Prijs van dit item?...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Prijs van dit item?...

Bericht door SiNiStEr »

Ik haat het om dit te moeten vragen, maargoed ik zou toch graag een indicatie hebben daar ik het zelf echt niet weet. Wat is de prijs van deze Luftschutz verbandkist?
Ik ben van plan deze kist eventueel te verkopen omdat ik het geld nodig ga hebben voor een grotere aankoop.

Het is een hele mooie Luftschutz verbandkist in een uitstekende staat. Binnen in de kist zit een lijst met alle items die in de kist hoorden te zitten(volledig leesbaar) en deze zijn allemaal afgevinkt(als teken dat ze bij de controle aanwezig waren).
Deze kist is gevuld in de Pelikan-Apotheke in de Leipziger StraBe 93 te Berlijn en is gedat. 02 Nov. 1940. Naast deze stempels(die staan op dat controleblad) staat er ook nog een stempel op van het bedrijf waar de kist gedurende onbepaalde tijd gehangen heeft namelijk: Vereinigte Laborbedarfs- u. Glaslieferungs G.m.b.H. te Berlijn K. Nr. RL 5-37/23
Vertrieb gemaB [onbekend tekentje] 8 Luftschutzgesatz gene.....(laatste letters voor mij net onleesbaar).
Voor de rest zitten er nog een aantal spullen in de kist namelijk:
- Een driehoekvormige doek welke gebruikt kan worden om een mitella te maken
- Een pakje drukverband
- Een rond metalen blikje met naar eucaliptus ruikende zalf
- Een band om de armslagader af te knellen zodat de hartslag beter te meten is met daarop de beschrijving hoe je deze moet gebruiken.
- Een pakje 'Brandbinde'
- Een wit verbandpakje
- Een rood verbandpakje
Al deze spullen zijn ook nog in een oude doch perfecte staat.
Ik ben zo'n kist nog nooit tegen gekomen en heb het idee dat deze redelijk zeldzaam zijn zeker daar deze uit Berlijn komt. Ik heb echter geen idee enkel idee hoeveel deze waard is en wat ik er voor zou moeten vragen. Please help me out!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(P.S. sorry voor de laatste 2 onduidelijke foto's maar kon ze zogauw niet beter krijgen :( )
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Een kennis van me heeft er pas twee gekocht voor ik geloof 12 euro de stuk. Je komt ze best nog wel eens tegen.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

20-40 euro, met de inhoud.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ca 20

Ik heb denk ik wel interesse, mocht je hem weg willen doen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hmmm, had toch wel iets meer verwacht. Des al niet te min toch bedankt jongens, maar voor zo'n prijs houd ik hem liever. :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zou ik ook doen ;) Vreemd vind ik dat ze zo goedkoop zijn, weinig vraag naar denk ik, terwijl het toch een mooi object is.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jah pcies, maargoed maakt ook niet uit. Vind hem zelf ook wel leuk en houd hem dus gewoon. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Tsja is luftschutz. Daar is niet veel vraag naar. Gewoon gebruiken bij een display, ziet veel leuker uit.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Daar heb ik hem toen ook voor gekocht dus dat komt weer mooi uit. :D ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie