Wehrmacht broek ( mening )

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

killingspree schreef:dat is correct !

ik heb ook al een andere broek gekocht
een splintertarn wende broek

past dus fijn bij de jas van meindert ( no longer meinderts jacket but still.......... )
Als het nog "mijn" jas is stuur hem dan aub even terug :wink: :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Dit soort materiaal is dus de rede dat ik meestal geen 'mint' zaken koop.
Als ik zóveel geld aan iets zou uitgeven, dan wil ik er zeker van zijn dat het origineel is.
Als je mijn ongezouten mening wil hebben, dan zou ik zeggen dat dit een replica broek is. De knopen zijn volgens mij BGS. Je had de knopen eens met die van een Zeltbahn kunnen vergelijken.
Mijns inziens heb je er slimmer aan gedaan om de broek terug te brengen.
Wat ik nou zo vreemd vind is dat er werkelijk miljoenen van die broeken de fabrieken uitgegaan zijn, maar dat je nu eerst 10 namaakbroeken moet omdraaien voordat je eindelijk een originele gevonden hebt. Dit heeft er natuurlijk wel mee te maken dat broeken en uniformjassen het zwaar te verduren hebben. Geef mij maar een broek met een mottengat of een scheur of een waarvan de wol niet meer 'wollig' is. Vaak kan je aan slijtage gewoon zien dat je iets origineels in handen hebt (zoals het M 43 pertje dat ik komende week zal kopen :D :P). Hoewel ze slijtage OOK weer namaken :S :(
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

idd, stijn, mijn broek ruikt naar stront en naar de stal, waar ze vandaan komt wil ik liever niet weten, maar wat ik wel weet is dat ze echt is :)
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

de jas die ik van mooyman heb gekocht ruikt niet naar meindert zelf maar is wel ook zeker orgineel :D

morgen krijg ik een fijne orginele wendetarn broek waar mee ik mijn pop kan versieren :D

niels
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:idd, stijn, mijn broek ruikt naar stront en naar de stal, waar ze vandaan komt wil ik liever niet weten, maar wat ik wel weet is dat ze echt is :)

Een kopie een paar dagen bij de biggen in de trog en jij bent overtuigt dat het origineel is :roll: :wink: :lol: .
Mint bestaat nog immer en ik koop net zo lief, nog liever :wink: , een item in mint conditie dan gedragen.
Beoordeling van dergelijke items hangt nog altijd van je persoonlijke kennis af.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie