was muntje Ge. Goring

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Giel schreef:
FELIX schreef:
Giel schreef: Misschien een Duitse flippo?
Gagagagaga, wel raar dat ze van die 8 een 1 hebben gemaakt.
Hallo Felix,

Misschien er je even aan herrineren dat dit stuk niet mag beoordeeld worden, je mag alleen raden wat het is. :wink:
Oeps, misschien is het wel een reichsmark die flink bewerkt is hahaha. :lol:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Of een duitse helm plat gereden... Wie weet...
rotsvast
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2005, 16:28
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door rotsvast »

Tjonge wat een gedoe zeg......

Ben wel blij te lezen dat enkele wel mijn vraag begrijpen.
Nogmaals ik heb iets gevonden waarvan het blijkt dat het iets apparts is.

Of het echt is of niet is voor mij niet van belang.
(even voor wie het weten wil) Aan de rand van de hei in Hilversum vlak naast het vliegveld wat door de duitsers was bezet heb ik deze munt gevonden. Er werden toen huizen gebouwd en in een bouwput min. 1 meter onder het maaiveld heb ik de emunt gevonden. Inmiddels staan er al huizen dus kan neit meer verder zoeken. Lijkt me sterk dat iemand die daar begraven heeft. Maar enkel al het idee dat mensen denken dat het een vervalsing is geeft mij te denken dat het iets bijzonders moet zijn.

Des te meer mijn nieuwschierigheid naar wat het is. Klopt het verhaal over de wasmunt? Was het dan enkel voor officieren zijn er andere munten bekent. Waar kan ik iets over deze munten vinden. En natuurlijk waarom is het cijfer veranderd maar daar zullen we denk ik nooit achter komen.


Alvast bedankt voor hen die mij wel serieus nemen.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

dan moet je eens uitzoeken welke lw divisies er zaten want ik denk niet dat er in belgie en nederland veel herman göring div. zaten, die zaten meestal in afrika enz... ik denk ook dat dit geen echte is, maar ik wil toch wel weten welke div. er daar zat hoor...
k98s:Of een duitse helm plat gereden... Wie weet...
wat voor iemand ben jij, eerst verdedig je hem en daarna begin je er zelf mee te lachen...pfff :roll:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

sander vw schreef:dan moet je eens uitzoeken welke lw divisies er zaten want ik denk niet dat er in belgie en nederland veel herman göring div. zaten, die zaten meestal in afrika enz... ik denk ook dat dit geen echte is, maar ik wil toch wel weten welke div. er daar zat hoor...
In de omgeving van Hilversum (Amesrfoort e.d.) zaten in oktober 1944 verschillende (opleidings)onderdelen van de Hermann Göring Division (of Regiment?).

Zie bijvoorbeeld hier: http://www.ww2.dk/ground/goering/ersrgt.htm
Er zal wel meer informatie te vinden zijn op die site...en eventueel op google.

Ik heb geen idee van echtheid en nut van dit voorwerp, maar qua verhaal is het zeer aannemelijk. Interessante vondst.
rotsvast
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2005, 16:28
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door rotsvast »

Ik heb wat zaken gevonden die hopelijk helpen.
Ik wordt gek over dat gezeur over vals, iet echt ect. Ik wil gewoon graag weten wat dit is !!!!!! Ik ben niet zo thuis in al die onderdelen van het leger dus vandaar dat ik jullie om raad kwam vragen....

Their commander was Felix Steiner and it was based in Hilversum, The Netherlands. maar denk dat dit SS is.

"Fallschirm-Panzer-Ersatz- und Ausbildungs-Regiment 1 Hermann Göring"
Deze zouden hier ook geweest zijn.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

rotsvast schreef:Ik heb wat zaken gevonden die hopelijk helpen.
Ik wordt gek over dat gezeur over vals, iet echt ect. Ik wil gewoon graag weten wat dit is !!!!!! Ik ben niet zo thuis in al die onderdelen van het leger dus vandaar dat ik jullie om raad kwam vragen....

Their commander was Felix Steiner and it was based in Hilversum, The Netherlands. maar denk dat dit SS is.

"Fallschirm-Panzer-Ersatz- und Ausbildungs-Regiment 1 Hermann Göring"
Deze zouden hier ook geweest zijn.
Ik ben jou gezeur ook een beetje zat omdat ik NIET vernoemd heb dat dit fake was :!:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

rotsvast schreef:"Fallschirm-Panzer-Ersatz- und Ausbildungs-Regiment 1 Hermann Göring"
Deze zouden hier ook geweest zijn.
Ik betwijfel het. Als ik de door mij genoemde link juist interpreteer is het Fallschirm-Panzer-Ersatz- und Ausbildungs-Regiment 1 Hermann Göring uit het Fallschirm-Panzer-Ersatz- und Ausbildungs-Regiment Hermann Göring onstaan aan het oostfront.
Het overblijfsel van het Fallschirm-Panzer-Ersatz- und Ausbildungs-Regiment Hermann Göring dat in Nederland bleef kreeg de naam Fallschirm-Jäger-Regiment 31.

Er staat echter nergens vermeld dat het Ersatz- und Ausbildungs-Regiment 1 ook in Nederland zou verbleven hebben.

Of gebruik je een andere bron?
rotsvast
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2005, 16:28
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door rotsvast »

Beste Giel,

Dit bericht was/is ook niet aan jou bedoeld.

Zoals al eerder geschreven ik heb iets gevonden en wil gewoon weten wat het is. Op mijn normale forum hadden enkele sugesties en hoopte hier de experts te vinden die mij uitsluitsel konden geven.

Jammer dat het zo gaat.

Dus stel dat ze hier ook zaten...... wat zou het muntje dan geweest kunnen zijn.

Ik heb op google gezocht op Goring en Hilversum. Zodoende ben ik op de info gekomen. Natuurlijk had ik dat al lang kunnen doen maar daar komt ik er niet achter wat het muntje zou kunnen zijn.

Ik hoop nu niet dat de dicussie verder gaat of ze hier nu wel of niet waren maar wat het muntje zou kunne zijn.

Iedereen bedankt weer voor het nemen van de moeite om mij te helpen.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

sander vw schreef:dan moet je eens uitzoeken welke lw divisies er zaten want ik denk niet dat er in belgie en nederland veel herman göring div. zaten, die zaten meestal in afrika enz... ik denk ook dat dit geen echte is, maar ik wil toch wel weten welke div. er daar zat hoor...
k98s:Of een duitse helm plat gereden... Wie weet...
wat voor iemand ben jij, eerst verdedig je hem en daarna begin je er zelf mee te lachen...pfff :roll:
Wat voor ene ben jij dan wel niet :!: Ik laat juist zien hoe dom en kinderachtig zon reactie is :x .
rotsvast
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2005, 16:28
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door rotsvast »

Hee jongens succes hier verder.....

Ga wel ergens anders op zoek. naar iemand de mij gewoon kan vertellen wat het kan zijn. Wat een gezeur hier. wie de schoen past trekt hem aan..
sorry voor de rest.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

weer iemand weg die een (voor hem) serieuse vraag stelt
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ja dat is wel jammer

weet dan echt niemand wat het is
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Brianlinden schreef:weer iemand weg die een (voor hem) serieuse vraag stelt
jammer
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

http://www.forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7262

Stel hij was echt....Maargoed zullen we afspreken om gewoon iedereen normaal te benaderen. Vooral nieuwe leden krijgen een slechte indruk...

;)
Plaats reactie