Wo2 en Metal

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

'het is echt gebeurd en is goedgekeurd door het Shoah-centrum'

Daarom hebben ze die foto's :roll:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Welk "Shoa centrum" eigenlijk? Ik ben het eens met Sjoerd en Sbf. dat op een aantal belangrijke vragen geen antwoord komt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

nou ik zal proberen het zo goed mogelijk te verwoorden !

ten eerste zeg ik effe dat het TOTAAL niet nazi shit is maar als jij dat meent moet je dat vooral denken maar dat is helemaal niet zo !
als je de tektsen goed doorneemt zit er wel degelijkheid een bron van geschiedenis in die zegt dat het fout is !

het is allemaal op waarheid gebaseerd en wat is er mis met teksten te maken over geschiedkundige dingen ! ( schijnbaar worden deze dingen nogsteeds als niet gebeurd ervaren ! het is gebeurt erg genoeg en het is niet dan de waarheid ! )

wat is er mis het met schrijven over dingen van de ss en dergelijke
Angel of Death van Slayer dan !
is dat ook een slecht nummer ! bevat de zelfde stof als onze nummers is wel 1 van de betere nummers in de metal scene ! daar hoor je ook niemand over klage

de inhoud van de teksten, wat willen we zeggen. we willen eigenlijk helemaal niks zeggen. we willen een stuk geschiedenis naar voren brengen wat niet iedereen weet !
wie weet er veel van Wewelsburgcastle wie wist er iets van de plunder divisie onder leiding van Herbert Jahnkuhn die de geplunderde kunst werken afmoest staan aan himler en wat bewaard bleef op wewelsburg !
het is algemeen bekend dat Niemoller eerst fel anti semiet was maar halverwege de oorlog in begon te zien dat het helemaal fout dreigede te gaan ! dit partij lid er er als enige tegen hitler zelf in gegaan en daar voor opgesloten in sachsenhausen !

Summer solstice ! daar hebben wij onze zomer vakantie aan te danken jongens ! een soort van heilige aanbidding voor de zon ! een feest waar de zomer vakantie gedeeltelijk van afkomt !

atland ! is duidelijk neem ik aan het verdronke stadje, waar de DAK ook naar opzoek moest gaan in de afrika oorlog !

the Knight tempalar ! himmler wou maar altegraag de cup of christ hebben daar hij daar ook mensen op uit heeft gestuurd om deze te vinden. het zelfde als de middel-eeuwse knights tempalar volgde deze zijn voorbeeld !

veel info hebben we via een officiele weg gekregen van shao education van discovery en dergelijke goede bronnen

ik neem aan dat dit meer dan duidelijk genoeg is of staan er nu nog meer open vragen !!!

dus nee om maar gelijk de denken dat het neo - nazi sjit is vind ik wel heel kort door de bocht Sbf.Koch

en die foto's hebben weer betrekking tot de verzets groep van pastoor niemoller ! dus er is toch wel allemaal aan gedacht hoor !
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:Welk "Shoa centrum" eigenlijk? Ik ben het eens met Sjoerd en Sbf. dat op een aantal belangrijke vragen geen antwoord komt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

killingspree schreef:ik neem aan dat dit meer dan duidelijk genoeg is of staan er nu nog meer open vragen !!!
Nee, ik snap er nogsteeds helemaal niets van. Je geeft een emotioneel betoog over allerlei dingen waaruit ik niet kan opmaken waarom jullie deze teksten maken en wat het doel is van deze teksten. Via Wewelsburg naar Jahnkuhn, naar Niemoller. En dan pretenderen dat de achtergronden van Niemoller "algemeen bekend" zijn. Dat zijn ze dus niet en dus kan de luisteraar daar niets mee. En pas daar mee op. Als jullie niets met nazisme hebben is het des te treuriger als jullie straks bekend staan als nazis.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Allemaal erg leuk hoor niels, maar dat het echt is gebeurd neemt niet weg dat het domweg raar is dat jullie keihard dingen zingen als ' Protect the German Culture from the Slavic east'.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zie wel dat een aantal songs niet pro-nazi zijn. De teksten over Jahnkuhn en Niemöller zijn idd. duidelijk anti-nazi.

Maar een aantal songs komen juist wel pro-nazi over. Wewelsburg Castle bijvoorbeeld, die tekst kan heel makkelijk verkeerd worden begrepen. Jullie leggen namelijk nergens een link met het verderfelijke van die ideologie. De tekst kan zonder moeite gelezen worden als lofzang op de pseudo-godsdienst van de SS. Hetzelfde met Atland. Gevaarlijke teksten als mensen het verband tussen de afzonderlijke songs niet begrijpen of kennen. Artaman zou zo een lijflied kunnen zijn van neo-nazis. Denk je nu echt dat die tekst herkend zal worden als iets anders dan een loflied op de Duitse rassenwaan?

Knight Templars staat er op een wat vreemde manier los van. Het hele verband met de nazi's en het door jou genoemde begeren van de Graal is zoek.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Reactie van de schrijver.

Bericht door Timmie1973 »

Beste Mensen,

De vragen die jullie stellen zijn volkomen terecht. Waar echter voor gewaakt moet worden is het citeren van one-liners die vervolgens uit de context van het concept worden getrokken. Dus aub de volledige tekst beschouwen.

De belangrijkste focus van dit concept is het laten zien hoe een combinatie van tijdsfactoren, zoals het darwinisme en de zucht naar landgoed kan leiden tot zeer extreme visies. Er wordt geprobeerd aan te tonen dat een aantal relatief 'normale' omstandigheden cumulatief kan uitmonden in de grootste gruwelijkheden. Dit is ook de reden dat er zo nu en dan vanuit het perspectief van de duitser "gezongen" wordt. Hiermee probeer ik aan te tonen dat ook "Jij" heel gevoelig zou kunnen zijn voor de indoctrinatie van dergelijke omstandigheden.

De toevalsfactor neemt ook hier een plaats in. Een combinatie van darwinisme en rascisme wordt door bepaalde individuen onderwezen aan mensen zoals Himmler,die geestelijk niet behoorlijk sterk staan. Het toeval wil dat juist zo'n man dan naast Hitler komt te staan die hem vervolgens volledig zijn gang laat gaan. Een aantal nummers belichten deze geestelijk zwakke kant van Himmler.

PS. De lyrics zelf zijn niet goedgekeurd door Shoah Education Project. Alleen het gebruik van letterlijk overgenomen tekst (copyright) is ons toegestaan. http://www.shoaheducation.com/

Ik hoop hiermee de belangrijkste vragen beantwoord te hebben aangezien ik geen tijd heb nu om dit hele forum te gaan lezen.

Met vriendelijke groet,
Tim, Stench of Death.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bedankt Tim, maar mag ik dan zo flauw zijn om te stellen dat uit de teksten en ook uit de samenhang tussen de teksten de focus van dit concept niet duidelijk overkomt? Zoals ik al schreef is een flink aantal nummers moeiteloos uit te leggen als een lofzang op de pseudo-religieuse en pseude-wetenschappelijke rascistische ideologie van de SS.

Simpel gezegt: neem nu een tekst als Wewelsburg Castle of Artaman. Waar in die teksten blijkt dat het geen lofliederen zijn? Waaruit blijken die "toevalstreffers" en uit welke tekstfragmenten kan ik uit afleiden dat Himmlers zwakten worden belicht?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Tuurlijk mag je zo flauw zijn. Je kan dit inderdaad niet rechtstreeks uit de teksten halen. Dit is dan ook precies de reden waarom je de teksten in de juiste context moet zien, en dat is inclusief de muziek en het stemgebruik van Niels, wat toch duidelijk "kwaadaardig" is. Dit is inherent aan death metal, de teksten belichten het onderwerp vanuit een kwaardaardig en soms absurd perspectief. Tevens is dit de reden waarom er ook in het CD booklet verwezen wordt naar het tekstboek op internet waar ook namelijk nog uitgelegd wordt waar b.v. Wewelsburg toe diende. Als je de verklarende tekst leest en je komt nog niet tot de conclusie dat Himmler niet helemaal spoorde dan weet ik het ook niet meer hoor!

Mvg Tim.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Conclusie: als je niet de moeite neemt om naar het textbook te surfen dan gaan deze teksten moeiteloos door voor neo-nazistisch. Ook als je dit wel doet is de bedoeling vaak onduidelijk. Kwaadaardig en absurd klinkt aardig maar dan kan geen mens wat mee. Jullie moeten het zelf weten maar als jullie het niet kunnen uitleggen moet je ons daar niet op aankijken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Als je je niet de moeite neemt om door te surfen dan trek je onterechte conclusies. Mensen die conclusies trekken zonder volledig van informatie te zijn voorzien is de reden waarom er zoveel misgaat in deze wereld. Als je niet begrijpt wat er bedoeld wordt is het dan onze fout dat je de verkeerde conclusies trekt of zou je misschien eens beter moeten proberen teksten te begrijpen. Moet b.v. een wetenschapper of een filosoof teksten eenvoudiger schrijven zodat iedere ongeschoolde hem begrijpt of zou de lezer beter geschoold moeten zijn?
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

In deze ben ik het met Harro eens.
Daarnaast is het niveau van de gemiddelde Neo-Nazi (in mijn ogen althans) dermate laag dat ik het tamelijk naief vind om te denken dat zo'n figuur al die teksten en jullie bronnen gaat nalezen.
Áls ze dat al doen zijn ze ook nog vaak in staat om de tekst zo te interpreteren dat deze wel voor hun doeleinden kan worden gebruikt.

Ik heb ooit een aantal van die figuren gesproken, en die waren zo bevangen door blinde haat dat ze veel gruwelijke dingen en gebeurtenissen van toen (de kampen, de doodseskaders achter het Oost front, de gruwelijke experimenten van Mengele en consorten) niet als gruwelijk zagen, maar als een effectief middel om het 'probleem' uit de wereld te helpen.
Ik zou als ik jullie was dan ook niet raar staan op te kijken als je tijdens een optreden met een bezoek door dit soort gasten wordt 'vereerd'.

Ik geloof best dat jullie niet Neo Nazistisch zijn, maar als ik jullie was zou ik, om misverstanden te voorkomen, dat iets duidelijker naar voren doen komen.

Een zinnetje als 'Onze teksten zijn niet rascistisch bedoeld.' wordt door Neo Nazi's meestal alleen maar gezien als camouflage.

Maar goed, het zijn jullie teksten en het is jullie muziek, dus dat moet je verder zelf maar uitzoeken. :)

Deze post is niet bedoeld om jullie aan te vallen, maar als opbouwende kritiek.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat een pretenties. Jullie, en met name jullie doelgroep, vallen zeker niet onder de noemers wetenschappers en filosofen, waarmee ik wil zeggen dat het niet zo is dat jullie doelgroep een afgebakende club (semi-)intellectuelen is die jullie diepere motieven moeiteloos doorgronden. Het is zot om te veronderstellen dat iedereen die naar jullie songs luistert voldoende achtergrondkennis heeft om het te doorgronden en juist te interpreteren. Ik surfde door naar jullie pdf met teksten en verklaringen en mijn conclusie is dat één en ander vaag blijft. Hierboven verwees ik al naar betreffende teksten en ik vroeg al specifiek uit welke tekstfragmenten ik kan afleiden dat jullie een diepere uitleg willen geven over de zwakten van Himmler en de "toevalstreffers". Ik zie het niet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Sjah ik moet sbf.Koch en Harro gelijk geven hoor.

Het is niet echt duidelijk wat de bedoeling van de teksten is.
Er zijn blijkbaar mensen die toch al zeker enkele jaren bezig zijn met WOII die het toch niet volledig kunnen begrijpen wat er nu juist met de teksten bedoeld worden. Er zijn er ook bij die bij het lezen van sommige teksten het idee krijgen van verheerlijking van het 3de Rijk of hun gedachtegoed.

zoals Koch al zei sommige kun je interpreteren als lofzangen, ik denk dan ook dat je een publiek zult aantrekken dat deels neo-nazi is.

Als je er dan zo tegen bent is het misschien beter om dat zeker goed te verwerken in je teksten dat je hiet niet mee akkoord bent, het kan echt tot een verkeerd publiek komen en je alleen maar een slechte naam geven als groep.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gesloten