grondwet invloed op verzamelen wo2 ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robbie 23
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 apr 2005, 15:42
Locatie: turnhout

Bericht door robbie 23 »

Ik vind heel die wet grote onzin,met een mes kunnen ze net zo goed een overval doen! net of dat er dan meer overvallen zullen komen {met onklaar gemaakte wapens} in belgie en de rest van de landen is dat toch ook geen probleem?
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Deze grondwet zegt helemaal niets over het gelijkschakelen van andere wetten. Die mogelijkheid is er nu al binnen de huidige regelingen. De keuze is en blijft aan de diverse landen zelf of ze dat willen of niet. Met het vetorecht van ieder land, kan juist door invoering van de grondwet straks, ieder wetsvoorstel door elk willekeurig deelnemend land worden weggestemd.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

er zal toch niets veranderen aan de huidige wet !
jammer maar helaas

groeten, balkenende ( Bak ellende ! )
Gebruikersavatar
MaximusAurelius
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:52

Bericht door MaximusAurelius »

Ik hoop in ieder geval niet dat er iets verandert. Voor de reenactment-bezigheden hebben wij "blank-firing" karabijntjes aangeschaft en daar hebben wij heel wat moeite voor moeten doen. Ik hoor regelmatig Belgen klagen over het feit dat de Nederlandse reenacters zo'n geluk hebben met de Nederlandse wapenwet omdat wij dit soort wapens wel mogen hebben. We hebben zelfs een .30 BMG op vergunning gekregen, maar daar zijn we wel een half jaar mee bezig geweest en we hebben volgens mij iedereen van het ministerie van justitie wel een keer aan de telefoon gehad. De moeite hadden we er graag voor over, dus degenen die hier zo klagen dat ze lang moeten wachten op het verkrijgen van een vergunning voor wapens snap ik niet zo goed.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

De nederlandse wapenwet is mooi geregeld. als men een of meer vuurwapen(s) wil, wordt men lid van de KNSA, om lid te mogen worden moet je een bewijs van goed gedrag hebben. Om een verlof te krijgen, moet je eerst een jaar met een klubwapen schieten. Dan dien de een verzoek in, wordt je nogmaals gecontroleerd, en als alles klopt, heb je je verlof. Ook voor het verzamelen van inerte munitie. lid van een vereniging, bewijs van goed gedrag, en verlof via de politie. Tijd? voor een verlof dus een jaar. Problemen, alleen als je wat op je kerfstok hebt, maar dat is niet de schuld van de wet.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

dutchknive schreef:De nederlandse wapenwet is mooi geregeld. als men een of meer vuurwapen(s) wil, wordt men lid van de KNSA, om lid te mogen worden moet je een bewijs van goed gedrag hebben. Om een verlof te krijgen, moet je eerst een jaar met een klubwapen schieten. Dan dien de een verzoek in, wordt je nogmaals gecontroleerd, en als alles klopt, heb je je verlof. Ook voor het verzamelen van inerte munitie. lid van een vereniging, bewijs van goed gedrag, en verlof via de politie. Tijd? voor een verlof dus een jaar. Problemen, alleen als je wat op je kerfstok hebt, maar dat is niet de schuld van de wet.
Dat is absoluut waar, het kost alleen tijd! Hij die rein van geweten is hoeft niets te vrezen!
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie