VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

ik vind het echt een smerige streek van de VVD. mensen bang maken met deze gruwelheden.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik persoonlijk vind de reacties op de TV spot nogal overdreven.... ik begrijp de reacties echter wel! De VVD wilden met deze spot alleen duidelijk maken dat door de grondwet een daadkrachtig Europa ontstaat die bij dergelijke gruwelen kan ingrijpen.
Behalve de Holocaust waren er ook beelden te zien van o.a. Srebenica waar zoals we weten de Moslim bevolking onder het oog van de machteloze UN troepen werden afgevoerd, een wisse dood tegemoet. Europa heeft een lange periode van instabiliteit gekend die veel slachtoffers gekend heeft en de beide wereldoorlogen zijn daar voorbeelden van.
Nu is het zo dat de ontstaansomstandigheden van de beide wereldoorlogen niet te vergelijken zijn met de omstandigheden in het huidige Europa, maar een daadkrachtig Europa kan in het geval van conflicten ingrijpen en/of interveniëren.
Dát is wat de VVD duidelijk wilden maken, de methode is voor discussie vatbaar maar ik persoonlijk vind die ophef nogal hypocriet, daar bij de beelden van onwikkelingshulporganisaties waarin de slachting in Rwanda wordt getoond niemand haar/zijn stem verheft, terwijl die hetzelfde doel nastreven: het voorkomen van meer ellende en hulp bieden.
Daar is 'ie weer!
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik begrijp dat verhaal wel ten aanzien van het KUNNEN ingrijpen echter is eenzelfde verhaal ook gehouden ten aanzien van de VN en NAVO en als puntje bij paaltje komt liggen er een paar landen dwars en gebeurt er drie keer niets. Kijk maar naar plaatsen als Darfur. En je hebt echt de grondwet niet nodig om dat te kunnen. Dat het helpt zou kunnen maar het is in mijn ogen geen voorwaarde.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Peter schreef:Dát is wat de VVD duidelijk wilden maken, de methode is voor discussie vatbaar maar ik persoonlijk vind die ophef nogal hypocriet, daar bij de beelden van onwikkelingshulporganisaties waarin de slachting in Rwanda wordt getoond niemand haar/zijn stem verheft, terwijl die hetzelfde doel nastreven: het voorkomen van meer ellende en hulp bieden.
Je hebt zeker een punt maar ontwikkelingshulporganisaties laten beelden zien van rampen die daadwerkelijk op dat moment plaatsvinden en waarbij directe hulp nodig is. Deze VVD spot laat slechts beelden zien die gebeurd zijn en die volgens hen misschien weer zouden kunnen gebeuren. Persoonlijk vind ik het verband gewoon veel te ver gezocht. Zoek actuele problemen die opgelost kunnen worden met de nieuwe grondwet en speel niet in op de angsten van mensen door de holocaust in te zetten als reden om 'ja' te stemmen.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ikzelf ben een aanhanger van de gedachte: laat mooie gedachten zien dan doen mensen mooie dingen.
Sowieso is het nog maar de vraag hoe sociaal een echt verenigd europa zal zijn...als de geschiedenis enig voorbeeld is dan zijn welhaast alle (er schiet mij geen enkele uitzondering te binnen) machtige rijken dan wel staten in meer of mindere mate asociaal tegen de wereld onder de noemer opkomen voor het eigen land enzo...
Dat is dan ook moeilik te voorkomen omdat je het beste wil voor je eigen volk en land en met zo'n uitgangs punt kom je al snel in troebel water. Kleine landen zijn dan dus ook minder asociaal tegen de rest van de wereld omdat ze gewoonweg minder gewicht in schaal kunnen leggen.
Maar goed hoop doet leven en dus hoop ik dat "wij" in een verenigd europa veel beter ons best zullen doen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

wehrwulf schreef:hier was het wachten op.raar he,het verbaast mij niet,doch schokkeert mij wel. in een woord walgelijk!!!! dit is propaganda van een ongelooflijk achterbaks en faut niveau.
die rasmongolen van het pluche wringen zich in schaamteloze bochten om hun baantje in brussel zeker te stellen.
Beter kan ik het niet verwoorden, dit is zoals ik er ook over denk. Hebben jullie laatst de uitzending op rtl4 gezien met R Oerlemans. Pure propaganda, de mensen de woorden in de mond leggen en proberen met belachelijke vragen waar je geen nee op zal antwoorden de mensen proberen te overtuigen. Echt in scene gezet door de overheid :x . Wat een achterbakse kliek in Den Haag, bah.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

jeroen1944 schreef:Beter kan ik het niet verwoorden, dit is zoals ik er ook over denk. Hebben jullie laatst de uitzending op rtl4 gezien met R Oerlemans. Pure propaganda, de mensen de woorden in de mond leggen en proberen met belachelijke vragen waar je geen nee op zal antwoorden de mensen proberen te overtuigen. Echt in scene gezet door de overheid :x . Wat een achterbakse kliek in Den Haag, bah.
Doe toch niet zo paranoia man, je lijkt Mel Gibson uit 'Conspiracy Theory' wel, die overal een complot van de regering in ziet... Als er een richting van het mediastelsel is waar de regering géén invloed op heeft, dan zijn het wel de commerciële zenders.
En in een politieke discussie is het vrij normaal de tegenstander om proberen te praten dan wel uit te lullen met vragen met steekhoudende argumenten waar weinig aan te ontkennen valt.

Het valt me nu eens te meer op dat het 'nee'-kamp steeds meer terugvalt op argumenten als 'de regering is propagandistisch bezig', 'ze leggen ons de woorden in de mond' en 'de regering controleert alle debatten en discussies'. Jammer, blijkbaar zitten ze zonder goede argumenten...
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja ieder zn eigen mening, toch. Als je de uitzending goed gevolgt hebt kun je toch uit de vragen opmaken dat het in scene is gezet. Op bijna alles zeg je natuurlijk ja. Ben je voor het welzijn van de dieren, en zo nog veel meer. :roll: Zelfs de grootste tegenstanders waren volgens het programma opeens "voor". Raar he!

Wat de advocaat Hiddema zei op het laatst, sloeg de spijker op zn kop, helaas werd ie afgekapt. :|

Jeroen

ps Maakt toch niet meer uit, want Frankrijk stemt toch tegen!! :lol: :lol: :lol:
Maar goed geef jij maar eens een voorbeeld waarom ik JA zou moeten stemmen.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik hoef jou helemaal niet te overtuigen, het gaat mij erom dat ik het zat ben dat zo veel mensen roepen dat het allemaal een complot is van de regering. Dit is gewoon té ver gezocht en slaat werkelijk hélemaal nergens op.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Sbf.Koch schreef:Ik hoef jou helemaal niet te overtuigen, het gaat mij erom dat ik het zat ben dat zo veel mensen roepen dat het allemaal een complot is van de regering. Dit is gewoon té ver gezocht en slaat werkelijk hélemaal nergens op.
hoho, slecht geslapen, heb je het programma dan gezien, met wat andere mensen schreeuwen heb ik helemaal niets te maken. Het gaat mij erom wat IK VAN ALLEEN DIT PROGRAMMA vind!!!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Complot van de regering is het niet al doet de regering naar mijn mening wel veel teveel moeite om mensen te overtuigen dat een ja-stem het beste is. Het doel van een referendum is juist dat mensen dat zelf moeten beoordelen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

KevinP schreef:Complot van de regering is het niet al doet de regering naar mijn mening wel veel teveel moeite om mensen te overtuigen dat een ja-stem het beste is. Het doel van een referendum is juist dat mensen dat zelf moeten beoordelen.
Idd in scene zetten is ook niet hetzelfde als een complot, maar iedereen leest toch wat ie graag wil lezen..
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik heb prima geslapen jeroen, dank je. Waarom vraag je dit? Was imho eem doodnormale reply...
Ik zou zeggen: wees blij dat er überhaupt een referendum is! De regering kan net zo goed niets doen. Ze roepen de steun in van het volk, dat vind ik in dit geval zeer fijn en bijzonder. De regeringen overal ter wereld, dus ook in ons kikkerlandje, nemen altijd beslissingen die zij juist achten, voor dit soort taken bestaan regeringen immers. Altijd slikken we dit, hooguit met een protest-mars achteraf, maar nu de regering onze hulp wél inroept, gaan de mensen roepen dat het een complot is! Wat is daar in vredesnaam het nut van :? De regering had toch ook gewoon kunnen kiezen voor het niet houden van een referendum...? Juist!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Sbf.Koch schreef:De regering had toch ook gewoon kunnen kiezen voor het niet houden van een referendum...? Juist!
Dat hadden ze van mij net zo goed mogen doen :)
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja ik ben ook blij dat er een referendum is, maar als het dan bijna nee is dan moeten ze ineens er vanalles aan laten doen om de mensen JA te laten stemmen. Trouwens ik zie het niet als een complot! Balkenende heeft trouwens gezegt dat hij anders afging in Europa als NL NEE stemt. Tja wat moet ik hier op zeggen. Zielig he!!!!
Plaats reactie