Dit wil ik nu toch even kwijt

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Dit wil ik nu toch even kwijt

Bericht door arie »

Dit wil ik nu toch even kwijt

Heb hier mee gewacht en nog over getwijfeld maar doe het nu toch
Omdat het mij ontzettend stoort

Na aandringen van 1 van de forum leden heb ik mijn aangemeld als lid van dit forum
De rede dat ik eerst niet wilde deel nemen was het verbeteren in de Nederlandse taal
Wat vaak om onbenullige dingen gaat, omdat men wel begrijpt wat een ander bedoeld
Ik vind ook dat dit soort onzin hier niet thuis hoort, maar dit is mijn meningen
Daar draait het forum toch niet om of wel, en daar is niemand bij gebaat
Ik denk ook dat daar meer mensen voor weg blijven of zelf geen vragen meer beantwoorden

Ga dan naar Wereldoorlog II Forum Index “ Discussiëren”
maar dan denk ik op mijn beurt wat doe je op dit forum
of zoek dan op internet naar een taal forum


Ik hoop niet dat de Moderators dit niet verplaatsen naar Discussiëren omdat dit toch echt bedoelt is voor de verzamelaars

Niemand is perfect :wink:
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Vind ik ook :) Maar als het soms door bijv.gasten in zulke mate onduidelijk wordt geschreven, begrijp ik wel dat iemand er wat van zegt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Waar maak je je druk om. Iedereen maakt fouten,ik heb wel wat beters te doen dan me daar aan te storen.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Om een paar foutjes maak ik me ook niet druk... Ik erger me aan de msn taal van sommige gasten! Je moet soms echt veel moeite doen om hun vragen te begrijpen!

''Ikkuh moetuh eenuh werkstukkie makuh overuh''.... Dat slaat toch nergers op!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ik ben echt giga woordblind (dyslexie) maar probeer zo goed mogelijk te typen en lees het meestal 2 x over

en dan moet het ook goed zijn dan lezen ze maar over die taal fouten heen
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Nee oke, maar er zijn mensen die al beginnen met zeuren als je een komma ofzo vergeet.Beetje overdreven gaat ook om het plezier.Je kan alles wel gaan zitten uitpluizen op fouten.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Mensen maken soms de fout om te typen zoals ze praten. Dat begrijpen andere niet...

Lees je post een keertje door voordat je op reply drukt. Dat doet wonderen.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Nee oke, maar er zijn mensen die al beginnen met zeuren als je een komma ofzo vergeet.Beetje overdreven gaat ook om het plezier.Je kan alles wel gaan zitten uitpluizen op fouten
Achter elke punt moet een spatie! :x

Haha, nee grapje. :P
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

:oops: :P
Aude Audenda
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Kijk, als ik hier ook bedoelt word met "zegden" tegenover Johan, dan vind ik het een beetje flauw. Ik (en ik denk meerderen) hebben nooit gedacht dat zegden ook goed was. Kijk, als je dat plotseling leest dan denk je toch wel een beetje van "O god, wat een blunder!" En dan moet je het gewoon wel even zeggen (Dit keer zat ik er naast trouwens) Maar normaal doe ik het ook niet.

Met MSN taal geef ik iedereen gelijk in dat dat zeer onhandig is. Moet ook gewoon niet gebeuren.
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Kopt msn taal is echt lastig (soms gebeurt het mij nog wel eens :roll: :oops: ) Maar ik ben absoluut niet goed in van "Dat moet met
1 t en dat weer met 2" daar stoor ik me ook niet aan want je weet wel wat ze bedoelen.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Kopt msn taal is echt lastig

bedoel je: klopt msn taal is echt lastig :P

flauw ik weet het
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

sorry :lol: :P ben ik de 2de keer er gewoon over heen gelezen.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Een paar schrijf fouten maakt mij echt niks uit. Kan mij ook gebeuren. Maar die msn taal vind ik maar niks. Zo heb ik me al heel lang af gevraagd wat nou "iig" betekende, dat schijnt dus "In ieder geval" te zijn. Dat soort dingen moet je gewoon vol uit schrijven, dat maakt de tekst een stuk makkelijker te lezen. Kost je maar een paar seconden. :)

Hier nog een stukje tekst, kreeg ik pas geleden in zo'n doorstuur mailtje.

Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Geen znrgeon meer om je slpeutfoen
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 03 jun 2005, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ik zie geen punten in het eerste bericht, dus niet zo overdrijven!
Plaats reactie