Krijg je dit weer...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Krijg je dit weer...

Bericht door Jurryt »

....Computer gecrashed
Ik deed de PC netjes aan. Floept hij plotseling uit!!! Dus ik doe hem weer opstarten en hij doet gewoon niets. Uiteindelijk kreeg ik hem aan de praat, windows opnieuw geinstalleerd, maar echt alles kwijt! Enkel wat ik nog kan doen is internetten, wolfenstein 3D spelen en op MSN komen....

Ik baal dus verschrikkelijk
A goed, gisteravond heb ik dus een PC bij elkaar gezet op http://www.tweakers.net en deze is wel verdomd goed. Alleen ik ben daar wel meer dan €900,- aan kwijt. Dus 1 vervloekte grote nadeel is. Ik moet misschien voor enkele maanden mijn verzameling aan de kant zetten om een PC te kunnen kopen :shock: :nocheer: :r

Voor de mensen die er wat verstand van hebben, hier voor ga ik:

Moederbord:
Asus K8N-E Deluxe, nForce 3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Processor:
AMD Athlon 64 3400+ (S754, 2,4GHz, 512KB, Boxed)
Vid.kaart:
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR (AGP, DVI), V9999GT/TD/256
HD:
Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, ATA133, 8MB)
Geheugen:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos, Speed Premium)
Voeding:
OCZ ModStream OCZ52012U, 520W

Donaties zijn gewoon welkom! :(
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dat zijn goede onderdelen, maar meer dan 900 euro is erg duur! Dat kan volgens mij goedkoper, allereerst: recycle wat je hebt, zijn de HDD nog goed bijvoorbeeld, dan hoef je die niet te kopen. ( let wel op het type HDD, ATA 100/133 of SATA ) Kan de videokaart nog goed meekomen, dan kun je er ook voor kiezen die niet nieuw aan te schaffen, want die zijn het duurst! Prijzen vergelijken kan geen kwaad! ;)
Daar is 'ie weer!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Had ik vandaag, start ik me computer op, gaat ie alsmaar achter elkaar resetten, om gek van te worden. Terwijl ik juist iets in moest leveren voor school :| Blijkt achteraf na veel gezeik dat er 10 virussen op staan, dus ik geef één tip, download geen muziek meer :lol:
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Peter schreef:Dat zijn goede onderdelen, maar meer dan 900 euro is erg duur! Dat kan volgens mij goedkoper, allereerst: recycle wat je hebt, zijn de HDD nog goed bijvoorbeeld, dan hoef je die niet te kopen. ( let wel op het type HDD, ATA 100/133 of SATA ) Kan de videokaart nog goed meekomen, dan kun je er ook voor kiezen die niet nieuw aan te schaffen, want die zijn het duurst! Prijzen vergelijken kan geen kwaad! ;)
Kijk, wat ik nog kan gebruiken is mijn HD (Ga ik ook doen) Maar dat is maar 60 GB en zit zomaar vol. Verder gebruik ik mijn netwerk kaart en al die gedoe. Ik vervang moederbord, omdat deze erg uit de tijd is en gewoon zwak is. Mijn vid.kaart omdat ik de nieuwe generatie spellen gewoon niet meer kan spelen. Verder heb ik nog 256MB ram, welke stuk is gegaan en nu een 128 in zit. Dus kan ik ook niet gebruiken. Processor heb ik 1800 dus 3400 is een flinke verbetering en heb ik ook echt nodig. Nieuwe voeding heb ik ook nodig om al dat spul te laten draaien.

Kijk, ik heb het goed samengesteld hoor ;) Als jij even goed weet voor goedkoper, of beter weet voor dezelfde prijs, dan mag jij direct een lijstje voor mij opstellen
Gebruikersavatar
Marss911
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2005, 12:14
Locatie: Kockengen
Contacteer:

Bericht door Marss911 »

Ach zeur niet joh! haha je wil niet weten op wat voor pc ik op het moment zit ... das pas om te huilen... :(
Als student heb je het niet makkelijk...

Pentium III 1 ghz
Geforce 2 MX 400
1024 RAM werkgeheugen
200 gig HD

Maarja, tis maar net waar je je prioriteiten legt.... hehe
In ieder geval, succes met je aankoop!
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik zou gewoon een upgrafde set kopen, en de werkende onderdelen overzetten!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Maj.Cain schreef:Ik zou gewoon een upgrafde set kopen, en de werkende onderdelen overzetten!!
Dat is ook mijn plan ;) Ik heb alleen de onderdelen bijelkaar gezocht die ik nu echt nodig heb,
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Marss911 schreef:Ach zeur niet joh! haha je wil niet weten op wat voor pc ik op het moment zit ... das pas om te huilen... :(
Als student heb je het niet makkelijk...

Pentium III 1 ghz
Geforce 2 MX 400
1024 RAM werkgeheugen
200 gig HD

Maarja, tis maar net waar je je prioriteiten legt.... hehe
In ieder geval, succes met je aankoop!
Hou je ff in man HD ruilen :P
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Jurryt,

Koop nog niet direct een nieuwe pc maar kijk eerst een op http://www.pcarchief.nl en op http://www.pchelper.nl hier helpen ze je compleet gratis en ze kunne echt heel veel.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Gecondoleerd :P wel klote voor je man
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

RoBBy schreef:Jurryt,

Koop nog niet direct een nieuwe pc maar kijk eerst een op http://www.pcarchief.nl en op http://www.pchelper.nl hier helpen ze je compleet gratis en ze kunne echt heel veel.
Robby,
Ik koop ook geen hele nieuwe ;) Kijk, ik weet wat ik doe, dat is het punt niet, ik heb er wel verstand van. Maar als jij een evengoede PC kan bijelkaar stellen voor minder geld of zelfs betere PC voor zelfde prijs, dan mag je dat direct zeggen ;)

@Robby en @relichunter:
Donaties zijn welkom
:P
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nu we het toch over computers hebben, wie wat wat het programma "Webhencer" is? Volgens mij is het grote rotzooi, maar krijg het niet van me computer af.

Afbeelding
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

ik zou toch voor da ati 9800 pro gaan ^^
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Dat is k*t voor je Jurryt. Maar de computer ziet er niet slecht uit zo. Tja ik heb mn verzameling ook 2 maanden moeten vertragen voor een nieuwe computer.... :(

Michiel
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

gilles schreef:ik zou toch voor da ati 9800 pro gaan ^^
Je weet dat de 6800GT veel beter is dan de 9800 pro?

Nogmaals: DONATIES ZIJN WELKOM! :P
Plaats reactie