Introductie

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ach, vergeet ik nog helemaal op je interesse te reageren. Ik vind het erg interessant! Ben zelf twee keer in Berchtesgaden geweest, de laatste keer was afgelopen augustus. De plek fascineerd mij ontzettend en heb er al veel boeken over. Misschien kan ik je ergens mee helpen, al kan ik bij voorbaat al melden dat ik vrijwel niets weet over Hitler wandelroutes. Maar ik kan altijd even kijken natuurlijk! :)
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Mich schreef:Aangezien je ook hebt aangegeven dat je je bezig houdt (in mindere mate) met waar Hitler heeft gewoond: je weet dat hij een appartement in München had? Aan het Prinzregentenplatz als ik me niet vergis. En natuurlijk zijn geboortehuis in Braunau am Inn. (Wat overigens nog steeds bestaat.)
Klopt, hij heeft daar met zijn nichtje 'Geli' gewoond.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Er staat volgens mij iets over in het boek: De Berghof, Het Adelaarsnest: Hitlers verborgen machtscentrum. Door: H. van Chapelle & A.P. Van de Bovenkamp.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Volgens mij bestaat hier ook een televisie serie van maar hierin zal het wel niet genoemd worden.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Plaats reactie