Mein Deutsch kreuz im Gold!

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

kokstok schreef:
Mooyman schreef:Ziet er goed uit Giel 8) , in een betere staat dan de mijne maar dat ben ik dan ook wel van jou als orden verzamelaar gewend :wink: .
Wel is het jammer dat je hier bepaalde stukken voor hebt moeten verkopen, een "sneue" manier van verzamelen, ik mag hopen dat je dit exemplaar niet van de hand doet zodra je weer iets mooier/interessanter ziet :roll: .
Hé Meinmdert hoezo sneue manier iedereen heeft zo toch wel eens iets binnen gehaald? Toch? Eigenlijk is het een hele mooie manier van verzamelen, je koopt een aantal mooie redelijk duure items, geniet en leert er een tijdje van en verkoopt het voor iets wat je normaal gesproken nooit kan betalen. Op die manier leer je veel en uiteindelijk heb je een mooi topstuk.
Giel ga zo door op naar het ritterkreuz!!

groeten René.
Een sneue manier tussen aanhalingstekens Rene, niet iedereen verzameld of behoeft op de zelfde manier te verzamelen.
Ben zelf altijd nog in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik geen items moest verkopen om een nieuwe aanwinst te kunnen bekostigen.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

Mooyman schreef:
kokstok schreef:
Mooyman schreef:Ziet er goed uit Giel 8) , in een betere staat dan de mijne maar dat ben ik dan ook wel van jou als orden verzamelaar gewend :wink: .
Wel is het jammer dat je hier bepaalde stukken voor hebt moeten verkopen, een "sneue" manier van verzamelen, ik mag hopen dat je dit exemplaar niet van de hand doet zodra je weer iets mooier/interessanter ziet :roll: .
Hé Meinmdert hoezo sneue manier iedereen heeft zo toch wel eens iets binnen gehaald? Toch? Eigenlijk is het een hele mooie manier van verzamelen, je koopt een aantal mooie redelijk duure items, geniet en leert er een tijdje van en verkoopt het voor iets wat je normaal gesproken nooit kan betalen. Op die manier leer je veel en uiteindelijk heb je een mooi topstuk.
Giel ga zo door op naar het ritterkreuz!!

groeten René.
Een sneue manier tussen aanhalingstekens Rene, niet iedereen verzameld of behoeft op de zelfde manier te verzamelen.
Ben zelf altijd nog in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik geen items moest verkopen om een nieuwe aanwinst te kunnen bekostigen.
Dat begrijp ik wel niet iedereen verzameld op de zelfde manier maar ik dacht dat jij bij Jan Menger ook wel eens dingen vrij snel wilde inwisselen.

gr. René.
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

kokstok schreef:
Mooyman schreef:
kokstok schreef: Hé Meinmdert hoezo sneue manier iedereen heeft zo toch wel eens iets binnen gehaald? Toch? Eigenlijk is het een hele mooie manier van verzamelen, je koopt een aantal mooie redelijk duure items, geniet en leert er een tijdje van en verkoopt het voor iets wat je normaal gesproken nooit kan betalen. Op die manier leer je veel en uiteindelijk heb je een mooi topstuk.
Giel ga zo door op naar het ritterkreuz!!

groeten René.
Een sneue manier tussen aanhalingstekens Rene, niet iedereen verzameld of behoeft op de zelfde manier te verzamelen.
Ben zelf altijd nog in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik geen items moest verkopen om een nieuwe aanwinst te kunnen bekostigen.
Dat begrijp ik wel niet iedereen verzameld op de zelfde manier maar ik dacht dat jij bij Jan Menger ook wel eens dingen vrij snel wilde inwisselen.

gr. René.

Inderdaad, niet iedereen verzameld op de zelfde manier, heb inderdaad wel eens iets ingeruild maar dat had dan altijd als reden dat ik niet geheel tevreden was over een item, iets wat bij Jan, toen ik in het verleden nog klant bij hem was, nog wel eens voor wou/wil komen :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Mein Deutsch kreuz im Gold!

Bericht door arie »

Giel schreef:Wel, ze is geariveerd vandaag :) Heb er enorm veel voor moeten verkopen, maar het was het wel waard. Maker van het kruis is 134 Otto Klein & Co te Hanau.
Ik denk dat de foto's vast meer zullen zeggen, ik ben nog altijd vrij spraakloos :P


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Giel!

Een beetje late reactie maar het is zeker een mooie aanwinst. :P
En dat je er een aantal zaken voor weg heb moeten doen dat moeten er velen onder ons. :(
Maar je hebt er in ieder geval een zeer mooi stuk voor terug. _/-\o_
En als je de verkoop aanbiedingen van mooyman bekijkt, alleen al op dit forum moet hij er ook dingen verkopen. :!: :wink:
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Ik heb het al ergens anders gezegd :wink: maar ik doe het hier ook maar :P Prachtstuk Giel! :!: :!: :!: :!:
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Lexy
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 dec 2004, 13:12
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door Lexy »

Schitterend stuk Giel,

Misschien word het eens tijd dat je al je stukken op een site zet zodat iedereen er van kan genieten? :P

nogmaals mijn complimenten.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Lexy schreef:Schitterend stuk Giel,

Misschien word het eens tijd dat je al je stukken op een site zet zodat iedereen er van kan genieten? :P

nogmaals mijn complimenten.
Was ff zoeken, maar ik had de link nog ergens :P

http://www.freewebs.com/gielensander/

Maar Giel en Sander jullie mogen m wel s updaten denk ik!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik meen dat ze al een nieuwe site hadden.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Re: Mein Deutsch kreuz im Gold!

Bericht door Mooyman »

arie schreef: En als je de verkoop aanbiedingen van mooyman bekijkt, alleen al op dit forum moet hij er ook dingen verkopen. :!: :wink:
Nu vergelijk je je zelf mogelijk met mij :wink: , maar het geld niet voor iedereen dat die gene de spullen moet verkopen :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Dodo schreef:
Lexy schreef:Schitterend stuk Giel,

Misschien word het eens tijd dat je al je stukken op een site zet zodat iedereen er van kan genieten? :P

nogmaals mijn complimenten.
Was ff zoeken, maar ik had de link nog ergens :P

http://www.freewebs.com/gielensander/

Maar Giel en Sander jullie mogen m wel s updaten denk ik!
Ik was precies ook die site kwijt :P Ik ga in de zomervakantie eentje van m'n collctie maken.

De nieuwe site is eigelijk van Sander, het intresseerd me niet echt 8)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ook enig idee van welke persoon deze DKiG is geweest?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Netjes, heb je "gewoon je boot"verkocht, ik neem aan dat deze jongens prijzig zijn.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Philip,ABRG schreef:Netjes, heb je "gewoon je boot"verkocht, ik neem aan dat deze jongens prijzig zijn.
Ja spijtig genoeg zijn ze toch wel prijzig.

Ik weet spijtig genoeg de drager niet :( Maar de verkoper heeft wel nog een nice "pic-up story" voor mij klaarliggen dat hij me vrijdag zal zeggen.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zeer mooi!!! Zeker een topstuk :P
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Das Parteiabzeichen für Kurzsichtige 8)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie