Jouw droom item?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nederland ook altijd met hun regeltjes,straks mag niks meer hier in nederland.Ook al met dat vuurwerk uit belgie(dat slaat ook nergens op).

Maarja hier ging de topic eigenlijk niet over.....
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Bericht door Tessa85 »

Ik zou graag de complete verzameling van Mark Bando en nog iemand die ik ontmoet heb in Detroit willen erven. Die verzameling van Bando zit wel een klein kansje in :-P
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

..
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 01 aug 2009, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Bericht door Tessa85 »

Ik zou graag nog meer patches willen krijgen (ik ben een verwend nest alles wat ik heb krijg ik) Misschien nog wat persoonlijke items van Duitsers of Amerikanen waar een verhaal achter zit. Zo heb ik ook een patch van de 17th airborne division gekregen van een veteraan die ik ken. Met hem ben ik vorig jaar een week op vakantie geweest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Me 262tje, He-111je, ME-109je of Spitfiretje zou wel leuk zijn.

Offe, een leuke Duitse tank ofzow:)

FF realistisch: kzou nog wel wat leuks willen opgraven, bij een locatie waar ik al eens graaf en waar een vliegtuig ligt, maar heb geen idee wat er allemaal nog zou kunnen liggen:)

Jurrie
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Tessa85 schreef:ik ben een verwend nest alles wat ik heb krijg ik)it]
:?
Tessa85 schreef: Misschien nog wat persoonlijke items van Duitsers of Amerikanen
Die houden ze meestal liever zelf denk ik. :|

Bjorn.
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Bericht door Tessa85 »

Die houden ze niet zelf aangezien de hele verzameling van Mark Bando uit persoonlijke items bestaat. Met persoonlijke items bedoel ik de kleine dingen zoals een wehrpass, persoonlijke medailles, patches etc.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Jawel, de meeste houden dat zelf.
En als ze het niet zelf houden geven ze het wel aan het nageslacht, die ervaring heb ik.
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Bericht door Tessa85 »

Ik heb weer een andere ervaring. Velen geven hun spullen wel af aan een historicus omdat ze weten dat er dan zeker te weten goed mee om gegaan wordt.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Klopt ook wel een beetje, maar dan moeten ze wel weten dat het bijvoorbeeld in een museum komt te liggen.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Tessa85 schreef:Ik heb weer een andere ervaring. Velen geven hun spullen wel af aan een historicus omdat ze weten dat er dan zeker te weten goed mee om gegaan wordt.
Zo wou de veteraan die ik ken zijn SS-Totenkopfring aan mij geven, omdat zijn famillie hem wou verkopen!!! :|

Bjorn.
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

en heb je dat gedaan?


MoI
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Zo'n BMW motor is een droompje van mij.. ik weet er 2 staan bij iemand, wel in niet zo perfecte staat. Maar kheb al gezegd als hij er 1 weg doet dat ie me zeker moet contacteren!!! Is trouwens een goede vriend van m'n stiefvader dus maybe one day...
Verder is zo'n Kübelwagen ook wel lekker voor eens op zondag rond te toeren :) .
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Aangezien de Duitse motor met zijspan er al geruime tijd is en ik mijn mooiste stukken van veteranen gekregen heb is mijn wens vrij bescheiden;

Werkend motorblok voor de Jagdpanzer 38(t) Hetzer. (Mag zelfs een naoorlogse dieselblok zijn, maar het liefst de originele oorlogse benzineblok.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Ben je dan in het bezit van het chassis van een Hetzer.
Voor het museum in Bajeux dtaat trouwens een Hetzer.
Dat is toch wel een mooi koekblik hoor :P, het is ook een erg lage panser.
Echt een tankjager met een 75 mm kanon.
Plaats reactie