De Gucht over Balkenende...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

De Gucht over Balkenende...

Bericht door Harro »

Wat een kluns is de Gucht zeg. Hij snapt toch op voorhand dat daar problemen van komen als je dat soort dingen zegt? Zo dom. :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: De Gucht over Balkenende...

Bericht door Peter M »

Harro schreef:Wat een kluns is de Gucht zeg. Hij snapt toch op voorhand dat daar problemen van komen als je dat soort dingen zegt? Zo dom. :roll:
Dom? Voor mij is hij gewoon één van de zovele voorbeelden van de Belgische drama-democratie.

Overigens oordeel ik niet zo snel vanaf een krantenartikel...journalisten verdraaien wel eens feiten...
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Re: De Gucht over Balkenende...

Bericht door Roel R. »

antwerpx schreef:
Harro schreef:Wat een kluns is de Gucht zeg. Hij snapt toch op voorhand dat daar problemen van komen als je dat soort dingen zegt? Zo dom. :roll:
Overigens oordeel ik niet zo snel vanaf een krantenartikel...journalisten verdraaien wel eens feiten...
Zijn uitspraken staan op band :) ,

Hoewel de Harry Potter opmerkingen vaker gemaakt worden en redelijk treffend zijn vind ik het niet gepast voor een vertegenwoordiger van een land om zoiets over een premier van een ander land te zeggen.

Excuses zijn op zijn plaats...
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Aan de andere kant vind ik het dat het wel weer hoog opgepakt wordt allemaal. Alsof er geen belangrijker zaken zijn.

Toen Bush op JPBalkenende stond te wachten zei hij iets van: "Well, where is mr Harry Potter" Niemand die erover viel.

En nu maakt iemand een publiek geheim bekend en is het opeens een drama want de Gucht heeft, hoewel het niet echt handig is, geen woord gelogen
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

gvdbor schreef:Aan de andere kant vind ik het dat het wel weer hoog opgepakt wordt allemaal. Alsof er geen belangrijker zaken zijn.
Toen Bush op JPBalkenende stond te wachten zei hij iets van: "Well, where is mr Harry Potter" Niemand die erover viel.
En nu maakt iemand een publiek geheim bekend en is het opeens een drama want de Gucht heeft, hoewel het niet echt handig is, geen woord gelogen
Zo is het.
Een hoop flauwe kul.
Ironisch genoeg zijn er een hoop Nederlanders die de uitspraken best kunnen genieten ! 8)
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Re: De Gucht over Balkenende...

Bericht door Kilroy »

antwerpx schreef: Dom? Voor mij is hij gewoon één van de zovele voorbeelden van de Belgische drama-democratie.
Overigens oordeel ik niet zo snel vanaf een krantenartikel...journalisten verdraaien wel eens feiten...
Tsja, wie zei hier op dit forum ooit eens dat Vlaanderen steeds de verkeerde politici achternaholt ? :evil:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: De Gucht over Balkenende...

Bericht door Peter M »

Roel R. schreef:Excuses zijn op zijn plaats...
De Gught heeft zijn excuses als schriftelijk aangeboden, maar die bleken op de één of andere manier onvoldoende. Nu wordt de adjunct van onze ambassadeur in Nederland verwacht nogmaals excuses aan te bieden.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik snap al die ophef ook niet. Balkenende lijkt op Harry Potter, nou en? Laat die Belg zeggen wat hij wilt, het is misschien niet 'netjes' maar om dit nou helemaal in het nieuws te brengen? Welnu, er zal wel weer te weinig te melden zijn in de wereld...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De Gucht over Balkenende...

Bericht door Proos »

antwerpx schreef:De Gught heeft zijn excuses als schriftelijk aangeboden, maar die bleken op de één of andere manier onvoldoende. Nu wordt de adjunct van onze ambassadeur in Nederland verwacht nogmaals excuses aan te bieden.
Zojuist journaal van 14.00 uur hoorde ik dat het is opgelost. De zaakgelastigde heeft zich bij de excuses aangesloten en er is nu een punt achter gezet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Sbf.Koch schreef:Ik snap al die ophef ook niet. Balkenende lijkt op Harry Potter, nou en? Laat die Belg zeggen wat hij wilt, het is misschien niet 'netjes' maar om dit nou helemaal in het nieuws te brengen? Welnu, er zal wel weer te weinig te melden zijn in de wereld...
Het gaat er om dat je zoiets gewoon niet doet in de diplomatie,
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Lekker die nieuwszenders. Op RTL5 zeggen ze dat 't tussen beide premiers is uitpraat.

Overigens kan het in de politiek wel eens goed zijn als we wat meer zeggen wat we echt denken, alleen moet het dan niet beledigend worden: zoals in dit geval wel gebeurde.

Ik meen dat Joritsma een keer Chirac ook een eng mannetje had genoemd :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Roel R. schreef:Het gaat er om dat je zoiets gewoon niet doet in de diplomatie,
En dat is het punt. Het is onfatsoenlijk
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Jawel, daar ben ik het ook mee eens, zoals ik ook in mijn post zei. Wat ik bedoel is dat het onzin is zoiets uitgebreid in het nieuws uit te lichten. Als zoiets nou in de Telegraaf komt, ja, ok. Maar op het NOS-Journaal?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nou, als de Nederlandse overheid dit hoog opneemt en op topniveau (ambassadeurs, ministers) een oplossing zoekt lijkt verslaggeving in de journaals mij meer dan logisch
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:
Roel R. schreef:Het gaat er om dat je zoiets gewoon niet doet in de diplomatie,
En dat is het punt. Het is onfatsoenlijk
Ach wat, het ogenblik was heel slecht gekozen.
Balkenende had zonet in eigen land een uppercut gekregen over zijn klunzig optreden n.a.v. de Europese Grondwet.
Een en ander deed er geen goed aan. Spotten met iemands uiterlijk is altijd kwetsend.
Maar ja, De Gucht kennende... :mrgreen:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Plaats reactie