Je nieuwste aankoop - Deel 3

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:@Johan: Ik neem aan dat je hier niet mee bedoeld dat mijn Jacket fake zou zijn. Eastmanleather moet zijn etiketten ook ergens van afgekeken hebben. Overigens vind ik het erg mooie jassen, maar ik heb zelf al een B-15D voor de winter. :) ;) En daarnaast vind ik deze B3's ook veeeeels te duur voor replica's. Voor die prijs kun je bijna een orginele krijgen!!! :shock:
Neen, je jas ziet er goed uit..... Maar ik wou alleen aantonen dat je die dingen kunt kopen voor dagelijks gebruik.... en Roughwear was tijdens WO2 een van de duurdere....

Ik heb zelf een Eastman B3 en een Eastman Roughwear A2 voor elke dag...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Bedankt Johan, weet ik ook alweer... :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Stuk PB van iemand uit den bosch
Afbeelding

Wat huishoudelijk spul uit d'n oorlog
Afbeelding


Cover voor lee enfield , (na oorlogse) bandolier ennuh een kaartmap
Afbeelding
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mooie aankopen, allemaal!! :P
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

johan willaert schreef:
SiNiStEr schreef:@Johan: Ik neem aan dat je hier niet mee bedoeld dat mijn Jacket fake zou zijn. Eastmanleather moet zijn etiketten ook ergens van afgekeken hebben. Overigens vind ik het erg mooie jassen, maar ik heb zelf al een B-15D voor de winter. :) ;) En daarnaast vind ik deze B3's ook veeeeels te duur voor replica's. Voor die prijs kun je bijna een orginele krijgen!!! :shock:
Neen, je jas ziet er goed uit..... Maar ik wou alleen aantonen dat je die dingen kunt kopen voor dagelijks gebruik.... en Roughwear was tijdens WO2 een van de duurdere....

Ik heb zelf een Eastman B3 en een Eastman Roughwear A2 voor elke dag...

Johan
Neeh owkay dan is het goed. :P ;) Zat er bij datzelfde type jassen ook nog verschil in kwa prijs toendertijd. Dacht dat het kwa merk verder niet uitmaakte omdat ze toch allemaal aan overheidsrichtlijnen moesten voldoen. Overigens was dit een best grote hap uit mijn buget, daarnaast heb ik ook nog een klein deeltje van een verzameling opgekocht van iemand die er mee kapte. Daar zat voor in verhouding heel weinig geld in:

- 2 Engelse veldflessen zonder geraamte om hem aan de rest van de uitrusting te bevestigen. Een RAF-blauw, een ARMY-groen.
- Een houten plankje met daarop een Duitse oorkonde. Dit plankje heeft onder een tafel gespijkerd gezeten en moest laten zien dat de genoemde personen deze tafel samen hadden gekocht en dat hij dus na de oorlog van hun was.
- Een Duitse 3,7 cm. PAK huls uit '36 met vooroorlogse adelaar en WaA-stempel.
- Een bulgaarse helm van uit/voor de oorlog(bondgenoten van de Duitsers)
- Een Engels jasje gestempeld '37, iets van Homeguard ofzow, zal ik nog wel een keer foto's van posten.
- 2 Duitse stafkaarten van mijn woonplaats en omstreek uit '41
- Een Nederlandse gasmaskerbus met initialen JB erop en met gasmasker en bruin stoffen schoudertasje waar het gasmasker ook in gedragen kon worden uit '37
- Een stapel van ongeveer 10 Nederlandse oorlogskranten
- Een map met daarin verschillende stukken veldpost, propaganda en bekenmakingen van de Duitsers.
- Een Duitse(of Oostenrijkse) ik-dacht M36 veldpet. Gemaakt door LITTO-KAPPE uit WIEN met daar voorop een Duitse Wehrmacht capbadge en als je de binnenrand omslaat staan er met potlood nog vaag 2 SS-runen met daarachter iets wat ik alleen met daglicht lezen kan dus dat post ik later nog wel en aan de andere kant in de binnenrand de naam Friz ofzow. Deze cap is gevonden door de vorige eigenaar in een Dumpshop in Tjechie zo'n 10 jaar terug.

Al met al een erg leuke aankoop voor weinig geld, waar ik dan ook erg blij mee ben. :D :cheer:

(P.S. Cain, PB verstuurd)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Wow dat is aardig wat :D
Nice!!! :P
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thnx :D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jah ben benieuwd naar foto :) 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jah foto's maak ik volgende week, zit nu ff achter m'n vaders PC, volgende week heb ik mijn eigen weer, dan zal ik even wat foto's maken en uploaden van het spul.(morgen, overmorgen en zondag ben ik weg dus dan kan het ook niet.) :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ok :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik weet niet waar dit anders moet, dus ik post het maar hier:

Originele (post)kaart die werd meegegeven aan de Bevrijders van Groningen in April 1945 als aandenken aan de stad. Zeldzaam. :D
(Ik heb hier in ieder geval nog geen tweede van gezien in prive-bezit!)
Wie er nog een te koop heeft of weet, dan hoor ik het heel graag! :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mooi bjorn!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Zeer mooi allemaal!!! (y)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Voor m'n US Tanker:
SW-141 Push to Talk Switch
T-30 Throat Mic

Nu alleen nog R-14 headphones
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Foto? :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten