Schrijfopdracht nederlands vwo examen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Schrijfopdracht nederlands vwo examen

Bericht door Arjen »

Hee; heeft er iemand net zoals ik gisteren middag een schrijfopdracht voor het examen op vwo niveau gedaan? En zo ja wat vond jij ervan?
Wat heb je geswchreven?
Enzo.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

?? Ik heb wel nederlands examen gedaan op VWO maar hoezo maak je dit zo laat? Of is het een oefening of iets dergelijks. En je bedoeld waarschijnlijk de samenvatting die het tweede deel vormde van het examen? Zo ja die vond ik goed te doen, was niet zo moeilijk om er precies uit te halen wat belangrijk was. Zaten maar paar klein puntjes in die ik wat vreemd vond maar voor de rest goed te doen.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ik begrijp je ook niet helemaal. Net zoals Tex heb ik ook een samenvatting gemaakt van een tekst uit het NRC, maar dat heb ik al twee weken geleden gedaan. Misschien begrijpen we je wel helemaal verkeerd, maar als je het hebt over de bovenstaande samenvatting, dan kan ik je zeggen dat ik die niet bijzonder lastig vond (net als Tex vond ik ook dat de punten er goed uit vielen te halen), maar dat ik de tekst in het algemeen vrij ingewikkeld vond. Het komt dan ook uit het NRC natuurlijk! :)
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

vond het correctie model een beetje vaag. Onze leraar had gezegd geen voorbeelden noemen in je samenvatting want dan herhaal je dingen die al gezegd zijn. En op het correctie model staan er wel voorbeelden die in je samenvatting moeten zitten, beetje vreemd of ik zit er gewoon naast :)
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Plaats reactie