was muntje Ge. Goring

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
rotsvast
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2005, 16:28
Locatie: Hilversum
Contacteer:

was muntje Ge. Goring

Bericht door rotsvast »

Beste Lezers,

Ik ben in het bezit van een "was muntje" van gen. Goring.
Volgens anderen zou dit een was muntje kunnen zijn.
Bij het afgeven van het uniform (of deel hiervan) kreeg de officier een muntje met een nummer. Het andere muntje bleef bij het uniform zodat men later wie wie wat had afgegeven act.

een foto van het muntje is te vinden op http://home.onzepagina.net/list.cgi 2e blz. Als het zoeken niet lukt wil ik hem graag mail aan wie hem zin wil.... Mijn vraag wat weten jullie hiervan en zijn er andere muntjes bekent.?

onderstaande info heb ik tot nu toe gekregen:

erg leuk..... Ik probeer iets te achterhalen op het het Internet maar kan er nog steeds niets over vinden. Ben wel erg blij met de info tot nu toe. Ik heb het nu al ruim 1 jaar in bezit en nu pas heb ik enige duidelijkheid.


k98b «X» «M» 2005-06-01 11:36:16

Nee, dees munten zijn niet eigenaar gebonden. Deze munt ging meen ik in het jasje (mee de was in) en de soldaat kreeg het 2e exemplaar. Als ie zijn jasje kwam ophalen gaf ie dus deze munt af en konden ze zo zien welk jasje het was. Echter is dit een Hermanm goring muntje, dus misschien zijn deze wel persoonsgebonden. Lees ook ff de info bij dit stukje! «URL»


rotsvast «X» «M» 2005-05-31 23:19:52

begrijp ik nu goed dat ik met veel speurwerk mogelijk de eigenaar kan achterhalen....?


k98b «X» «M» 2005-05-31 23:10:50

Hoorde het ook al van Egon. Hij is schijnbaar verkocht :S Zal binnenkort nog eens goed zoeken!


rotsvast «X» «M» 2005-05-31 23:05:18

Top bedankt voor deze info... Klinkt leuk. Zit al flink op deze pagina te zoeken maar kan het ss muntje nog niet vinden... Kun je me nog een beetje op weg helpen. Nogmaals bedankt


k98b «X» «M» 2005-05-31 18:53:18

Boh mooie vondst! Is een wasmunt. Zie «URL» Daar staat er een van de ss. Als het jasje de was in moest kon men aan deze penning de eigenaar terug vinden.


Egon «X» «M» 2005-05-31 18:47:20

Een transfertje denk ik... :)


rotsvast «X» «M» 2005-05-31 18:40:02

Dat had ik me ook al voor gesteld maar zou niet kunnen bedenken waar het zou zitten. Het is onderdaad het merk van de kleding..... Maar waar heeft dit cointje dan gezeten aan de kist met kleding? volgens mij niet direct aan het uniform. En waarom is van de 8 een 1 gemaakt. Maar daar zullen we natuurlijk nooit achterkomen.


Egon «X» «M» 2005-05-31 18:35:03

Lijkt me een kledingtag van de Luftwaffe (Hermann Göring Divisie?).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ok, omdat niemand iets te zeggen had...

Persoonlijk zou ik deze nooit aanraken, ik vind het gewoon raar dat je ze vroeger nooit zag, en ze nu plots overal opduiken. En dan zijn zijn het niet gewone wh plaatsjes, het zijn allemaal plaatsjes van elite regimenten, meestal ss, maar zoals hier HG. Wat ik ook raar vind bij de jouwe is dat de 1 duidelijk in een 8 veranderd is...
Ook nog eens vragen, uit welk metaal het plaatje vervaardigt is...
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

idd, koop beter een gewoon plaatje van een jasje... het is heus niet moeilijk om zoiets na te maken hoor, een maand de grond in wat op stampel en kappen en je verkrijgt zoiets :wink:
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Een foto van de achterkant zou misschien wat ophelderen...
rotsvast
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2005, 16:28
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door rotsvast »

Beste Giel,

Op de achterkant staat niets. De rand heeft de zelfde versiering maar verder niets. Het metaal ( heb erg geen verstand van) lijkt op zink of allum. Heel licht en lijkt te breken ipv te buigen. Ik begrijp het verhaal over namaken niet geheel en waarom jij het niet zou willen aanraken.

Klopt het verhaal over het wasmuntje? kun jij dit bevestigen.

Je verteld ook dat deze muntjes overal opduiken, ik kan er op internet niets over vinden. Heb jij wellicht tips voor me. Googele zonder ene duidelijke omschrijving is ook erg moeilijk.

Ik heb gewoon een leuke vondst gedaan en wil graag weten wat het is, ben niet op verkopen of iets dergelijks uit.


Alvast bedankt weer voor een reactie.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

rotsvast schreef:Beste Giel,

Op de achterkant staat niets. De rand heeft de zelfde versiering maar verder niets. Het metaal ( heb erg geen verstand van) lijkt op zink of allum. Heel licht en lijkt te breken ipv te buigen. Ik begrijp het verhaal over namaken niet geheel en waarom jij het niet zou willen aanraken.

Klopt het verhaal over het wasmuntje? kun jij dit bevestigen.

Je verteld ook dat deze muntjes overal opduiken, ik kan er op internet niets over vinden. Heb jij wellicht tips voor me. Googele zonder ene duidelijke omschrijving is ook erg moeilijk.

Ik heb gewoon een leuke vondst gedaan en wil graag weten wat het is, ben niet op verkopen of iets dergelijks uit.



Alvast bedankt weer voor een reactie.
Er zijn al vaker replica spullen opgegraven hoor... zelfs SS-ringen replica...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Niet aanraken :x dat slaat ook weer op ei. Zo groot is de kans dat je een neppe opgraafd niet hoor.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Jongens toch jongens toch...
Persoonlijk geloof ik niet (meer) in verhaaltjes, ik beoordeel het stuk op zich. Ik heb geen uitspraak gedaan over dat dit een kopie item is, maar ik wou alleen zeggen wat ik dacht omdat deze topic naar beneden schoot en misschien (zo te zien niet) het nog interessant kon worden.
En als dit voor jou op een ei slaat, waarom zouden we dan nog verder discussiëren?
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Dit is toch niet het discussie onderdeel? Die beste man wil gewoon graag weten wat ie nu precies heeft.

Hij komt van een andere pagina af, waar hij een goede reputatie heeft dus het verhaaltje zal zeker kloppen. Een serieus iemand zorgt nie dat zijn reputatie zo naar de knoppen gaat!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Wat is dit dan? Een kijk en aanschouw onderdeel? :roll:
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ja. Hij vraagt toch niet is dit nep of echt. Hij wil gewoon weten wat het precies is...
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

k98s schreef:Ja. Hij vraagt toch niet is dit nep of echt. Hij wil gewoon weten wat het precies is...
Misschien een Duitse flippo?
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Giel schreef:
k98s schreef:Ja. Hij vraagt toch niet is dit nep of echt. Hij wil gewoon weten wat het precies is...
Misschien een Duitse flippo?
Gagagagaga, wel raar dat ze van die 8 een 1 hebben gemaakt.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

FELIX schreef:
Giel schreef:
k98s schreef:Ja. Hij vraagt toch niet is dit nep of echt. Hij wil gewoon weten wat het precies is...
Misschien een Duitse flippo?
Gagagagaga, wel raar dat ze van die 8 een 1 hebben gemaakt.
Hallo Felix,

Misschien er je even aan herrineren dat dit stuk niet mag beoordeeld worden, je mag alleen raden wat het is. :wink:
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Lol, lezen is moeilijk. Ik zeg dat ie vraagt wat het is en niet of het echt of nep is. Dus raad gerust.
Plaats reactie