Verzameling van Waffenambt

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

+ er staan fake SS helmen op de site :P
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Duidelijk 8) :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

de mg42 is bekend voor dat het de beste machinegeweer ooit is
één wapen kan nooit het beste zijn aangezien soldaten in veel verschillende omstandigheden moet vechten, is er een kort machinegeweer nodig of niet, hoe licht moet het wapen zijn, wat moet de vuursnelheid zijn enz...
MP44 schreef:Ze kwamen veel voor in de slag om de ardennen.
Dan kan je ook zeggen dat de K98k, Thompson, M1 Garand enz... veel voorkwam in de slag om de ardennen
MP44 schreef:en worden nu nog gebruik in tsjechië
Onzin, Tsjechië gebruikt al sinds jaar en dag het Vz.58 geweer.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

De mp44 wordt nu nog wel gebruikt, maar niet specifiek in een land.
Zie het topic maar over die wapens in het Iraakse en Amerikaanse leger.
Infanterie: Königin aller Waffen!
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Noem maar eens één gevecht van de afgelopen 50 jaar waar MP44's in werden gebruikt. :|
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Zoals ik in mijn post al zei, kijk is naar die link over wapens in Irak!

ps: hier de link:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=8009

mvg Nick
Laatst gewijzigd door Nick op 28 mei 2005, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

Het wapen is in werkelijk gigantische hoeveelheden geproduceerd en kent diverse varianten, ook Duitse.
Diverse varianten? ook duitse? ik vat hem niet? mischien omdat het hetzelfde kaliber hadden namelijk 9mm ? maar die worden dan wel anders aangegeven....


Ik geloof dat het BASTOGNE HISTORICAL CENTRE iets tentoonstelt dat zij VOLKSSTURMPISTOLE noemen. deze zag er hetzelfde uit als een stengun maar dan met het magazijn verticaal ipv horizontaal

Of dit klopt weet ik niet maar ik weet wel dat er twee in bastogne hangen :)
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik denk dat je je site toch een flink onder handen moet nemen.....
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Simon schreef:
De bren was een zeer betrouwbaar licht machinegeweer waar je automatisch en semi-automatisch mee kon schieten en zeer precies mee kon schieten
zinsbouw klopt niet echt...
Het wapen was ook in de britse vortuigen ingebouwd
Voertuigen moet het zijn, en het wapen is toch niet in alle voertuigen ingebouwd? :?
Het had een effectieve afsatnd tot
en daar stopt het...
Hij had voordelen op de panzerschreck maar ook nadelen:
Nu lijkt het alsof enkel die twee bestonden...
Niet alleen op de panzershreck, maar ook op de bazooka en de panzerfaust.
Nu lijkt het alsof enkel die twee bestonden...

-Door de steun kon je beter mikken, omdat als je hem in je handen houd je op en neer gaat met een steun is dat niet.
-Hij was preciezer in mikken
Je zegt 2keer hetzelfde
en de tekst raakt ook wel gemmakelijk zoek naast en tussen de foto's...

Het wapen is in werkelijk gigantische hoeveelheden geproduceerd en kent diverse varianten, ook Duitse.
Diverse varianten? ook duitse? ik vat hem niet? mischien omdat het hetzelfde kaliber hadden namelijk 9mm ? maar die worden dan wel anders aangegeven...
de mauser karabijn model 98,het meest gebruikte duitse infanterie wapen,ze was goedkoop en makkelijk te produceren.Miljoenen werden gemaakt in Duitsland,alswel in België en tsjechië
Dat van in Belgie hoort er niet echt bij als het om duitse wapens gaat, want dat was namelijk een andere soort mauser...
Er pasten 5,7.92 mm kogels op 1 schijfje
Op een cdtje? nee serieus dat noemen ze een clip, voor mensen die er niks van kennen zijn denk ik dan al snel in de war....
de mg34,geproduceerd door de bekende mauser fabrieken,mg staat voor"maschinengewehr"is de eerste lichte machinegeweer op een bipod.
Eerste lichte machinegeweer op een bipod???? er zijn toch nog andere hoor... die er eerder waren... ik noem maar de B.A.R. die als licht en zwaar word bestempeld...

Dan iets zeer eigenaardigs, tussen al die foto's van de mg 34 en mg 42 zitten er bij van de mp40 waarover niks word gezegd....


dat is het zowat... en zoals johan zei: je kunt het best van die foto's nog wat bronnen etc vermelden want daar kan je problemen mee krijgen....
:lol:

En, je mag voortaan wel iets vrolijker kijken op de foto ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Hehe blijven gaan, leuk initiatief maar zoals Johan al zei: Doe je huiswerk beter... 8)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

GliderRider schreef:
Het wapen is in werkelijk gigantische hoeveelheden geproduceerd en kent diverse varianten, ook Duitse.
Diverse varianten? ook duitse? ik vat hem niet? mischien omdat het hetzelfde kaliber hadden namelijk 9mm ? maar die worden dan wel anders aangegeven....


Ik geloof dat het BASTOGNE HISTORICAL CENTRE iets tentoonstelt dat zij VOLKSSTURMPISTOLE noemen. deze zag er hetzelfde uit als een stengun maar dan met het magazijn verticaal ipv horizontaal

Of dit klopt weet ik niet maar ik weet wel dat er twee in bastogne hangen :)
Owja de die, owengun ofzoiets worden ze ook genoemd, niet? of bedoel je nog een andere?
Afbeelding maar die is toch brits??...?? niet?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

Simon schreef:
GliderRider schreef:
Diverse varianten? ook duitse? ik vat hem niet? mischien omdat het hetzelfde kaliber hadden namelijk 9mm ? maar die worden dan wel anders aangegeven....


Ik geloof dat het BASTOGNE HISTORICAL CENTRE iets tentoonstelt dat zij VOLKSSTURMPISTOLE noemen. deze zag er hetzelfde uit als een stengun maar dan met het magazijn verticaal ipv horizontaal

Of dit klopt weet ik niet maar ik weet wel dat er twee in bastogne hangen :)
Owja de die, owengun ofzoiets worden ze ook genoemd, niet? of bedoel je nog een andere?
Afbeelding maar die is toch brits??...?? niet?
het was geen Owen, het was echt een stengun die gepresenteerd werd als volkssturmpistole. (het was ook geen sterling ;)) Ik geloof trouwens dat de Owen een Australisch ontwerp voor in de jungle is. Maar ik weet dit niet zeker.

http://www.vvm.com/~histpart/mp3008.htm
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mja dan wachten we even op reactie van de maker van de site... die zal het wel kunnen zeggen welke hij bedoeld :P
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik zou toch echt wat meer aandacht besteden aan de spelling Waffenambt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

Simon schreef:Mja dan wachten we even op reactie van de maker van de site... die zal het wel kunnen zeggen welke hij bedoeld :P
ik denk het ook wel simon :wink:
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Plaats reactie