V1 onderstel na 60 jaar nog steeds in gebruik

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heb je daar trouwens al in de buurt gezocht?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Zo'n boomstammen kar is niet zo duur hoor...
Zeker niet als je er één 2de hands weet te vinden
dus kan je hem zo mischien tot andere gedachten brengen?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

RelicHunter44 schreef:Heb je daar trouwens al in de buurt gezocht?
Nog niet hij heeft me alleen een aantal locaties aangewezen, we zijn alleen even wezen zoeken op de plek waar hij die lee enfield had weggooid
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Simon schreef:Zo'n boomstammen kar is niet zo duur hoor...
Zeker niet als je er één 2de hands weet te vinden
dus kan je hem zo mischien tot andere gedachten brengen?

Kijk wel even moet eerst een locatie/ museum zien te vinden die de kar willen restaureren en opknappen
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

leuk op zoiets nog te vinden, ik denk dat je er iets heel mooi me kan maken hoor! maar je zal wel lang bezig zijn, toch ik hoop datdie snel de jouwe is!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hoe is die boer eigenlijk aan dat onderstel gekomen? Heeft die hier uit de omgeving? Of heeft hij die pas jaren na de oorlog ergens op de kop getikt?
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Nico Roelofs schreef:Hoe is die boer eigenlijk aan dat onderstel gekomen? Heeft die hier uit de omgeving? Of heeft hij die pas jaren na de oorlog ergens op de kop getikt?
Heeft zijn vader vlak na de oorlog ergens opgehaald, hij was toen een jaar of 16, weet niet meer precies waar vandaan, maar vermoed hier uit de buurt, weet niet precies waar hier V1 locaties waren.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Echt gaaf om zoiets te hebben
Kunje nogwel wat geld voor krijgen hé? niet?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Simon schreef: Maar echt gaaf om zoiets te hebben
Kunje nogwel wat geld voor krijgen hé? niet?
jazeker de v1 behoorde tot de geheime wapens van wo2, als je dat goed schuurt, een likje verf erop, nieuwe banden van een Duits merk :D en hem ergens binnen kan zetten is die tip top in orde en veel geld waard!

Je kan mischien eens op zoek gaan naar waffenambts, ik ben bijna zeker dat er nog te vinden zijn, ik zelf doe het altijd bij kannonendie ergens buiten staan enja, je vind er hoor :wink:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Philip,ABRG schreef:
Nico Roelofs schreef:Hoe is die boer eigenlijk aan dat onderstel gekomen? Heeft die hier uit de omgeving? Of heeft hij die pas jaren na de oorlog ergens op de kop getikt?
Heeft zijn vader vlak na de oorlog ergens opgehaald, hij was toen een jaar of 16, weet niet meer precies waar vandaan, maar vermoed hier uit de buurt, weet niet precies waar hier V1 locaties waren.
In de bossen van Gorssel heeft wel een V1 lokatie gestaan zover ik weet. Maar er zullen nog wel V1 lokaties geweest die dichter bij Arnhem hebben gelegen. Zou me niks verbazen als dat ding van de Veluwe afkomt want dat is een ideale plek om zulke wapens af te vuren en te verbergen.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Er zijn in oosterbeek,wolfheze,arnhem, veluwe verschillende neergekomen, weet er zelfs nog 1 te zitten, maar die ligt mij daar best. ik dacht dat er ook iets bij brummen in de buurt heeft gezeten, maar weet het niet zeker.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Philip,ABRG schreef:Er zijn in oosterbeek,wolfheze,arnhem, veluwe verschillende neergekomen, weet er zelfs nog 1 te zitten, maar die ligt mij daar best. ik dacht dat er ook iets bij brummen in de buurt heeft gezeten, maar weet het niet zeker.
In de achterhoek hebben er een aantal gezeten(V1-lanceerbanen), veel V1 kwamen echter voortijdig(voor Engeland) neer bijv. op de door Philip genoemde plaatsen. Maar je wil toch niet zeggen dat je een complete V1 weet te liggen of wel Philip? Overigens heeft mijn opa ook wel eens verteld dat hij V1's in de oorlog heeft horen overkomen en die woonde in Meddo, een plaatsje bij Winterswijk. Dus vlak over de grens Duitsland/Nederland zullen er ook nog wel een paar gezeten hebben.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ook hier van uit Friesland zijn V1 en later V2 rakketen afgevuurd, eerst op Engeland maar later voornamelijk op Antwerpen :evil: :wink: :lol: .
Ze hadden hier bij het plaatsje Rijs, in het Rijsterbos, een instalatie staan, rakketen werden aagevoerd via het spoor en werden op de stations Herenveen of Sneek op dergelijke onderstellen geladen en per truck naar Rijs vervoerd.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Blijf wel respect tonen voor de doden daar hé mooyman.... :x
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Simon schreef:Blijf wel respect tonen voor de doden daar hé mooyman.... :x
Even de caracters achter de zin lezen Simon :!: .
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie