Directeur Oorlog en Verzetsmuseum Overloon ontslagen!

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

als je dat zou willen doen maj cain!!! graag :)
eindelijk iemand baas die er wel iets van weet!!!

zou ik misschien dan ook een kleine functie mogen innemen??? :P
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Voor zover de afspraken bekend zijn, gaat de gehele verzameling uit Zwijndrecht over naar Overloon. Geruchten zijn er altijd, maar zolang daar niets over bekend wordt gemaakt zou ik daar niet over willen speculeren.

Wat de reden van zijn vertrek is, is ook alleen maar speculatief, maar ik denk niet dat het iets is wat met het beleid te maken heeft. Je kan nl juridisch iemand niet op deze wijze ontslaan vanwege onenigheid over het uit te voeren beleid. Daar zal geen rechter direct mee akkoord gaan. Een dergleijke zaak komt dusdanig voor de rechter dat de reden allang bekend zou zijn. Ik denk dat hier iets heel anders speelt, dat wellicht helemaal niet zozeer met het museum zelf te maken heeft.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Wilco Vermeer schreef:Voor zover de afspraken bekend zijn, gaat de gehele verzameling uit Zwijndrecht over naar Overloon. Geruchten zijn er altijd, maar zolang daar niets over bekend wordt gemaakt zou ik daar niet over willen speculeren.
Behalve dat grote amfibie voertuig wat ook in Zwijndrecht staat, dat willen ze niet hebben in Overloon, maar dat ding valt ook niet te verplaatsen over de weg.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Waar staat dat? Ik heb nergens iets hierover gelezen, alleen maar dat de gehele collectie van Zwijndrecht in bruikleen naar Overloon gaat. Het gaat ook niet in eigendom over naar Overloon.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik ben in dat museum geweest! Echt een prachtig museum met mooie opstellingen! Dat grote voertuig is idd erg groot, je hebt er minimaal een tweebaans weg voor nodig :lol:

Maar snap niet dat ze dat allemaal willen verplaatsen, Overloon is daar nooit groot genoeg voor, ik vind Overloon maar een prutsmuseum, als ze die roestbakken die buiten staan is gaan opknappen ofzo.

Misschien heeft die directeur wel gesjoemeld met dingen? Origineel verkocht voor Repro, geld achter gehouden, enz..
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Wilco Vermeer schreef:Waar staat dat? Ik heb nergens iets hierover gelezen, alleen maar dat de gehele collectie van Zwijndrecht in bruikleen naar Overloon gaat. Het gaat ook niet in eigendom over naar Overloon.
Ben een week voor het sluiten nog in Zwijndrecht geweest en toen vertelde men het me. Het leger gaat alle voertuigen naar Overloon brengen (dit als oefening). Alleen dat grote amfibievoertuig laat men staan. Die valt gewoonweg niet te verplaatsen zo groot is dat ding. Als je dat over de weg wilt doen, moet je alles slopen, anders kan die er niet langs. Hij is ook in Zwijndrecht gekomen over het water.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Overloon is daar nooit groot genoeg voor
Ze hebben er ook een enorme hal bij gebouwd.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Aha, skylighter. Da's wel een ander verhaal dan hier in deze topic door sommigen werd beweerd nl dat Overloon hem wilde gaan slopen en bijvoorbeeld als entree gebruiken.
Dat kan gewoon niet omdat de Zwijndrecht verzameling niet wordt verkocht of weggegeven, maar in bruikleen gaat naar Overloon.

Bij Overloon wordt momenteel een gigantische hal gebouwd om de gehele verzameling in onder te brengen. Ga maar eens kijken, je wet niet wat je ziet.

Zwijndrecht was een private verzameling en de eigenaar wilde er mee stoppen. Op deze wijze blijft in ieder geval de verzameling toonbaar voor Nederland. En geloof me maar er zijn hele duidleijke afspraken gemaakt met Overloon hoe men en mee om moet gaan.

O ja de directeurs had maar weinig te vertellen hoor. Hij was maar uitvoerder.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Ik ben al 4 of 5 keer in Zwijndrecht geweest. Echt een pracht museum.
Maar Overloon is dat een plaats of een museum. In welke plaats zit het dan.
Ik wou nog graag een paar keer naar die mooie verzameling willen kijken.
Dat amfibie voertuig is inderdaag zeer groot
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Overloon is toch plaats en museum hé? :P
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jah..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Simon schreef:Overloon is toch plaats en museum hé? :P
Nee.
Overloon is de plaats.
Het Nationaal Oorlogs- en verzetsmuseum is de naam.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Net als het Museum in Zwijndrecht het George C. Marshall Museum heet en niet 'Zwijndrecht' ;)
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Okee,

Bedankt dan ga ik over een poosje denk weer een keertje naar overloon

Echt jammer als dat museum in zwijndrecht nu dichtzit. :cry:
Noki
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mar 2005, 11:35
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Noki »

die hal die ze aan het bouwen zijn bestaat ook uit 2 etage's ik denk dat het niet zo mooi wordt als zwijndrecht dat landings vaartuig zaler zeker niet inpassen
Plaats reactie