Verbod op stiletto en vlindermes

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Verbod op stiletto en vlindermes

Bericht door Roel R. »

verbod op stiletto en vlindermes

DEN HAAG (ANP) - De ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) willen het bezit van stiletto's en vlindermessen verbieden. Ook komen ze met maatregelen om het legale gebruik van wapens aan te pakken. Zo vinden ze dat leden van schietclubs vaker gecontroleerd moeten worden.

Ook moet er een betere registratie komen van wapenvergunningen. Dat hebben betrouwbare bronnen dinsdagavond gezegd. De ministerraad bespreekt de plannen vrijdag.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

'Keiharde maatregelen tegen wapenbezit'
Uitgegeven op 01 juni 2005 om 07:39 uur, bijgewerkt om 08:33

(Novum) - Minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) wil met een pakket 'keiharde' maatregelen het groeiende wapengeweld in Nederland aanpakken. Zo wordt het mogelijk scholen en horecagelegenheden zonder aankondiging te doorzoeken op wapens. Datzelfde geldt voor gebieden als luchthaven Schiphol en een aantal treinperrons. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijk voorstel waar De Telegraaf woensdag over schrijft.


Door de treinperrons en Schiphol aan te wijzen als permanent risicogebied, kunnen reizigers grootschalig gecontroleerd worden op verboden wapenbezit. Daarnaast wil Donner dat er een totaalverbod komt op alle stiletto's, vlindermessen en valmessen. Die zijn nu, in bepaalde afmetingen, nog wel toegestaan.

Schietclubs moeten eveneens aan strengere regels gaan voldoen. Iemand die lid wil worden van een schietclub, moet een verklaring van goed gedrag kunnen tonen. Van mensen die al een wapenvergunning hebben, moet de vergunning sneller kunnen worden ingenomen nadat iemand bijvoorbeeld is veroordeeld. Ook aanwijzingen dat iemand in een crimineelmilieu verkeert, moeten reden genoeg zijn om de wapenvergunning af te nemen.

Donner neemt een groot deel van de maatregelen over van het aanvalsplan van LPF-Kamerlid Joost Eerdmans. Het voorstel wordt naar verwachting vrijdag besproken in de ministerraad.
Bronnen resp. Spits en Nieuws.nl
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Wat een onzin :?

Ze doen overal al zo moeilijk over...
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ik heb een mes dat een halve draai maak dus niet er recht uit komt wat is dat nou sommige zeggen stiletto en sommige diletto?:|
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Beetje heel erg overdreven jah..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Nee ik vind het doodnormaal dat je niet ergens een dump binnen kunt lopen en een stilettotje kopen voor een flutprijs. Die dingen worden ontzettend vaak gebruikt bij overvallen en vechtpartijen, ze zijn bloedlink. Dat er mensen zijn die er wél mee overweg kunnen, is jammer, maar helaas. Aanpakken dat tuig.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ban alle wapens maar van mensen die niets ermee hebben, maar laat verzamelaars aub met rust. Of zullen we alle k98's enz lekker opstoken en een fiets van maken!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ja kan misschien wel kloppen alleen verzamelaars... maar kan een verzamelaar niet overvallen dan? met een K98 of K98 bajo of wat dan ook..
Mehr Sein Als Scheinen!
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Sbf.Koch schreef:Nee ik vind het doodnormaal dat je niet ergens een dump binnen kunt lopen en een stilettotje kopen voor een flutprijs. Die dingen worden ontzettend vaak gebruikt bij overvallen en vechtpartijen, ze zijn bloedlink. Dat er mensen zijn die er wél mee overweg kunnen, is jammer, maar helaas. Aanpakken dat tuig.
Eens.

Ik dacht overigens dat die messen al jaren verboden waren? Is het weer een tijd toegestaan geweest ofzo?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Uitstekende zaak dat men deze rommel verbied. En dat verzamelaars gedupeerd worden is voor mij bijzaak, want veiligheid gaat in dit geval toch echt voor.

Maar volgens mij kunnen serieuze verzamelaars nog echt wel aan hun spullen komen. Misschien kost het wat meer moeite, maar dat heb je er dan toch wel voor over?

We willen Nederland veiliger maken en deze maatregel is er daar één van. Wat een mooi verzamelobject voor de één is, is een moordwapen voor de ander...
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ook komen ze met maatregelen om het legale gebruik van wapens aan te pakken
Er mag al zo weinig, het moet niet nog erger worden. :(
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Tja, het is makkelijk om te zeggen: en de verzamelaars dan?
Verwacht nu toch ook niet dat men speciaal voor verzamelaars de wet anders laat lopen hé...

maarja, ik voel er toch niks voor om messen op zak te hebben...
Hoogstends een boksijzer 8)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik zie het probleem niet waar sommige mensen zich hier druk om maken. Ze willen stiletto's en vlindermessen gaan verbieden. Deze wapens hebben niks met het verzamelen van wo2 materiaal te maken. Het is alleen maar goed dat ze zulke messen verbieden. Wat heeft het voor zin om zulke messen in huis te halen?
Gebruikersavatar
stengun
Lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 12 jan 2005, 17:43
Locatie: N-Limburg
Contacteer:

Bericht door stengun »

om stiletto's en andere messen te verbieden, oke. Maar om verzamelaars erbij te betrekken met wapen met een historische waarde vind ik te ver gaan.
Als we nu eens allemaal een brief naar onze regering schrijven met ONZE meningen. Misschien dat het wat uithaald en dat wij met een gerust hart kunnen blijven verzamelen
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

stengun schreef:om stiletto's en andere messen te verbieden, oke. Maar om verzamelaars erbij te betrekken met wapen met een historische waarde vind ik te ver gaan.
Als we nu eens allemaal een brief naar onze regering schrijven met ONZE meningen. Misschien dat het wat uithaald en dat wij met een gerust hart kunnen blijven verzamelen
Waar worden de verzamelaars bij betrokken dan? Ze willen messen verbieden die in Categorie I vallen en de wapens die voor ons interessant zijn vallen in Categorie IV. Wij hebben hier echt geen last van.

Ja strengere controlle op mensen die een vergunning hebben. Is ook geen probleem vind ik. Als jij een vergunning hebt dan ga je hier echt wel op een goede manier mee om. Je gaat echt geen domme dingen doen die je vergunning kan kosten. Dus voor zo'n controlle heb je dan toch niks te vrezen.
Plaats reactie