al zal ik NOOIT aan een handelaar vragen om iets te keuren.....

En kom nu niet af dat US niet hetzelfde is als Duits..... We gaan zo stilletjes aan dezelfde weg op.......

Als je niet overtuigd bent van een item.... zou je het dan niet beter laten hangen?????
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Ik zou gewoon zo snel mogelijk die broek terugbrengen voordat hij zich bedenkt. Dit is geheid een item waar je op de langere termijn spijt van krijgt. Kun je mij eens via pb laten weten wie die handelaar is, Niels?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik ben het met Guido eens dat je eerst het item in de handjes gehad moet hebben maar dan nog blijft het moeilijk! Het is wat Johan zegt: bij twijfel laten gaan.. 500 euro is een hoop geld voor een item waar je niet 100% zeker van bent, voorkom een kater en laat gaan die broek. Ik heb niet genoeg kennis om de broek te beoordelen, en vanaf een foto vind ik het al helemaal lastig. Als je twijfelt moet je het gewoon niet doen, en voor een minder mint exemplaar gaan :wink: Inderdaad: repro is kl**e!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Kun je mij eens via pb laten weten wie die handelaar is, Niels
nee sorry fons ik houd er neit van mensen zwart te maken achter de rug om en wil daar verder geen gezeur mee krijgen

ik kan de broek zondag terug leveren dus das op gelost.

met hem heb ik nog altijd alles goed kunnen regelen dus nu ook absoluut geen probleem !




Een handelaar verdient z'n brood met het kopen en verkopen van militaria.....
Op het einde van de maand liggen de rekeningen daar en die moeten betaald worden, ook al is er die maand geen militaria verkocht......
dit gaat in dit geval niet op want hij hoeft er niet zijn brood aan te verdienen

hie wou ik het graag bij laten als jullie het niet erg vinden

bedankt voor jullie meningen !

niels
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Guido schreef:1 keer in de wasmachine geweest in de tussen tijd en je test is al mislukt! Stiksel controleren of het syntetisch of niet zegt ookal wat meer. of ja ook niet echt heel veel maar wel wat!
Hij is nieuw dus waarom zou ie in de wasmaschine terecht zijn gekomen?
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

k98s schreef:
Guido schreef:1 keer in de wasmachine geweest in de tussen tijd en je test is al mislukt! Stiksel controleren of het syntetisch of niet zegt ookal wat meer. of ja ook niet echt heel veel maar wel wat!
Hij is nieuw dus waarom zou ie in de wasmaschine terecht zijn gekomen?
Misschien stonk hij wel :lol: :o
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Re: Wehrmacht broek ( mening )

Bericht door Mooyman »

johan willaert schreef:
killingspree schreef:hij is in zo'n goede staat dat het bijna neit te geloven is vandaar nu dus mijn vraag. wat is jullie mening !
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook..... 8)

Johan
Gaat niet geheel op natuurlijk Johan, er worden nog steeds spullen in een "nieuwstaat" of te wel mint conditie gevonden.
Collector of uniforms of the enemy
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Wehrmacht broek ( mening )

Bericht door johan willaert »

Mooyman schreef:Gaat niet geheel op natuurlijk Johan, er worden nog steeds spullen in een "nieuwstaat" of te wel mint conditie gevonden.

Idd, maar wel niet voor 500 Euro.....

Het gaat niet enkel om de staat, maar om het geheel..... een zeldzaam item aan een weggeefprijs.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

nou
een dit model broek gaat normaal voor een perfecte weg voor een 750 euro zoiets, en gezien ik hem ken heb ik een fijne prijs gemaakt

maar zoals al eerder gezegt
discussie gesloten het is geregeld

niels
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Re: Wehrmacht broek ( mening )

Bericht door Mooyman »

johan willaert schreef:
Mooyman schreef:Gaat niet geheel op natuurlijk Johan, er worden nog steeds spullen in een "nieuwstaat" of te wel mint conditie gevonden.

Idd, maar wel niet voor 500 Euro.....

Het gaat niet enkel om de staat, maar om het geheel..... een zeldzaam item aan een weggeefprijs.....

Johan
Inderdaad, een nette broek in mint staat kost doorgaans geen 550 euro maar zo tussen de 700 en 750.
Maar koopjes bestaan ook nog, niet vaak maar zo nu en dan kan men nog geluk hebben.
Ik geloof dat Niels de broek reeds aan de verkoper terug gebracht heeft en op die manier tevredengesteld is door de verkoper.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

dat is correct !

ik heb ook al een andere broek gekocht
een splintertarn wende broek

past dus fijn bij de jas van meindert ( no longer meinderts jacket but still.......... )
Plaats reactie