grondwet invloed op verzamelen wo2 ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

killingspree schreef:peter

zoals al eerder gezegt
iemand die een overval wil plegen met een wapen vind altijd wel een weg een wapen te krijgen !
helaas !
Daar zijn voor mij nog gradaties in. In België kan je in elk geval nog zomaar een jachtwapen kopen dat je moet registreren. Die registratie moet gedaan worden 'ooit eens' na aankoop, je kan het verder anoniem kopen. Doe je dat niet, tja, dan zit je met een wapen waarvan de oevrheid niets weet.

Dat legt voor mij de grens voor criminiele daden aanzienlijk lager dan dat je eerst in het milieu moet gaan zoeken.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Neergeschoten bankemployees nog iets meer lijkt me.

Ik kan me best voorstellen dat jij een wapen wilt in je verzameling maar het is nu eenmaal verboden. Dat geldt voor wapens, opvoersetjes van bromers en radardetectoren ook. Als jij het dan illegaal toch gaat doen neem jij een ingecalculeert risico en moet je niet zeuren als je gepakt wordt.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Klopt, maar dan hoeven we het ze niet makkelijker te maken dan het is. Van een vuurwapen gaat nu eenmaal, klaar, onlaar of onecht, een zeer grote dreiging uit.
ben ik met je eens harro, maar waarom belgie en duitsland niet
is daar een rede voor waarom JUIST in nederland niet ???
gewoon een normale vraag :D wel een pittige
Ik kan me best voorstellen dat jij een wapen wilt in je verzameling maar het is nu eenmaal verboden. Dat geldt voor wapens, opvoersetjes van bromers en radardetectoren ook. Als jij het dan illegaal toch gaat doen neem jij een ingecalculeert risico en moet je niet zeuren als je gepakt wordt
ook hier ben ik het mee eens

maar de in eerste instantie gestelde vraag
kan het zijn dat er iets gaat veranderen aan de huidige wetgeving

niels[/quote]
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Pittige vraag? Wat Duitsland en België doen moeten ze zelf weten hoewel het prettig zou zijn als zij hun wapenwet ook aan zouden scherpen. Je gaat een wet waar je het mee eens bent toch niet veranderen omdat de buren het fundamenteel anders doen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

nee das waar maar wie moet zich aan wie aanpassen
?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

killingspree schreef:nee das waar maar wie moet zich aan wie aanpassen
?
Op vlak van algemeen belang gezien zie ik meer heil in het verscherpen van onze wapenwetgeving.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Aanscherpen heeft geen zin!
Een crimineel weet waar hij moet zijn voor een wapen!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nick schreef:Aanscherpen heeft geen zin!
Een crimineel weet waar hij moet zijn voor een wapen!
Moeilijker maken om eraan te komen kan toch? Als is het maar om te ontmoedigen, want als je weet dat je overal een wapen kan kopen (ook al is deze gedemilitariseerd), dan is de stap toch kleiner om hiermee is te doen, dan wanneer je er echt speciaal voor op zoek moet gaan.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ja dat moeilijker maken ben ik het mee eens

maar waar trek je de grens !
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik zou helemaal niets wijzigen aan de huidige wet. De meerderheid van de bevolking is niet gebaat bij een soepeller wet.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Skylighter schreef:
Nick schreef:Aanscherpen heeft geen zin!
Een crimineel weet waar hij moet zijn voor een wapen!
Moeilijker maken om eraan te komen kan toch? Als is het maar om te ontmoedigen, want als je weet dat je overal een wapen kan kopen (ook al is deze gedemilitariseerd), dan is de stap toch kleiner om hiermee is te doen, dan wanneer je er echt speciaal voor op zoek moet gaan.
Moeilijker maken kan altijd ja, maar dat zijn WIJ VERZAMELAARS de dupe.
Een crimineel weet echt wel waar hij moet zijn voor wapens, ook al schaf je alle wapens af in Nederland. Het verkomen ervan lukt niet!!!
En een boefje hoeft niet op zoek te gaan naar een pistool.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nick schreef:
Skylighter schreef: Moeilijker maken om eraan te komen kan toch? Als is het maar om te ontmoedigen, want als je weet dat je overal een wapen kan kopen (ook al is deze gedemilitariseerd), dan is de stap toch kleiner om hiermee is te doen, dan wanneer je er echt speciaal voor op zoek moet gaan.
Moeilijker maken kan altijd ja, maar dat zijn WIJ VERZAMELAARS de dupe.
Een crimineel weet echt wel waar hij moet zijn voor wapens, ook al schaf je alle wapens af in Nederland. Het verkomen ervan lukt niet!!!
En een boefje hoeft niet op zoek te gaan naar een pistool.
So what? Is je verzameling echt zoveel slechter af zonder vuurwapens?
Niet iedereen is altijd 100% in zijn of haar hoofd. Hoe vaak hoor je niet dat mensen in een opwelling een vuurwapen kopen en dan een bank overvallen?
En dan wil jij zorgen, dat ze deze wapens bij elke standaarddump kunnen kopen (in dat geval dan wel onklaar gemaakt, maar geen hond die dat ziet).
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Dusdanig onklaar gemaakt zodat je op Ebay voor 10 dollar uit Amerika een onderdeeltje laat overkomen dat hem weer volledig operationeel maakt.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ook een wapen hoort bij een verzameling ja!
En ik zeg niet dat wapens dan overal te koop mogen zijn, maar op bepaalde beurzen zodat het aanbod niet te hoog zal zijn.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Met alle respect mar je bent 16 jaar. Vindt je het verstandig dat jij daar dan wapens zou kunnen kopen?
Plaats reactie