jodenhaat

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
tuxel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005, 12:54

Bericht door tuxel »

Boroskov schreef:Het is dus niet waarschijnlijk (lees: onmogelijk) dat dit Hitlers haat tegen de joden heeft veroorzaakt, aangezien deze informatie pas later aan het licht kwam. Hitler heeft op dat moment aan Hans Frank gevraagd de kwestie uit te zoeken. ... dus niet aannemelijk Tuxel
Dat heb ik ook gelezen ja, net zo als boeken die het tegendeel beweren. Zoals ik al zei we zullen het helaas nooit weten.
Respect 2 all
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

tuxel schreef:
Boroskov schreef:Het is dus niet waarschijnlijk (lees: onmogelijk) dat dit Hitlers haat tegen de joden heeft veroorzaakt, aangezien deze informatie pas later aan het licht kwam. Hitler heeft op dat moment aan Hans Frank gevraagd de kwestie uit te zoeken. ... dus niet aannemelijk Tuxel
Dat heb ik ook gelezen ja, net zo als boeken die het tegendeel beweren. Zoals ik al zei we zullen het helaas nooit weten.
Titels?
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het lastige is dat iedereen het weet behalve Tuxel. Het meervoud in "we zullen het nooit weten" is overbodig. Tuxel, Hitler was een nationalistische oudstrijder. Daar moet je de achtergrond van zijn anti-semitisme zoeken. Niet in zijn jeugd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Hans Frank kreeg tegen het einde van 1930 de opdracht van Hitler om de kwestie uit te zoeken (de vader van Alois Schicklgruber zou de negentienjarige zoon zijn van een in Graz wonende joodse familie die Frankenberger heette). In 1930 waren de anti-semitische gedachten van Hitler al breed bekend.

Bron: Hitler van Robert Payne

Tuxel, het is makkelijk te beweren iets gelezen te hebben zonder daarbij titels/ auteurs te vermelden.
Ik heb gelezen dat Hitler eigenlijk een omgebouwde vrouw was, maar de titel van het boek en de auteur is me ontgaan :wink: :roll: ....je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Hic manebimus optime
silvana

moord op eigen nichtje

Bericht door silvana »

hoi ik ben silvana.Ik heb een vraag. Op de tv heb ik gehoord dat Adolf hitler zjn eigen nichtje heeft vermoord :!: .Is dat waar :?: .Als dat zo is , dan ishet wel heel erg gegaan in de wo2. :cry:
alvast bedankt [/i]
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat is niet zo. Maar ook zonder dat detail was het erg genoeg hoor. Ongeveer 55 miljoen doden dan doet zo'n nichtje niet echt terzake.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Klinkt als de reclame voor die map van Hitler en het 3e rijk...
Gebruikersavatar
lee enfield
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 jan 2005, 23:51

Bericht door lee enfield »

mag dit topic pleace dicht ben zelf een jood en voel me best wel gekwest
Gast

Bericht door Gast »

hallo ik ben eva en ik moet een werkstuk maken over de wo2 ik zou graag wat info over de joden in die tijd willen hebbben alvast bedankt.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

lee enfield schreef:mag dit topic pleace dicht ben zelf een jood en voel me best wel gekwest
Mag ik vragen waarom? Dit hele forum is gewijd aan WO2 en in die periode draaide het in Duitsland nu eenmaal om oorlog en de Joden, daar kun je moeilijk omheen...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Idd. Sbf. Ik zie nergens kwetsende opmerkingen of informatie, maar misschien kijken we er overheen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jah... idd
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Dan moet je dit topic maar niet lezen.....
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nick schreef:Dan moet je dit topic maar niet lezen.....
Dat is nou ook weer wat kort door de bocht.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Tja als hij dit kwetsend vindt, zit er niet veel anders op toch?
Infanterie: Königin aller Waffen!
Plaats reactie