loslopende Poema op de Veluwe

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

loslopende Poema op de Veluwe

Bericht door Philip,ABRG »

voor de zoekers onders ons, even oppassen is het laatst gezien bij de Simon Stevin Kazerne (Ginkels Hei, Ede) :!:
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ja, ik hoorde het net op de radio! Dat beest was van een particulier volgens mij! De politie met jachtopzieners zitten het dier al op de hielen...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Ongeloofelijk beest werd natuurlijk te groot ofzo, hmm ja wat zal ik ermee doen, nou laat hem maar vrij in het bos kan geen kwaad, lekker as je effe aan zoeken bent of gewoon aan het wandelen
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Philip,ABRG schreef:Ongeloofelijk beest werd natuurlijk te groot ofzo, hmm ja wat zal ik ermee doen, nou laat hem maar vrij in het bos kan geen kwaad, lekker as je effe aan zoeken bent of gewoon aan het wandelen
De eigennaar moeten ze opsluiten!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Nu wil ik naar de veluwe. Lijkt me prachtig om zon beest vrij te zien.

OW het is zojuist op sbs6 nieuws. Particulier zeggen ze. Ze gaan hem neerschieten!!! als hij word gezien. Erg triest. Hoop dat dat beestje terug schiet.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Nu is het meer eerst effe afwachten of het wel klopt natuurlijk, net wat die man zei op SBS6 daar is er ook zo vaak een gezien, maar goed als het klopt dat zou ik hem niet graag tegenkomen, want ik denk niet dat hij schrikt van mijn White III, neerschieten hoeft ook niet van mij verdoven en ergens ondersbrengen moet ook kunnen
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hahaha je zou maar zoeken en hij wordt geirriteerd van die geluidjes :shock:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Gewoon gaan zoeken Philip! Je neemt gewoon een blik kattenvoer mee! Als je hem dan ziet, ga je hem gewoon voeren. Krijg je er misschien wel een nieuw vriendje bij! :P

Maar afschieten zou zonde zijn. Zoveel van deze dieren lopen er niet meer rond op de wereld. Dus gewoon verdoven en naar een dierentuin brengen.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Zou wel eens want anders zijn Nico, in plaats van de hond je Poema uitlaten, Oeps sorry van de kinderen buurvrouw, dat doet i anders nooit
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ze moeten die eigenaar neerschieten in plaats van die poema! Schandelijk om zo'n dier in particulier bezit te hebben. :x
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zoektocht naar poema op Veluwe gaat door

Gepubliceerd op woensdag 15 juni 2005

Politie, jachtopzieners en de marechaussee gaan woensdag op volle sterkte door met zoeken naar een mogelijk
loslopende poema in de Veluwse bossen rond Ede.
De politie waarschuwt wandelaars en fietsers dringend het gebied te mijden, aangezien deskundigen hebben gewaarschuwd dat de poema gevaarlijk kan zijn, zegt een woordvoerder.

Het is nog volstrekt onduidelijk waar de poema vandaan is gekomen. Bij de politie heeft zich nog niemand gemeld die zo'n huisdier kwijt is. Het staat vast dat het dier niet recent is ontsnapt uit een dierentuin.

Roofdierenopvang Pantera denkt dat het misschien om hetzelfde dier gaat dat enkele jaren geleden in Brabant en Limburg ook al is gesignaleerd. Volgens Pantera is jacht op dit dier zinloos, aangezien hij te snel en te slim is om zich te laten vangen, aldus een woordvoerder woensdagmorgen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Dat lijkt me nogal logisch dat die eigenaar zich niet meld. Je mag dat dier niet eens in huis hebben.... Ik snap niet waarom iemand zo'n huisdier neemt. Als ze nog jong zijn dan zijn ze schattig, maar dan worden ze groot, eten veel meer, hebben meer ruimte nodig. En waar laat je dan zo'n dier? Buiten in een wei gaat niet....Ach, ja we droppen hem maar in een bos... Vreselijk zo'n mensen!!

Het was net op de radio. De politie heeft geen behoefte aan vrijwilligers.... Die zouden alleen maar in de weg lopen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Straks knallen ze elkaar nog overhoop. :evil:
En nog verder nieuws over de "cougar"?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Nee alleen veel toeristen die komen kijken
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Zou het kunnen dat dat beest over een tijdje richting Nijmegen komt:S
Plaats reactie