Wo2 en Metal

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik ben bang dat dit een welles nietus gevecht gaat worden en denk dat het daarom beter is dit te laten voor wat het is om verdere conflicten te voorkomen, toch?!

dus bij deze
topic gesloten !

niels
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

sjah als je weigert te geloven dat mensen het verkeerd kunnen opvatten jah. Doe vooral verder zou ik dan zeggen. (sarcasme)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hoezo? We vragen of jullie het ons willen uitleggen want we snappen jullie uitleg niet. Waar zijn die verwijzingen naar de zwakten van Himmler en al die andere uitleg waaruit moet blijken wat jullie diepere motieven zijn? Ik zie ze niet en ik heb jullie teksten nu toch al een paar keer gelezen. Wewelsburg Castle bijvoorbeeld, hoe moet ik die tekst dan interpreteren en waar blijkt dat dan uit?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

blijkbaar word het hun te heet onder de voeten.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik denk dat ze nu onder elkaar pseudo-intellectueel stellen dat het ongeletterde pleps er weer niets van snapt :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

sjah maar je kan toch niet veronderstellen dat iedereen die die teksten luisterd ook zo up to date is over WOII en dan vooral het Duitse gedeelte.

Ik ben nog toch al goei 10 jaar bezig met informatie over WOII en verzamel nu bijna 3 jaar (re-enacten goeie 2 jaar).
Ik kan in de meeste teksten er echt niet uithalen wat de bedoeling is en blijkbaar meerdere mensen niet.

Kijk nu jou "Harro" jij bent ook al lang bezig met WOII en ook jij snapt het doel achter een heleboel teksten niet. Zo moeten ze uiteindelijk toch zien dat het zeer makkelijk is om deze teksten fout te interpreteren ook al zeggen ze van dat ze geen nazistische of racistische betekening hebben.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

De kritiek van Marc & Sjoerd vind ik constructieve kritiek en hier zal ook iets meegedaan worden. Er staat reeds (laaste pagina):

Disclaimer
Everything has been done to create lyrics as historically accurate as possible within the given timeframe. No NAZI sympathies are pursued by Stench of Death nor by any of its members.

Er wordt gesteld dat neo-nazi's onze doelgroep zijn!?!? Het is zeker niet als doelgroep bedoeld en ik hoop dat dezen zich dan ook ver van ons vandaan houden. Ik ga er niet vanuit dat deze mensen de teksten kunnen begrijpen. Ik zal inderdaad een stuk toevoegen aan de PDF om dit nog meer te verduidelijken.

Echter de kritiek van Harro verlaat de weg de redelijkheid. Blijkbaar ben je erg bekend met ons, ons dagelijks werk, en onze doelgroep. Denk je soms dat er alleen maar onnozelaars rondlopen in deze 'doelgroep' waar jij blijkbaar hoog bovenstaat? Hoe durf je een dergelijke onterecht arrogante houding aan te nemen jegens iemand die je niet eens kent?
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Timmie misschien een idee om niet alleen bij de lyrics dat toe te voegen maar direct bij het openen van de website.

En misschien ook interessant om het te vermelden voor wanneer je optreed zodat je die mensen die het neo-nazisme toch lief zijn nog een keer zeker horen dat jullie er tegen zijn.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Te heet onder m'n voeten....nog lang niet....
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Ja is misschien een goed idee. Dergelijke opmerkingen daar hebben we wat aan!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Timmie misschien een idee om niet alleen bij de lyrics dat toe te voegen maar direct bij het openen van de website.


kijk dat zijn nu nog eens ouderwets goede opmerkingen !
tim ik denk dat we deze er in moeten houden !
dankje wel !

het is echt niet dat ik iets niet wil geloven of zo maar ik denk dat ik voor mijn kant duidelijk genoeg ben geweest !
ik zou zeggen koop de cd en ondervind wat we bedoelen :D :evil:

niels

ps publiem heb je niet voor het kiezen. denk je dat groteren band blij zijn met een publiek vol gesminkte en super gefrustreerd kijkende mensen ???
nee daar kun je niks aan doen maar de neo nazi's zijn niet onze doelgroep !
maar nogmaals dat wil je wel maar is niet altijd makkelijk
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tim: Wie stelt dat neo-nazis jullie doegroep zijn? En hoezo, alleen maar onnozelaars in jullie doelgroep? Als je niet begrijpt wat ik vraag dan is dat lastig maar schuif het niet op mij. Ik vraag juist waarom jullie blijkens jullie houding en uitspraken hier er van uitgaan dat jullie doelgroep alleen bestaat uit mensen die jullie diepere betekenissen doorgronden. Want dat beweer je namelijk. Maar je houding jegens mij zal een goedkope smoes zijn om aan mijn vragen te ontkomen over jullie teksten.

Marc: Feitelijk moet je dit los zien van WO2 want daar gaat hun muziek niet over. Hij gaat over de opkomst van een combinatie van een pseudo-religie die steunde op een pseudo-wetenschap waarvoor de bedenkers "bewijzen" zochten om hun filosofie geloofwaardiger te kunnen verkopen. Dat is het treurige van het nazisme. Hun rassenwaan was zo ongeloofwaardig dat ze constant bewijzen moesten fabriceren om hun theoriën over gebakken lucht te ondersteunen. Soortgelijke stromingen zijn de lachertjes van de wetenschap en de geschiedenis maar helaas maakte de gruwelijke gevolgen van hun waanideëen dat het anders liep. De gebakken lucht werd een gaslucht. Ik snap dan ook überhaupt niet waarom mensen het zinvol vinden om deze (grootheids)waan als basis te nemen voor een muziekschijfje. Wat is hun motief was zijn hun gedachten. Het blijkt nergens uit hun teksten, disclaimers en links. Ik vraag mij af of ze het zelf wel weten gezien hun vage, ontwijkende reacties. "Everything has been done to create lyrics as historically accurate as possible within the given timeframe." Daar kun je werkelijk alle kanten mee op. Of we daar blij mee moeten zijn is een retorische vraag. Hun doelgroep is geen kudde van enkel onnozelaars. Wie dat denkt te lezen heeft het verkeerd. Maar hun doelgroep is een dwarsdoorsnede van de bevolking en daar zitten helaas ook heel veel onozelaars tussen. Zie alleen hoe de muziek van Rammstein in het rechtse circuit terecht is gekomen en je weet wat ik bedoel. Juist dit rechtse publiek bestaat grotendeels uit de dommeren in de samenleving, zoals Sjoerd al duidde. En die elementen gaan geen artikelen lezen over Ahnenerbe, de confessie van Stuttgart en de andere links aan het einde van hun songbook. En als ze het lezen is de vraag of ze het snappen. En de disclaimer kennen ze van hun websites waar dat soort excuses puur dienen om de schijn hoog te houden. De songteksten zullen ze zeker niet snappen en zeer waarschijnlijk aanzien voor precies dat wat in hun straatje past. Tim en Niels mogen daarvoor best hun hoofd in het zand steken en hopen dat dezen zich ver van hun vandaan houden, maar doe dan niet alsof wij gek zijn. Zoals ik al schreef zijn de teksten over Niemöller en het Sonderkommando duidelijk niet nazistisch. Maar bij de andere teksten zie ik de achterliggende betekenis niet en die komen op mij over als een lofzang op een verderfelijke ideologie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

sorry maar eh :
Tim: Wie stelt dat neo-nazis jullie doegroep zijn? En hoezo, alleen maar onnozelaars in jullie doelgroep? Als je niet begrijpt wat ik vraag dan is dat lastig maar schuif het niet op mij. Ik vraag juist waarom jullie blijkens jullie houding en uitspraken hier er van uitgaan dat jullie doelgroep alleen bestaat uit mensen die jullie diepere betekenissen doorgronden. Want dat beweer je namelijk. Maar je houding jegens mij zal een goedkope smoes zijn om aan mijn vragen te ontkomen over jullie teksten.
koeiepoep !

sorry dat ik het zeg !

de rest van het verhaal wat je typt klopt wel een beetje maar ik vind het allemaal nog al aanvallend om eerlijk te zijn !
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

killingspree schreef:sorry maar eh :
Tim: Wie stelt dat neo-nazis jullie doegroep zijn? En hoezo, alleen maar onnozelaars in jullie doelgroep? Als je niet begrijpt wat ik vraag dan is dat lastig maar schuif het niet op mij. Ik vraag juist waarom jullie blijkens jullie houding en uitspraken hier er van uitgaan dat jullie doelgroep alleen bestaat uit mensen die jullie diepere betekenissen doorgronden. Want dat beweer je namelijk. Maar je houding jegens mij zal een goedkope smoes zijn om aan mijn vragen te ontkomen over jullie teksten.
koeiepoep !

sorry dat ik het zeg !

de rest van het verhaal wat je typt klopt wel een beetje maar ik vind het allemaal nog al aanvallend om eerlijk te zijn !
maar hey, dat zijn we gewend van Harro ;) :cheer:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, jij brengt echt deze discussie naar een hoger plan.

Koeiepoep of niet. Ik stel jullie een paar duidelijk vragen en die weigeren jullie te beantwoorden. Liever doen jullie net alsof ik onredelijk ben. Treurig.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten