Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Philip,ABRG schreef:Jij wil vast dat we zulke figuren in de watten leggen, want o wat zijn ze zielig :cry:
Je noemt twee uitersten, alsof er geen middenweg bestaat?

Moeten we terug naar nazi-Duitsland waar gehandicapten ook "opgeruimd" werden? Natuurlijk is niemand tevreden met de huidige manier waarop we met onze TBS'ers omgaan, maar er is vast een andere oplossing te bedenken dan die mensen te executeren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat zeg ik
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Schutzhaft anders gewoon weer invoeren?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dit is niet handig gedaan, hopelijk komen er goede maatregelen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Proos schreef:
Philip,ABRG schreef:Jij wil vast dat we zulke figuren in de watten leggen, want o wat zijn ze zielig :cry:
Je noemt twee uitersten, alsof er geen middenweg bestaat?

Moeten we terug naar nazi-Duitsland waar gehandicapten ook "opgeruimd" werden? Natuurlijk is niemand tevreden met de huidige manier waarop we met onze TBS'ers omgaan, maar er is vast een andere oplossing te bedenken dan die mensen te executeren.
Het is nu toch wel gebleken (vorig jaar Eibergen) dat zulke lui nooit meer op straat horen te komen?
Nogmaals je zou het bericht maar thuis krijgen dat iemand van je familie is vermoord door zo'n gek, wil ik de mensen nog wel eens horen.
Ik heb een paar van die lui meegemaakt en ik kan je vertellen die lui sporen niet, ze vermoorden gewoon een eigen broer of zus, en deze lui in tegenstelling tot geestelijk gehandicapten, weten wel degelijk waar ze mee bezig zijn.
kortom we zijn veel te soft
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dus dan is "afschieten" de oplossing? Zucht.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Bericht door Peter M »

Philip,ABRG schreef: Nogmaals je zou het bericht maar thuis krijgen dat iemand van je familie is vermoord door zo'n gek, wil ik de mensen nog wel eens horen.
Ik heb een paar van die lui meegemaakt en ik kan je vertellen die lui sporen niet, ze vermoorden gewoon een eigen broer of zus, en deze lui in tegenstelling tot geestelijk gehandicapten, weten wel degelijk waar ze mee bezig zijn.
kortom we zijn veel te soft
Ik vraag mij ten stelligste af in hoeverre je nog als mentaal gezond kan worden beschoud als je zonder reden iemand vermoord. Maar zoals je zelf al zei: gek.

Mensen die te dicht bij iets betrokken zijn vergeten trouwens vaak het algemeen belang te dienen en zijn vaak zo vol van woede en haat dat ze hun menselijkheid vergeten. Op die manier hadden er al veel doden kunnen vallen en zijn er al gevallen. Het is aan de buitenstaanders te waken op onze beschaving.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Harro schreef:Dus dan is "afschieten" de oplossing? Zucht.
Nee hoor een kussentje en een pilletje en jou zorgzame zorg, dan krijgen we wereldvrede :?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Harro schreef:Dus dan is "afschieten" de oplossing? Zucht.
Afschieten hoeft van mij zeker niet. Maar misschien moeten we na bepaalde misdaden mensen geen tweede kans meer bieden ( pedofilie for one ). Dit er bescherming van de maatschappij.

( TBS gaat uit van het idee dat mensen te genezen zijn en dan een tweede kans verdienen )
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Harro schreef:Man klets niet. Alsof er geen wereld van mogelijkheden ligt tussen de huidige situatie en de doodstraf. "Afschieten" dat zijn jouw woorden maar "in de watten leggen" probeer je mij in de mond te leggen.
Je beroep staan niet bij je profiel en ook je echte naam niet maar dat zal in beide gevallen niet veel soeps zijn
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Philip,ABRG schreef:
Harro schreef:Dus dan is "afschieten" de oplossing? Zucht.
Nee hoor een kussentje en een pilletje en jou zorgzame zorg, dan krijgen we wereldvrede :?
Tja, als je per se mensen wilt doodschieten doe je dat maar. Niemand zal je vooraf tegenhouden. Maar verschiet er niet van dat je erna in het systeem terecht komt waar men elkaar mag afschieten.
Philip,ABRG schreef:
Harro schreef:Man klets niet. Alsof er geen wereld van mogelijkheden ligt tussen de huidige situatie en de doodstraf. "Afschieten" dat zijn jouw woorden maar "in de watten leggen" probeer je mij in de mond te leggen.
Je beroep staan niet bij je profiel en ook je echte naam niet maar dat zal in beide gevallen niet veel soeps zijn
En wat heeft dit met de discussie te maken? Als je een persoonlijke rekening te verheffenen hebt, doe dat dan niet via dit forum.
Laatst gewijzigd door Peter M op 15 jun 2005, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Philip, nogmaals: "afschieten" zijn jouw worden, maar niemand heeft het hier over in de watten leggen. Dat kun je dus wel blijven herhalen maar dan komen we nergens.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Philip, waarom onder de gordel? Alsof jij Philip ABRG heet en je beroep wel vermeldt. Zucht.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik ben van mening dat niemand het recht heeft om het leven van een ander te ontnemen. De enige uitzondering daarop is euthanasie op ernstig zieke mensen zonder toekomstpersepectief die daar zelf uitdrukkelijk hun toestemming voor gegeven hebben.

Alle potentiële pedofielen, moordenaars en andere ongewenste elementen binnen onze samenleving afschieten, is absoluut geen oplossing die moreel te verantwoorden is. Daarnaast is de doodstraf onontkeerbaar. Bepaalde misdadigers kunnen bijvoorbeeld hun leven achteraf beteren, anderen blijken misschien achteraf helemaal niet schuldig.

Dat er iets schort aan de behandeling van TBS-ers kan ik alleen maar beamen, we kunnen echter ook menselijke manieren vinden om tot een gezonde oplossing te komen voor zowel samenleving als misdadiger.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kevin, pas op: een aantal mensen vertalen "we kunnen echter ook menselijke manieren vinden om tot een gezonde oplossing te komen voor zowel samenleving als misdadiger" als "in de watten leggen" met een "kussentje en een pilletje".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie