Wo2 en Metal

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Ik begrijp jouw niet. Ik vermeld 4 posts geleden een flink stuk over de negatieve aspect en jij beweert ineens dat wij dat niet als negatief zien? Beste Harro, volgens mij wil jij dingen horen die gewoon niet zo zijn. Probeer eens niet zo achterdochtig te zijn.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Harro probeert jullie duidelijk te maken dat er veel mensen dit soort teksten gewoon lezen (eigenlijk horen natuurlijk als jullie optreden) en dat dan jullie achterliggende redenen niet verkondigd worden. Aangezien ik niet denk dat jullie die informatie aan iedereen uitdelen aan te lezen voordat jullie zouden optreden...
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies. Vandaar dat ik ook vraag waar in de tekst ik jullie mening kan vinden. Ik beweer dus helemaal nergens dat jullie dit niet als negatief zien.
Harro schreef:Ik geloof niet dat jullie enig inzicht hebben in de denkwereld van mensen die dat niet als negatief zien. Dat, of jullie willen het gewoon niet snappen. Treurig.
Niet jullie maar die mensen. Ik wijs jullie al pagina's lang op de manier waarop dit aankomt bij de luisteraar waarbij ik verwijs naar de interpretatie door rechtse jongeren (zie ook Rammstein) en hun gebrek aan inzet om jullie diepere gedachten te vinden en te begrijpen. Vandaar: jullie steken je kop in het zand voor de werkelijkheid door net te doen alsof jullie luisteraars jullie vast wel zullen begrijpen. Je hebt blijkbaar geen idee hoeveel mensen die pseudo-religies en toneelstukjes met ronde tafels geweldig vinden en met een getal als 1285 doden geen moeite hebben. Naief is het enige woord dat op jullie van toepassing is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Dan mag je dat wel eens duidelijker zeggen. En bovendien steek ik niet m'n kop in het zand. Ik zit hier tenslotte al een halve werkdag te typen of niet soms? Tevens heb ik al vermeld dat ik nog meer duidelijkheid zal toevoegen aan het lyrics book. Als je (de luisteraar) dan tenslotte toch nog meent conclusies te trekken zonder de juiste informatie er bij te hebben, dan is dat je eigen stommiteit. Wij hebben er (dan) alles aan gedaan.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

harro

meningen zijn ieders mens !
daar kun je niks aan doen
niet iedereen denkt het zelfde gelukkig !
problemen en misverstanden blijven bestaan maar je moet niet proberen ons iets van een schuld of een beschuldiging in de schoenen te schuiven !

ik vind jou berichten nog al van : ik wil gewoon horen dat ik gelijk heb ! maar dat gebeurt dus niet !

helaas

niels
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat er een discussie is losgekomen n.a.v. de vragen die ik eerder heb gesteld. Harro, sorry dat ik je hier alsnog in heb betrokken (indirect dan wel) aangezien je aangaf geen zin te hebben in een ellenlange discussie. Maar jouw inbreng is duidelijk van belang.

- Vervolgens valt het mij op, dat de leden van SOD eindeloos door blijven hameren op hun idee dat je alles in de goede context moet zien, het historische aspect van de lyrics moet extraheren om het te begrijpen. Dit betekent, en dat zeggen jullie duidelijk zelf en vrij letterlijk, dat je éérst naar de site moet gaan, vervolgens naar de lyrics moet gaan, een PDF'je downloaden en lappen engelse tekst lezen voor je überhaupt een hint krijgt dat het allemaal niet Nazistisch is bedoeld.
Vergelijk het met 'Heil Hitler! Sieg Heil! Judentum ist verbrechertum!'- roepend over straat lopen, met een T-Shirt aan met daarop de link naar een website waarop staat 'dit was niet racistisch bedoeld'. Dan ben je historisch correct én je geeft aan dat het niet racistisch bedoeld is, mits men de moeite neemt de pagina te bezoeken (wat jullie duidelijk als argument aandragen!)

- Volgende argument: "op de poster van Der Untergang staat toch ook niet dat het niet racistisch is bedoeld? "
Nee. Gelukkig kijkt Ganz (Hitler in de film) ook niet constant in de camera terwijl hij dingen roept als "Protect the German culture from Invasion of the Slavic east". Verder zullen jullie als muzikanten als geen ander weten dat muziek en film te verschillend zijn om te vergelijken. Een film kan met beeld-taal of verhaal-verloop een stuk tekst in een hapklare, niet te omzeilen context plaatsen, iets dat muziek níet kan.

- Tot slot gaan jullie er blijkbaar blindelings van uit dat mensen jullie CD in één keer af zullen luisteren én het boekje doorlezen. Jullie omzeilen, of liever negeren, blindelings het feit dat 98% van de mensen één enkel nummer te horen krijgen danwel zelf opzetten. Je kunt er als muzikant domweg nooit van uit gaan dat het publiek zélf een hele cd gaat luisteren én het boekje helemaal door gaat lezen. Iedere muzikant moet weten dat je je bedoelingen met één enkel nummer uitmoet kunnen dragen, al helemáál met zo 'n beladen onderwerp, en alleen al hierin falen jullie volledig.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

killingspree schreef:problemen en misverstanden blijven bestaan maar je moet niet proberen ons iets van een schuld of een beschuldiging in de schoenen te schuiven !
En daarmee geef je eens temeer aan dat je het kunt of wil snappen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Sbf. Koch.

Punt 1) Ter vergelijking, kan je de europese grondwet begrijpen door alleen de folders te lezen die je in de bus hebt gekregen. NEE. Later zal je erachter komen dat er nog veel meer in die grondwet staat dan aan jouw is duidelijk gemaakt.

Punt 2) Muziek kan wel degelijk een context neerzetten d.m.v. van sfeer invloeden.

Punt 3) Iemand die een eerlijke conclusie wil trekken (voor de zoveelste keer) zal moeten weten waar hij het overheeft.

Trouwens, als ik jouw naam bekijk en het ijzeren kruis eronder, mag ik natuurlijk wel aannemen dat jij zelf een neo-nazi bent? of zou ik je dan beter moeten kennen???
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

of een verzamelaar of re-enactor van Duits :)

trouwens ijzeren kruis is al van voor 1900 in gebruik
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

1) Ik weet niet hoe jij, naast de zeer magere informatie van TV, de grondwet dan wél kent. Helderziend?

2) Dus iedere randdebiel (want ook dié luisteren muziek) en iedere intellectueel en alles daartussen vat een stuk melodie van een nummer op zo'n manier op dat ze snappen dat 'one reich, one people, one leader' niét nazistisch bedoeld is? Zoals jullie zelf al netjes aangeven moeten mensen het boekje helemaal doorlezen alvorens ze begrijpen dat het allemaal geen verheerlijking van het Nazi-regime is. Dat jullie er van uit gaan dat alle mensen die moeite nemen en geen (zelfs niet tot beperkte hoogte) verantwoordelijkheid nemen voor de meerderheid die dit niet doet, zegt wat mij betreft genoeg.

3) Als jullie in ieder nummer nu ook maar een klein hintje zouden geven hoe het wél opgevat zou moeten worden volgens jullie, zouden mensen ook daadwerkelijk weten waar ze het over hebben en in veel gevallen wél de juiste conclusie trekken.

Mijn naam is een militaire rang (a-politiek), gevolgd door mijn echte achternaam, de avatar van het ijzeren kruis geeft aan dat de militaire aspecten van de tweede wereldoorlog mij zeer boeien. Overigens is dit kruis A) ontdaan van zijn swastika en B) werd dit kruis al ver vóór Nazi-Duitsland verstrekt aan heldhaftige soldaten.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Timmie1973 schreef:Sbf. Koch.

Punt 1) Ter vergelijking, kan je de europese grondwet begrijpen door alleen de folders te lezen die je in de bus hebt gekregen. NEE. Later zal je erachter komen dat er nog veel meer in die grondwet staat dan aan jouw is duidelijk gemaakt.

Punt 2) Muziek kan wel degelijk een context neerzetten d.m.v. van sfeer invloeden.

Punt 3) Iemand die een eerlijke conclusie wil trekken (voor de zoveelste keer) zal moeten weten waar hij het overheeft.

Trouwens, als ik jouw naam bekijk en het ijzeren kruis eronder, mag ik natuurlijk wel aannemen dat jij zelf een neo-nazi bent? of zou ik je dan beter moeten kennen???
Waar slaat dat laatste nou weer op? Ik ben toch ook geen neo nazi als ik een duitse helm op me avatar heb :?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hoe politiek betrouwbaar zijn dan mensen die schrijven dat winter uniform stukken des wehrmachts gewenscht zijn? :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

waar slaat dat nou weer op man ?
simpele !

dat is nu echt zo laag he !

ik zeg toch niets over jou !
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Als jullie rare opmerkingen maken over Sbf. Koch dan krijg je hem terug.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

nee dat slaat echt helemaal nergens op en daar bij heb ik die opmerking niet gemaakt dus houd daar maar effe over op want dat is echt heel erg laag !

back on topic graag !
Gesloten