Krijg je dit weer...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Jurryt, de PC die je hebt samengesteld is inderdaad niet verkeerd. Maar ik vraag me af of je je beseft dat dit een PC is die je enkel nodig hebt als je een zeer veeleisende gamer bent die alle nieuwste spellen op het hoogste detail & resolutie wilt spelen.

Je moederbord is een prima ding: de Nforce3-chipset is mega-krachtig en ondersteunt alle 64-bit applicaties & hardware met gemak. Socket 754 gaat ook nog wel even mee.Houden zo.

Processor: zelfde verhaal. Krachtpatser, maar... enkel nodig als je écht veel gamed. 3400+ is eigenlijk te veel, zeker als je je bedenkt dat hij ruim €80 duurder is dan de 3000+. Het mooie van processoren is dat je 90% ervan kunt overclocken. Zeer eenvoudig, het enige dat je nodig hebt is een goede koeler (dus niet de stock-koeler) en evt. goede air-flow in je PC (kost niets). Als ik jou was zou ik voor de 3000+ of 3200+ gaan (ik ben zelf een Pentium-fan maar och) en die licht OC'en. Zelfde prestaties, minder geld.

Geheugen: Ook dit geheugen is alleen nodig bij gamen en zware applicaties. Ik zou gewoon voor 2x512 mb pc3200 standaard gaan (bv Kingston Value-Ram) A-merk, super prestaties maar wel goedkoper.

De videokaart....echt onnodig. 256mb i.p.v. 128mb is gewoon klinkklare b*llshit, een verkoop-truc. Pas als je op de allerhoogste resolutie's zware spellen gaat spelen, zie je misschien, en dan maximaal, 5-10% 'gladdere' graphics. Ik zou gewoon voor een 6800 of 6800gt gaan met 128mb, die krengen kunnen momenteel álles met gemak aan (heb ervaring) en ook deze kaarten zijn meestal softwarematig over te clocken van bv een 6800le naar een 6800gt.
Trap er niet in en koop deze kaart niet. Het is een beest, absoluut, maar voor minder geld heb je een even goeie kaart.
Gebruikersavatar
pieter_pba
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 mar 2005, 19:31
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door pieter_pba »

Skylighter schreef:Nu we het toch over computers hebben, wie wat wat het programma "Webhencer" is? Volgens mij is het grote rotzooi, maar krijg het niet van me computer af.
Skylighter, hoe je Webhancer kan verwijderen, staat hier: http://www.spyany.com/program/article_s ... ancer.html.
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Koch,

Bedankt voor je tip. Ik moet je laten weten dat ik een die hard gamer ben en dat ik echt de nieuwe gen games wil spelen ;) Zoals Gothic 3, De nieuwe Morrowind etc. Ik weet dat 3400+ echt veel is, maar dan kan je ook even mee.

Geheugen:
Heb jij dan de kosten van de geheugen die je daar noemt? En waar die (online) te vinden zijn?

Vid kaart:
Ik ga voor de 6800GT, Als je de kosten hebt van een 128 mb ram, laat mij dat dan even weten. Ik kan nu niet op tweakers.com kijk want ik moet nu echt weg!
Gebruikersavatar
MaximusAurelius
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:52

Bericht door MaximusAurelius »

Ziet er inderdaad goed uit, alleen zou ik een SATA harde schijf nemen. Je moederbord is er al voor uitgerust en het kost niks (misschien 5 euro) meer.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Oke, zal ik doen. Wat houd SATA nu precies in?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Sorry voor de dubbel post, maar koch:

"Ik zou gewoon voor een 6800 of 6800gt gaan met 128mb, die krengen kunnen momenteel álles met gemak aan (heb ervaring) en ook deze kaarten zijn meestal softwarematig over te clocken van bv een 6800le naar een 6800gt. "

Als ik een 6800 LE koop, en ik ga hem overclocken naar een 6800GT of ultra, leid dit tot beschadiging van de videokaart? Of langzamer etc, of oververhit?

Kan dit zonder problemen?
Gebruikersavatar
MaximusAurelius
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:52

Bericht door MaximusAurelius »

Serial ATA heeft twee voordelen t.o.v. een een IDE ATA harde schijf. De SATA is iets sneller (kan een burstsnelheid halen van 150 mb/s tegenover 133mb/s), hoewel je dat bij gewoon gebruik amper of niet merkt. Belangrijker is dat de SATA, en dit is een groot voordeel naar mijn mening, een veel kleinere kabel heeft. Hierdoor is er een veel betere luchtstroom in je kast, waardoor er veel minder koeling nodig is en dus je computer meestal minder herrie maakt. Voor die €4,- (bij een 200 GB maxtor 10) zou ik dit altijd doen.

Je videokaart is natuurlijk een goede keuze, maar dat is ook wel afhankelijk van je budget. Zelf heb ik een Radeon 9800Pro 128 MB en dat is een superkaart voor weinig geld. Ik geloof alleen dat er vrij moeilijk aan te komen is, op die van mij zat een levertijd van 2 maanden (ongeveer een jaar geleden).
Ik weet niet of je Tomshardware kent, maar dat is een geweldige site voor reviews en dergelijke. Kijk voor je videokaart maar eens op:
http://graphics.tomshardware.com/graphi ... ts-02.html

Heb je gekozen voor een "Newcastle" of een "Clawhammer" 3400+?
Ik heb namelijk begrepen dat de halvering in cachesnelheid voor deAMD effectief weinig opbrengt en dus niet echt z'n geld waard is (iets van €25-€30 duurder volgens mij), maar dit zou je nog eens op kunnen zoeken.
Laatst gewijzigd door MaximusAurelius op 02 jun 2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

AMD Athlon 64 3400+ (S754, 2,4GHz, 512KB, Boxed) € 185,-
Asus K8N-E Deluxe, nForce 3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 81,21
Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) € 93,85
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2) € 115,-
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) € 77,90
Club3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3 € 343,50

---------------------------------

Asus Radeon X850 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI), AX850XT/HTVD/256 € 437,12
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (Corsair VS1GBKIT400) € 89,-
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) € 77,90
AMD Athlon 64 3400+ (S754, 2,4GHz, 512KB, Boxed) € 185,-
Gigabyte GA-K8NE, nForce4 (Sound, LAN, SATA) € 72,59

------------

2 keuzes, ik ga voor de 2de. Is niet eens zo duur en alles is goed. Ik ga niet voor de s939 omdat ik niet vna plan ben om mijn PC nog eens te upgraden. A goed, Ik ga denk ik voor de 2de.
Volgende maand heb ik dan de volgende items gekocht:

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (Corsair VS1GBKIT400) € 89,-
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) € 77,90
AMD Athlon 64 3400+ (S754, 2,4GHz, 512KB, Boxed) € 185,-
Gigabyte GA-K8NE, nForce4 (Sound, LAN, SATA) € 72,59

Daarna moet ik 2/3 maanden lang werken voor de vid kaart..... Mjeetje, 4 maanden sparen in totaal, 4 maanden WO2 aan de kant leggen.
A goed. Goede keuze?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Prijzen vergelijken voordat je koopt helpt goed! Een relatief goedkope PC- boer is Alternate, goede onderdelen voor scherpe prijzen! Succes met het bouwen van je monster! ;)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Je kunt je geld dan beter investeren in militaria :lol:

Over een jaar is je nieuwe computer namelijk niks meer waard :lol:

Dus geen nieuwe pc, wel nieuwe militaria 8)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Stravers schreef:Je kunt je geld dan beter investeren in militaria :lol:

Over een jaar is je nieuwe computer namelijk niks meer waard :lol:

Dus geen nieuwe pc, wel nieuwe militaria 8)
Met jou had ik al een hartig woordje gesproken over MSN :P

Kijk, dit gaat mij of 2 of 3 of 4 maanden duren om geld bij elkaar te zoeken, dus ben benieuwd. Over 2 weken kan ik de processor en de moederbord kopen, volgende maand de voeding en geheugen. In principe heb ik dan al de grondleggers gekocht. Daarna word het sparen voor de vid.kaart Zodra ik die heb gekocht kan ik vrijwel direct daarna ook nog de HD erbij kopen. Mijn moeder wilde evt. wel bijdragen voor een nieuwe bak.

Dus komt allemaal goed, alleen ik ben veel geld kwijt :D

In totaal ben ik dit bedrag kwijt, ZONDER bak:
€955,46 excl. verzendkosten (Wat ook wel 50+ zal bedragen)

Dan heb je ook wel wat :shock:
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Jurryt schreef:
Stravers schreef:Je kunt je geld dan beter investeren in militaria :lol:

Over een jaar is je nieuwe computer namelijk niks meer waard :lol:

Dus geen nieuwe pc, wel nieuwe militaria 8)
Met jou had ik al een hartig woordje gesproken over MSN :P

Kijk, dit gaat mij of 2 of 3 of 4 maanden duren om geld bij elkaar te zoeken, dus ben benieuwd. Over 2 weken kan ik de processor en de moederbord kopen, volgende maand de voeding en geheugen. In principe heb ik dan al de grondleggers gekocht. Daarna word het sparen voor de vid.kaart Zodra ik die heb gekocht kan ik vrijwel direct daarna ook nog de HD erbij kopen. Mijn moeder wilde evt. wel bijdragen voor een nieuwe bak.

Dus komt allemaal goed, alleen ik ben veel geld kwijt :D

In totaal ben ik dit bedrag kwijt, ZONDER bak:
€955,46 excl. verzendkosten (Wat ook wel 50+ zal bedragen)

Dan heb je ook wel wat :shock:
Als je daarvoor een beest van een PC kan kopen.... ikzelf werk met een AMD XP 2100 processor, 160 G HDD, 1G DDR werkgeheugen, Geforce 4 Ti 4800 128 MB en een DVD-brander. Niet het nieuwste maar werkt nog prima! Zelf in elkaar gezet en het kostte me 600 Euro. Ik ga op PC-gebied nooit voor cutting edge, en loop daarom ook altijd een generatie achter. Mijn games ( Mohaa, COD ) draaien goed, en foto's bewerken ( wat ik zelden doe ) gaat ook prima! Ik geef ook liever geld uit aan militaria dan aan m,n PC. Pas als ik écht niet meer mee kan komen met de nieuwe software verbouw ik het weer. Als m,n PC kapot gaat, repareer ik het gewoon met onderdelen die ik nog heb, zo heb ik nog een extra moederbord liggen met processor ( Asus met AMD 2100+koeler ), afkomstig uit een upgrade project. Ik verbouw PC als bijverdienste en bewaar de onderdelen, op die manier kon ik van de onderdelen een PC bouwen die ik aan een goede vriendin van me gegeven heb, een AMD 1800 PC waar ze tot op de dag van vandaag veel plezier mee heeft!
Daar is 'ie weer!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

tja, ik berijd mijzelf al voor op de nieuwe gen games. Zoals Gothic 3, de nieuwe morrowind etc. Ook wil ik boiling point goed laten draaien, zelfde geld voor STALKER. Met de PC die ik nu heb kan ik deze games niet draaien, HL 2 op very low quality dan en lage FPS. Dus een rede des te meer om mijn PC up te graden.

A goed, zoals gezegd kan ik de moederbord, processor, voeding en geheugen binnen 6 weken kopen. Daarna kijk ik nog welke vid.kaart ik neem. Aangezien de X850XT 256 wel erg bruut is. En of het werkelijk 100 euro meer waard is dan bijv. de x800xt. (Die je tevens ook kan overclocken (indien nodig) naar een x850XT)

Dus dat is afwachten.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hoi Jurryt,

Antwoord op je vragen:

Geheugen: http://www1.alternate.nl/cgi-bin/info/s ... tnr=i9id25

Videokaart:
Voor het geld van een 6800gt in een normale winkel kun je bij Alternate de 6800ultra kopen, een bakbeest van jewelste dat letterlijk álles aankan zonder moeite:
http://www1.alternate.nl/cgi-bin/info/s ... tnr=jaxy53

De 6800gt, maar dan goedkoper:
http://www1.alternate.nl/cgi-bin/info/s ... tnr=jaxl02

Kijk voor alle videokaarten hier, hier staan ook alle LE/TDH versies:
http://www.alternate.nl
Dan Grafische kaarten
PCI-E
NVIDIA

Over het overclocken: Je doet dit software-matig. Je zult er wel een nieuwe koeler bij moeten kopen (mits het OC'en lukt, ik kan je wel helpen op msn desnoods, stap voor stap) maar die zijn maar rond de 25€ terwijl je meer da 200€ uitspaart met zo'n kaart. Het mooie van de 6800le is namelijk dat het precies dezelfde chipset is als de andere 6800 (TD, GT en ULTRA) maar is teruggeclockt omdat hij niet 100% door de eerste test heenkwam. Met een betere koeling heb je alsnog 85% kans dat het wél lukt. Je kunt dan het beste een kaart van XFX nemen (6800le of 6800td). Als je vragen hebt, hoor ik het wel!
Plaats reactie