Zoek de Faut!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Het gaat allereerst om de indruk die gemaakt word op de mensen. Dat er dan nu en dan een embleempje na oorlogs is, fout zit etc. Dat maakt mij niet uit.

Het gaat er bij mij toch om wat ík weet en wat ík kan vertellen aan anderen, zodra het museum stopt te vertellen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dodo schreef:Het gaat er bij mij toch om wat ík weet en wat ík kan vertellen aan anderen, zodra het museum stopt te vertellen.
Maar het museum vertelt nu net niet dat wat zij tentoonstellen repro is..... :oops:

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Het punt is dat ze eerst alles orgineel was, en alles verkocht is en vervangen voor kopie!! dat is het punt. Als ze niks verkocht zouden hebben zouden ze een evengrote collectie hebben maar dan orgineel. En was er ruimte om mensen in te huren om die Panther GOED te restaureren. Want dit is echt NIKS!!!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

johan willaert schreef:
Dodo schreef:Het gaat er bij mij toch om wat ík weet en wat ík kan vertellen aan anderen, zodra het museum stopt te vertellen.
Maar het museum vertelt nu net niet dat wat zij tentoonstellen repro is..... :oops:

Johan
nee, dat weten de meeste daar ook niet.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

johan willaert schreef:
Dodo schreef:Het gaat er bij mij toch om wat ík weet en wat ík kan vertellen aan anderen, zodra het museum stopt te vertellen.
Maar het museum vertelt nu net niet dat wat zij tentoonstellen repro is..... :oops:

Johan
Dan vertel jij t toch. Doe je nu ook.
Maar je kan moeilijk daar voor het museum gaan staan en zeggen dat deze adelaar op die pop fout is. Wat niet weet, wat niet deert.

Of t nou netjes is...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Dodo schreef:
johan willaert schreef:
Dodo schreef:Het gaat er bij mij toch om wat ík weet en wat ík kan vertellen aan anderen, zodra het museum stopt te vertellen.
Maar het museum vertelt nu net niet dat wat zij tentoonstellen repro is..... :oops:

Johan
Dan vertel jij t toch. Doe je nu ook.
Maar je kan moeilijk daar voor het museum gaan staan en zeggen dat deze adelaar op die pop fout is. Wat niet weet, wat niet deert.

Of t nou netjes is...

Dodo, dat is al vaker verteld. Ze luisteren serieus NIET!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dodo schreef:Maar je kan moeilijk daar voor het museum gaan staan en zeggen dat deze adelaar op die pop fout is. Wat niet weet, wat niet deert. Of t nou netjes is...
Tuurlijk wel!!!!!! :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Wij hebben ons daar gewoon vierdubbel geplooid van het lachen :lol: :lol:

Komaan zeg, DAAR verlies je nu eens alle geloofwaardigheid als museum!!!

Ik kan best leven met 'schoonheidsfoutjes', maar ze moeten nu eenmaal niet te ver gaan....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jaaaah
Maar jij bent zo'n gefrustreerde verzamelaar (zijn we dat niet allemaal hier..:P )

De gem. bezoeker heeft er geen flauw benul van en vind het allemaal machtig mooi wat daar staat. (of niet, maar dan heb je een hippie)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dodo schreef:Maar jij bent zo'n gefrustreerde verzamelaar
Niet gefrustreerd, maar purist...... 8)

En toch wel nog een beetje een hippie..... :P

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ai, daar kan ik dan niet tegen op.. :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Zou beter zijn voor bepaalde musea als die mensen in dienst namen die weten hoe het werkelijk gedragen werd!!
Met z'n alle bellen en schrijven of ze nog vacatures hebben :evil:
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Maj.Cain schreef:Met z'n alle bellen en schrijven of ze nog vacatures hebben :evil:
Misschien ga ik idd binnen een jaar of twee in Legermuseum werken....

De eerste gesprekken zijn gestart...

JOhan
29th Let's Go!!!!!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

johan willaert schreef:
k98s schreef:Zeg nu zelf, hoeveel verzamelaars gaan naar het museum, en hoeveel gewone mensen.. 5 - 95 procent? En het gewone publiek zal het nie zo zeer weten of op letten denk ik
Is dat een reden om zo'n fout te maken???......
Ik vind het een taak van een (Overheids)instantie om kwaliteit te brengen. De belastingbetaler mag best verwachten dat z'n geld tenminste in goede zaken wordt gestoken.....
Het blijft mij verwonderen dat men algemeen aanvaardt dat een oorlogsmuseum dat stukken van minder dan 100 jaar tentoonstelt replica's gebruikt en dat blijkbaar de meerderheid van de bezoekers daar geen probleem mee heeft....., maar dat men van een kunstmuseum met schilderijen van honderden jaren oud verwacht dat men het echte werk ziet!!!...
Temeer dat de originele spullen nog ruim voorhanden zijn als je het geld neerlegt......

Quality doesn't cost.... Quality pays...... :evil:

Johan
uiteraard nie maar was meer een reactie waarom hij er verkeerd op zou zitten. Er word gewoon nauwelijks op gelet
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

johan willaert schreef: Misschien ga ik idd binnen een jaar of twee in Legermuseum werken....
En je collectie in bruikleen stellen daar? :evil:
Zeg eens, hoe zit het daar met de beveiliging? :lol:
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Numb schreef:En je collectie in bruikleen stellen daar? :evil:
Zeg eens, hoe zit het daar met de beveiliging? :lol:
1. Ik verzamel voor mezelf en niet voor een ander museum.....

2. De beveiliging is daar heus wel in orde.... Daar hebben ze wel één en ander..... Volgens mij hebben ze in Brussel de meest uitgebreide, originele en mooiste collectie 20-eeuwse militaria.....

Ik organiseer daar wel eens een forummmeet volgend jaar.... 2006!!


Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie